Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Z czym wiązałaby się zamontowanie do XSa wahaczy trójramiennych, takich jak w GTI?
- wymiana sanek,
- wymina wahaczy,
- czy zwrotnice od XSa pasują?
- co jeszcze?
- wymiana sanek,
- wymina wahaczy,
- czy zwrotnice od XSa pasują?
- co jeszcze?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
W przypadku sanek trzeba przespawać mocowanie "L" od zmiany biegów.
Amortyzatory trzeba wymienić na takie z mocowaniem łącznika stabilizatora, lub dorobić jakieś customowe mocowanie.
Zwrotnice i cała reszta zostają.
Amortyzatory trzeba wymienić na takie z mocowaniem łącznika stabilizatora, lub dorobić jakieś customowe mocowanie.
Zwrotnice i cała reszta zostają.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Taaa, jasne...
I drobiazg, o którym nikt nie pisze: konieczna jest zmiana miejsca mocowania przewodów hamulcowych do budy i samych przewodów hamulcowych.
Rzecz w tym, że w GTi płaskownik mocujący przewody, a dokładnie łączenie przewód sztywny/ przewód gumowy jest wspawany w budę w innym miejscu. Przy zwykłych wersjach zawieszenia to mocowanie jest wyżej i wchodzi w kolizję z uchwytem na łącznik stabilizatora w amortyzatorze typu GTi.
W gitach przewód giętki jest inaczej poprowadzony i aby można było go opleść wokół kolumny, wykorzystując uchwyt na niej zamontowany, musi być dłuższy.
W praktyce, w trakcie niedawnej przekładki zawiasu, udało nam się z bratem przespawać mocowanie i tak poprowadzić krótsze przewody, że nie trzeba było ich wymieniać. Ale to już jest taka autorska rzeźba...
Do zwykłych amortyzatorów udaje się przyspawać ucho pod łącznik stabilizatora (ucięte z ceownika), ale trzeba spawać z wyczuciem, żeby nie przegrzać blachy i nie rozszczelnić tulejek w środku amora. My spawaliśmy migomatem, gdy cały element był chłodzony w wodzie.
Zwrotnice rzeczywiście zostają. Ze zwykłego zawiasu przekłada się też dolną łapę poduszki silnika, bo ta z gita jest dłuższa. Podporę "elki" wodzików najlepiej wyciąć ze starych sanek i przespawać w nowe miejsce.
Po całej zabawie wypadałoby ustawić zbieżność.
Mam jeszcze obrazki z ostatniej imprezy:
I drobiazg, o którym nikt nie pisze: konieczna jest zmiana miejsca mocowania przewodów hamulcowych do budy i samych przewodów hamulcowych.
Rzecz w tym, że w GTi płaskownik mocujący przewody, a dokładnie łączenie przewód sztywny/ przewód gumowy jest wspawany w budę w innym miejscu. Przy zwykłych wersjach zawieszenia to mocowanie jest wyżej i wchodzi w kolizję z uchwytem na łącznik stabilizatora w amortyzatorze typu GTi.
W gitach przewód giętki jest inaczej poprowadzony i aby można było go opleść wokół kolumny, wykorzystując uchwyt na niej zamontowany, musi być dłuższy.
W praktyce, w trakcie niedawnej przekładki zawiasu, udało nam się z bratem przespawać mocowanie i tak poprowadzić krótsze przewody, że nie trzeba było ich wymieniać. Ale to już jest taka autorska rzeźba...
Do zwykłych amortyzatorów udaje się przyspawać ucho pod łącznik stabilizatora (ucięte z ceownika), ale trzeba spawać z wyczuciem, żeby nie przegrzać blachy i nie rozszczelnić tulejek w środku amora. My spawaliśmy migomatem, gdy cały element był chłodzony w wodzie.
Zwrotnice rzeczywiście zostają. Ze zwykłego zawiasu przekłada się też dolną łapę poduszki silnika, bo ta z gita jest dłuższa. Podporę "elki" wodzików najlepiej wyciąć ze starych sanek i przespawać w nowe miejsce.
Po całej zabawie wypadałoby ustawić zbieżność.
Mam jeszcze obrazki z ostatniej imprezy:
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Biję się w pierś O mocowaniu zapomniałem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
A widzisz!
Tyle czasu przymierzałem się to tego swapu, tyle osób wtedy swapowało i chwaliło się wynikami i popatrz kur..ka nikt nie przypucował się o hamulcach.
Mi wydawało się, że wszystko w tym temacie przeczytałem już na forum po wielokroć, tym większa była więc moja irytacja, gdy przyszło do przymiarek i nie dało się skręcić więcej niż pół obrotu kierownicy
Tyle czasu przymierzałem się to tego swapu, tyle osób wtedy swapowało i chwaliło się wynikami i popatrz kur..ka nikt nie przypucował się o hamulcach.
Mi wydawało się, że wszystko w tym temacie przeczytałem już na forum po wielokroć, tym większa była więc moja irytacja, gdy przyszło do przymiarek i nie dało się skręcić więcej niż pół obrotu kierownicy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
W 309 miałem ten sam problem. Ojciec i wytknął, że łącznik obciera o mocowanie przewodu, a ja twierdziłem nieświadomy, że tak ma być
Osobiście nowe mocowania dorobiłem z tylnych mocowań przy amortyzatorach belki i przynitowałem do budy
Osobiście nowe mocowania dorobiłem z tylnych mocowań przy amortyzatorach belki i przynitowałem do budy
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Ja doceniam każde rozwiązanie, które nie ingeruje w blacharkę budy, stąd ucięte mocowania przyspawaliśmy do nowych poduszek sanki-buda, z dodatkiem kawałka kątownika.
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
To oczywiście jest lepsze rozwiązanie. Pasuje p&p. Spawanie czegokolwiek do amortyzatora to śliska sprawa.dexen pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
a u mnie dla odmiany jest zawias gti, i krótkie przewody na zaciskach z gti, buda nie przerabiana i pełny zakres kiery pozostał, choć przewody są na granicy bezpieczeństwa w skrajnym położeniu kół (są napięte), może to dlatego że wczesne budy nie maja jeszcze poduszek w górnych mocowaniach sanek (:D),a i skoro bawimy się w szczegóły to mostek gti jest trochę pod innym kątem i trzeba zmienić albo przestawić krzyżak kierowniczy na wieloklinach, chyba że to wynika ze wspomnianego wyżej braku poduszek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
Bartek jestem.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.htmlbhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
GTI_Efekt Masy
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
jak chodzi ci o mocowanie elki/sierżanta czyli elementu mechanizmu zmiany biegów, to musisz wyciąć go ze standardowego mostka i przespawać w to samo miejsce na mostku gti, oczywiście wcześniej wycinając z niego element pod wybieraki z gtibhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Kwestia biegów to pikuś, dawno to zrobiłem.
Gdzie mam dospawać mocowania przewodów hamulcowych.
Gdzie mam dospawać mocowania przewodów hamulcowych.
Bartek jestem.
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
Kilka postów wyżej ta modyfikacja jest na zdjęciu, dobrze widać.
Z doświadczenia polecam zająć się tym już po montażu calej kolumny. Będzie wtedy pewność, że przewód układa się prawidłowo i nigdzie nie ma kolizji.
Z doświadczenia polecam zająć się tym już po montażu calej kolumny. Będzie wtedy pewność, że przewód układa się prawidłowo i nigdzie nie ma kolizji.