Strona 1 z 1

pompa wspomagania hamulcy

: 02 gru wt, 2003 1:39 pm
autor: Siedlu
no własnie, od jakiegos czasy dochadżą mnie dziwne odgłosy z pompy wspomagania hamulcy, wydaje odgłosy podobne doluźnego paska klinowego (czyli piszczy), zauważyłem tez że odgłosy też od tymczasowych z upływem dni/jeżdżenia przechadzą w stałe hałasowanie, czy da sie cosik z tym zrobić, czy może trzeba zakupić nową pompe?? a jesli juz to jaki jest orientacyjny koszt
ad2. ludzie jeśli ktos naprawia swojego PUGa na terenia wawy to niech napisze gdzie (jesli oczywiście poleca to miejsce), z góry dzięki

PS>205 1,9D

: 05 gru pt, 2003 2:33 am
autor: tomek
napisz o jaką pompe ci chodzi?w dieselu układ hamulcowy składa się z serwa czyli takiej bańki blaszanej, do niej jest przykręcona pompa ham,a do serwa coby działało potrzebne jest podciśnienie które w dieselu realizuje pompa Vacu są dwa rodzaje jedne starsze napędzane paskiem od wałka rozrządu, drugie młodsze(turbinowe) przykręcone z boku do głowicy napędzane bezposrednio wałkiem.taka pompka jest połączona wężem gumowym z tą bańką zwaną dalej serwem.Te stare są bardzo awaryjne ale nie wiem czy o to chodzi?a hamuje ok?

: 06 gru sob, 2003 10:03 pm
autor: Siedlu
to ja w tamim razie mam ten starszy typ napedzany psakiem rozrządu :), poki co hamuje normalnie (poza problemami prawdopodobnie z serwem) ale niepokoją mnie dochodzące co i róz odgłosy, myśle że po prostu nadchodzi jej kres i potrzebna będzie wymiana bo z tego co wiem to raczej nie jest naprawialny element, choc oczywiscie moge sie mylić...

PS.dzieki za odzew w moich dwoch problematycznych tematach hehehe po
pozdrawiam

: 06 gru sob, 2003 10:21 pm
autor: tomek
Pompa vacu nie jest napędzana paskiem rozrządu, ona jest po przeciwnej stronie wałka i jak to ta starsza to jest napędzana takim krótkim paskiem klinowym, często pęka w nich membrana kosztuje koło 30pln, w pompce jest olej gorzej jak go nie ma... wtedy zaczyna dzwonić i jest mniej wydajna... nowy typ bez paska jest niemal bezawaryjny. Jak Ci syczy wewnątrz auta to prawdopodobnie coś nie tak z serwem i trzeba by wymienić nie mam pojęcia ile takie coś kosztuje ja kupiłem razem z pompką za 20pln:)) ale to raczej rzadko spotykana cena:))))

pompa

: 06 gru sob, 2003 10:36 pm
autor: aro
miałem taki problem - zatarla sie ta pompka (na pasek). podobno jest nierozbieralna więc musialem kupić. na szrocie 400 zeta :x (szrot pod warszawka - to i drogo :evil: ), nowka ok. 1000 zeta i z tego powodu w żadnym sklepie niedostępna- tylko n a zamówienie.
może znajdziesz jakiegoś magika co potrafi regenerować takie pompy. jeśli padla membrana to podobno nie jest problem.

: 06 gru sob, 2003 10:46 pm
autor: tomek
To troche zapłaciłeś!!!!! Chyba w wawie na strażackiej:) Membrana to żaden problem, ale kto powiedział że pompki nie da się rozebrać????? Sam rozbierałem kilka razy i zmieniałem tulejke w korbowodzie tyle że na łożysku miałem luz (nie zauważyłem) i ciągle ta tulejka się wyrabiała!!! Ja nie widziałem drożej niż 200pln a normalnie 100-150 i tyle z bólem:) zapłaciłem. Niedawno znów poszła mi membrana, wyciąłem ze skóry i póki co miesiąc chodzi:))))

: 08 gru pn, 2003 1:41 am
autor: robakkk
A jak to wyglada w Pugu 1.1 wtrysk??
Tam nie widze,zadnej pompy-przewod idzie do kolektora ssacego,a jak go zdejme to silnik zaczyna odstawiac cuda-przebiera,telepie,itd...czy to normalne??

: 08 gru pn, 2003 1:53 am
autor: tomek
Całkiem normalne:) W benzynowym silniku masz przepustnice przez którą w układzie dolotowym tworzy sie podcisnienie i dlaczegoby go nie wykorzystac do serwa?? W dieselu nima przepustnicy i potrzeba oddzielnej pompy.
Pozdrawiam.

: 10 sty śr, 2007 5:53 pm
autor: 205DIESEL
NA FORUM TRAFIŁEM PRZYPADKOWO WCZORAJ. JESTEM UŻYTKOWNIKIEM 21 LETNIEGO PEUGEOTA 205 1.8D OD PRAWIE 15 LAT CHOĆ TERAZ UŻYTKUJE GO TYLKO CZASAMI (ŻONA NIM JEŹDZI). JEŚLI CHODZI O POMPĘ WSPOMAGANIA HAMULCÓW TO KILKA RAZY WYMIENIAŁEM MEMBRANĘ, BO BYŁA PĘKNIĘTA.ALE TERAZ ZAUWAŻYŁEM PRZECIEK NA USZCZELNIACZU PRZY KOLE PASOWYM I JAKOŚ TA POMPA GŁOŚNO CHODZI (STUKA). MAM PYTANIE ILE WCHODZI DO TEJ POMPY OLEJU I GDZIE SIĘ GO WLEWA? BYĆ MOŻE JEST ZA MAŁO OLEJU? NIGDY NIE BYŁ UZUPEŁNIANY. ALBO STUKANIE MA INNĄ PRZYCZYNĘ?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FANÓW 205-TEK !!!

: 18 sty czw, 2007 2:32 am
autor: Paweł
Oleju wchodzi może ze 2 naparstki. Chyba ktoś, gdzieś napisał, że silnikowy. Wlać trzeba po odkręceniu górnej części. I pilnować trzeba, żeby zawsze tam było troszkę oleju.