Elektryczna regulacja świateł
- przemo
- Junior
- Posty: 365
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Elektryczna regulacja świateł
Nie wiem,czy to się komuś przyda,ale miałem chwile i podczas montażu u siebie elektrycznej regulacji świateł, zrobiłem kilka fotek.Powód zmiany- nie działająca oryginalna instalacja hydrauliczna i brak pomysłów na jej naprawę.Koszta: silniczki Seat Ibiza 91 rok koszt z przesyłką 30 zł dwie sztuki. Potencjometr 1kA(kilo Ohm) klasy A 3,80zł, 3 m kabla 3 żyłowego - bezcenne - znalazłem w domu sam projekt zrobienia czegoś takiego znalazłem w necie, na przykładzie skody Felicji.Do przeciągnięcia kabla można wykorzystać stare rurki hydro korektorów.
- Załączniki
- PAWLACZYSKIS
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
- Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
- Numer Gadu-gadu: 6209054
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Elektryczna regulacja świateł
Fajnie, że kolega "tworzy"! Mnie się osobiście to nie przyda, ale komuś w przysłości na 100% Panowie Modowie może to przenieść do FAQ?
http://www.PAWLACZYSKIS.205.pl - mój GREEN .
Re: Elektryczna regulacja świateł
Nie taniej i latwiej bylo wymienic hydraulike, ktora kosztuje 50zl?
- przemo
- Junior
- Posty: 365
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Elektryczna regulacja świateł
35zł to mniej niż 50 a druga sprawa to gdziekolwiek była montowana hydraulika to po jakims czasie i tak padała, poza tym wymieniając hydraulike nie miałbym tyle frajdyBanita pisze:Nie taniej i latwiej bylo wymienic hydraulike, ktora kosztuje 50zl?
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Elektryczna regulacja świateł
Witam.
Ja też przerobiłem kiepską hydraulikę na fajną elektrykę jakieś 1.5 roku temu. Pracuje bez zarzutu.
Schemat podłączeń wraz z opisem znajduje się w http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam.htm.Dodatkowo są tam artykuły opisujące : naprawę hydro korektora świateł ,samodzielne wykonanie sterownika -ściemniacza oświetlenia wewnętrznego itp.
Jeżeli zdecydujemy się na montaż silniczków (innych niż na swoich fotkach pokazał Przemo) to przy zakupie należy zwrócić uwagę na położenie gniazda wtyczki .Pionowe -równoległe do wysuwanego popychacza może powodować utrudnienie bo wtyk trze o blachę podczas montażu np. silniczki prod. Valeo.Gniazdo poziome nie nastręcza tych problemów.Oczywiście należy zaopatrzyć się we wtyczki do danego silnika.Kolejną sprawą jest zaznaczenie na istniejącej podstawie siłownika ,nowego położenia dla silnika tak aby wtyczka nie zaczepiała o prawą lub lewą konstrukcję wsporczą , blachę.Zamontowanie silnika wymaga obrotu o 90 stopni . Jeżeli dolna obudowa silnika zachodzi na górną to warto zabezpieczyć takie połączenie taśmą izolacyjną aby nie nastąpiło zalanie wodą.Fabrycznie między polówkami obudów jest montowana uszczelka lecz nie ma pewności że spełnia swe przeznaczenie w przypadku starych silników. Poza tym to nie tylko silnik. Wewnątrz zabudowana jest elektronika wraz z potencjometrem suwakowym.
Może zajść potrzeba powiększenia średnicy otworu w plastikowej podstawie.W miarę precyzyjnie współosiowość uzyskamy przy pomocy stożkowego kamienia szlifierskiego założonego do elektrowkrętaka-małe obroty.Cała przeróbka to 3 godziny pracy w tym przerwy na zupkę regeneracyjną .Układ jest bardzo prosty i nie sprawia problemów w montażu. Jeżeli położenie pokrętła regulującego nie jest zgodne z istniejącym oznaczeniem na kratce nawiewu należy zamienić biegunowość na potencjometrze, przy czym oba silniki muszą być zasilone identycznie. Potencjometr powinien mieć długą ośkę.
Ja też przerobiłem kiepską hydraulikę na fajną elektrykę jakieś 1.5 roku temu. Pracuje bez zarzutu.
Schemat podłączeń wraz z opisem znajduje się w http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam.htm.Dodatkowo są tam artykuły opisujące : naprawę hydro korektora świateł ,samodzielne wykonanie sterownika -ściemniacza oświetlenia wewnętrznego itp.
Jeżeli zdecydujemy się na montaż silniczków (innych niż na swoich fotkach pokazał Przemo) to przy zakupie należy zwrócić uwagę na położenie gniazda wtyczki .Pionowe -równoległe do wysuwanego popychacza może powodować utrudnienie bo wtyk trze o blachę podczas montażu np. silniczki prod. Valeo.Gniazdo poziome nie nastręcza tych problemów.Oczywiście należy zaopatrzyć się we wtyczki do danego silnika.Kolejną sprawą jest zaznaczenie na istniejącej podstawie siłownika ,nowego położenia dla silnika tak aby wtyczka nie zaczepiała o prawą lub lewą konstrukcję wsporczą , blachę.Zamontowanie silnika wymaga obrotu o 90 stopni . Jeżeli dolna obudowa silnika zachodzi na górną to warto zabezpieczyć takie połączenie taśmą izolacyjną aby nie nastąpiło zalanie wodą.Fabrycznie między polówkami obudów jest montowana uszczelka lecz nie ma pewności że spełnia swe przeznaczenie w przypadku starych silników. Poza tym to nie tylko silnik. Wewnątrz zabudowana jest elektronika wraz z potencjometrem suwakowym.
Może zajść potrzeba powiększenia średnicy otworu w plastikowej podstawie.W miarę precyzyjnie współosiowość uzyskamy przy pomocy stożkowego kamienia szlifierskiego założonego do elektrowkrętaka-małe obroty.Cała przeróbka to 3 godziny pracy w tym przerwy na zupkę regeneracyjną .Układ jest bardzo prosty i nie sprawia problemów w montażu. Jeżeli położenie pokrętła regulującego nie jest zgodne z istniejącym oznaczeniem na kratce nawiewu należy zamienić biegunowość na potencjometrze, przy czym oba silniki muszą być zasilone identycznie. Potencjometr powinien mieć długą ośkę.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...