Strona 1 z 2
Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 8:30 pm
autor: dexen
Z czym wiązałaby się zamontowanie do XSa wahaczy trójramiennych, takich jak w GTI?
- wymiana sanek,
- wymina wahaczy,
- czy zwrotnice od XSa pasują?
- co jeszcze?
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 8:39 pm
autor: grzesiek309
W przypadku sanek trzeba przespawać mocowanie "L" od zmiany biegów.
Amortyzatory trzeba wymienić na takie z mocowaniem łącznika stabilizatora, lub dorobić jakieś customowe mocowanie.
Zwrotnice i cała reszta zostają.
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 9:24 pm
autor: dzikson
Taaa, jasne...
I drobiazg, o którym nikt nie pisze: konieczna jest zmiana miejsca mocowania przewodów hamulcowych do budy i samych przewodów hamulcowych.
Rzecz w tym, że w GTi płaskownik mocujący przewody, a dokładnie łączenie przewód sztywny/ przewód gumowy jest wspawany w budę w innym miejscu. Przy zwykłych wersjach zawieszenia to mocowanie jest wyżej i wchodzi w kolizję z uchwytem na łącznik stabilizatora w amortyzatorze typu GTi.
W gitach przewód giętki jest inaczej poprowadzony i aby można było go opleść wokół kolumny, wykorzystując uchwyt na niej zamontowany, musi być dłuższy.
W praktyce, w trakcie niedawnej przekładki zawiasu, udało nam się z bratem przespawać mocowanie i tak poprowadzić krótsze przewody, że nie trzeba było ich wymieniać. Ale to już jest taka autorska rzeźba...
Do zwykłych amortyzatorów udaje się przyspawać ucho pod łącznik stabilizatora (ucięte z ceownika), ale trzeba spawać z wyczuciem, żeby nie przegrzać blachy i nie rozszczelnić tulejek w środku amora. My spawaliśmy migomatem, gdy cały element był chłodzony w wodzie.
Zwrotnice rzeczywiście zostają. Ze zwykłego zawiasu przekłada się też dolną łapę poduszki silnika, bo ta z gita jest dłuższa. Podporę "elki" wodzików najlepiej wyciąć ze starych sanek i przespawać w nowe miejsce.
Po całej zabawie wypadałoby ustawić zbieżność.
Mam jeszcze obrazki z ostatniej imprezy:
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 9:37 pm
autor: grzesiek309
Biję się w pierś
O mocowaniu zapomniałem
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 9:55 pm
autor: dzikson
A widzisz!
Tyle czasu przymierzałem się to tego swapu, tyle osób wtedy swapowało i chwaliło się wynikami i popatrz kur..ka nikt nie przypucował się o hamulcach.
Mi wydawało się, że wszystko w tym temacie przeczytałem już na forum po wielokroć, tym większa była więc moja irytacja, gdy przyszło do przymiarek i nie dało się skręcić więcej niż pół obrotu kierownicy
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 9:57 pm
autor: grzesiek309
W 309 miałem ten sam problem. Ojciec i wytknął, że łącznik obciera o mocowanie przewodu, a ja twierdziłem nieświadomy, że tak ma być
Osobiście nowe mocowania dorobiłem z tylnych mocowań przy amortyzatorach belki i przynitowałem do budy
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 10:06 pm
autor: dzikson
Ja doceniam każde rozwiązanie, które nie ingeruje w blacharkę budy, stąd ucięte mocowania przyspawaliśmy do nowych poduszek sanki-buda, z dodatkiem kawałka kątownika.
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 10:15 pm
autor: dexen
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 30 lip śr, 2014 10:36 pm
autor: jozek
dexen pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
To oczywiście jest lepsze rozwiązanie. Pasuje p&p. Spawanie czegokolwiek do amortyzatora to śliska sprawa.
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 01 sie pt, 2014 10:39 pm
autor: Manwe
a u mnie dla odmiany jest zawias gti, i krótkie przewody na zaciskach z gti, buda nie przerabiana i pełny zakres kiery pozostał, choć przewody są na granicy bezpieczeństwa w skrajnym położeniu kół (są napięte), może to dlatego że wczesne budy nie maja jeszcze poduszek w górnych mocowaniach sanek (:D),a i skoro bawimy się w szczegóły to mostek gti jest trochę pod innym kątem i trzeba zmienić albo przestawić krzyżak kierowniczy na wieloklinach, chyba że to wynika ze wspomnianego wyżej braku poduszek
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 25 sie pn, 2014 7:02 am
autor: bhejduk
Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 26 sie wt, 2014 9:30 pm
autor: krzyska
bhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 31 sie ndz, 2014 7:07 pm
autor: Manwe
bhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
jak chodzi ci o mocowanie elki/sierżanta czyli elementu mechanizmu zmiany biegów, to musisz wyciąć go ze standardowego mostka i przespawać w to samo miejsce na mostku gti, oczywiście wcześniej wycinając z niego element pod wybieraki z gti
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 31 sie ndz, 2014 10:18 pm
autor: bhejduk
Kwestia biegów to pikuś, dawno to zrobiłem.
Gdzie mam dospawać mocowania przewodów hamulcowych.
Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?
: 31 sie ndz, 2014 11:10 pm
autor: dzikson
Kilka postów wyżej ta modyfikacja jest na zdjęciu, dobrze widać.
Z doświadczenia polecam zająć się tym już po montażu calej kolumny. Będzie wtedy pewność, że przewód układa się prawidłowo i nigdzie nie ma kolizji.