Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi
: 10 cze śr, 2015 11:31 pm
Witam,
Pisałem w wątku o moim 205, ale nie każdy tam pewnie zagląda, dlatego powtórzę problem w niniejszym dziale. Prośba o pomoc szczególnie osoby doświadczone z Mi16.
Problem dotyczy podpory prawej półosi, tej osadzonej na łapie silnika. Zauważyłem, że luzem na osi lata sobie taki oto pierścień (nr 1 na rysunku). Wydawało mi się, że jest on z podpory, więc wsunąłem go w miejsce (nr 2). Jednak ten pierścień nie siedzi tam sztywno i można go wysunąć.
Jaką on (ten pierścień) dokładnie pełni funkcję?
a) czy trzyma łożysko podpory na miejscu
b) czy trzyma półoś na miejscu i uniemożliwia jej wysunięcie ze skrzyni
c) czy pełni funkcję zabezpieczenia łożyska podpory przed zanieczyszczeniami
Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i twierdzi, że ten pierścień osłania łożysko przed brudem. Twierdzi że nie trzyma samego łożyska - łożysko jest unieruchomione przez dwie śruby (3a i 3b na rysunku).
Z kolei kolega z forum na PW napisał, że pierścień trzyma łożysko i istnieje ryzyko że półoś się wysunie i wyleci cały olej ze skrzyni.
Moja konfiguracja to:
Silnik Mi16
Skrzynia BE4 16DS z 306 1.8 16V
Półosie są z 306HDI, skracane, spawane, wzmacniane.
Pisałem w wątku o moim 205, ale nie każdy tam pewnie zagląda, dlatego powtórzę problem w niniejszym dziale. Prośba o pomoc szczególnie osoby doświadczone z Mi16.
Problem dotyczy podpory prawej półosi, tej osadzonej na łapie silnika. Zauważyłem, że luzem na osi lata sobie taki oto pierścień (nr 1 na rysunku). Wydawało mi się, że jest on z podpory, więc wsunąłem go w miejsce (nr 2). Jednak ten pierścień nie siedzi tam sztywno i można go wysunąć.
Jaką on (ten pierścień) dokładnie pełni funkcję?
a) czy trzyma łożysko podpory na miejscu
b) czy trzyma półoś na miejscu i uniemożliwia jej wysunięcie ze skrzyni
c) czy pełni funkcję zabezpieczenia łożyska podpory przed zanieczyszczeniami
Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i twierdzi, że ten pierścień osłania łożysko przed brudem. Twierdzi że nie trzyma samego łożyska - łożysko jest unieruchomione przez dwie śruby (3a i 3b na rysunku).
Z kolei kolega z forum na PW napisał, że pierścień trzyma łożysko i istnieje ryzyko że półoś się wysunie i wyleci cały olej ze skrzyni.
Moja konfiguracja to:
Silnik Mi16
Skrzynia BE4 16DS z 306 1.8 16V
Półosie są z 306HDI, skracane, spawane, wzmacniane.