wymiana liczników
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: wymiana liczników
Stronka od kilku dni ma problemy z otwieraniem.
We wtyczce włącznika awaryjnych masz przeody idące do kirunków, lewa i prawa strona osobno, wiec tam możesz sie wpiąc nie ciągnąc przewodów z pod maski.
We wtyczce włącznika awaryjnych masz przeody idące do kirunków, lewa i prawa strona osobno, wiec tam możesz sie wpiąc nie ciągnąc przewodów z pod maski.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
a te kable mają jakieś oznaczenie lewy prawy, i czy to na 100% bedzie działć na desce wtedy gdy z awaryjnych podłącze?
na elektrodzie w tym temacie:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1179594.html jest w pewnym wątku napisane, ze w gaźniku z 6 pinu 7 pinowej złączki z 1 pinu cewki zapłonowej idzie sygnał do obrotomierza. co to oznacza? możecie mi podać co oznaczają poszczegulne 4 piny w obrotomierzu, i jak zrobić masę i zasilanie obrotomierza?
na elektrodzie w tym temacie:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1179594.html jest w pewnym wątku napisane, ze w gaźniku z 6 pinu 7 pinowej złączki z 1 pinu cewki zapłonowej idzie sygnał do obrotomierza. co to oznacza? możecie mi podać co oznaczają poszczegulne 4 piny w obrotomierzu, i jak zrobić masę i zasilanie obrotomierza?
Ostatnio zmieniony 01 lis pn, 2010 9:31 pm przez vectra2, łącznie zmieniany 1 raz.
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: wymiana liczników
bierzesz kontrolke i sprawdzasz ktory jest ktory, działac bedzie u siebie podłączony mam alarm w ten sposób
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana liczników
Widzę, że kolega zapędził się na forum elektroda.pl... tylko po co szukasz gdzieś daleko jak wszystko jest opisane na forum.
Ba! zmac już podawał link do tematu. Ja podam jeszcze raz: Licznik . Są tam informacje o podłączeniach i zdjęcia, które mogą Cię zainteresować.
Wystarczy przeczytać jeden temat
Kierunki ja bym podłączył w kostce w desce z bezpiecznikami:
Żółta 8-pinowa wtyczka, pin 4 - lewy kierunek
Żółta 8-pinowa wtyczka, pin 7 - prawy kierunek
O ile dobrze pamiętam (łatwo to zweryfikować woltomierzem) kontrolki w zegarach są włączane przez podanie masy na te piny. Warto też pamiętać, że bez podłączonego włącznika awaryjnych kierunki nie działają.
Jeśli chodzi o obrotomierz to jeśli jest to TU3A to powinien mieć klasyczny aparat zapłonowy i cewkę. Z cewki do kabiny (brązowa kostka na ściance przy desce bezpieczników, pin 1 albo 2) powinien iść niebieski kabel 112 (foto). Jeśli go nie ma w tym miejscu to z tego co pamiętam zielony, ekranowany kabel przekazuje informację o obrotach. Możesz poszukać jego końca w okolicach licznika, bo podobno bywało tak, że doprowadzali go do zegarów typu bieda i był wpięty w jakieś nieużywane miejsce. Jeśli nie to będziesz musiał się wpiąć przy cewce i przeciągnąć go do kabiny.
Teraz kwestia zasilania obrotomierza: proponuję podpiąć się pod zasilanie zegarów - (+) pin 6, kostka 9-pinowa; (-) pin 10, kostka 10-pinowa.
Ba! zmac już podawał link do tematu. Ja podam jeszcze raz: Licznik . Są tam informacje o podłączeniach i zdjęcia, które mogą Cię zainteresować.
Wystarczy przeczytać jeden temat
Kierunki ja bym podłączył w kostce w desce z bezpiecznikami:
Żółta 8-pinowa wtyczka, pin 4 - lewy kierunek
Żółta 8-pinowa wtyczka, pin 7 - prawy kierunek
O ile dobrze pamiętam (łatwo to zweryfikować woltomierzem) kontrolki w zegarach są włączane przez podanie masy na te piny. Warto też pamiętać, że bez podłączonego włącznika awaryjnych kierunki nie działają.
Jeśli chodzi o obrotomierz to jeśli jest to TU3A to powinien mieć klasyczny aparat zapłonowy i cewkę. Z cewki do kabiny (brązowa kostka na ściance przy desce bezpieczników, pin 1 albo 2) powinien iść niebieski kabel 112 (foto). Jeśli go nie ma w tym miejscu to z tego co pamiętam zielony, ekranowany kabel przekazuje informację o obrotach. Możesz poszukać jego końca w okolicach licznika, bo podobno bywało tak, że doprowadzali go do zegarów typu bieda i był wpięty w jakieś nieużywane miejsce. Jeśli nie to będziesz musiał się wpiąć przy cewce i przeciągnąć go do kabiny.
Teraz kwestia zasilania obrotomierza: proponuję podpiąć się pod zasilanie zegarów - (+) pin 6, kostka 9-pinowa; (-) pin 10, kostka 10-pinowa.
Ostatnio zmieniony 02 lis wt, 2010 12:05 am przez cejot, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
wiem, że jestem bardzo mało obczajony w tych sprawach, i wiem że już wszyscy macie mnie dość (przynajmniej mnie się tak wydaję) ale jeśli będę prowadził nowy kabel do cewki to mam się wpiac w ten 112 niebieski czy pod zielony? w który pin w obrotomierzu licząc od prawej trzeba go wpiąć? i biorąc masę z kabla m3 i prąd 33 macie na myśli, że wystarczy polutować nowy kabel do tych i po prostu podłączyć do obrotomoierza? nie będzie zwarcia czy przeciążenia?
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: wymiana liczników
kabel od cewki znajdziesz w kostce przy bezpiecznikach, jak zadziala forum 309 to przejzyj watek
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana liczników
Z cewki(foto) do kabiny (brązowa kostka na ściance przy desce bezpieczników, pin 1 albo 2) powinien iść niebieski kabel 112.
vectra2, sprawdź czy masz ten kabel potem zadawaj kolejne pytania.
vectra2, sprawdź czy masz ten kabel potem zadawaj kolejne pytania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
w tym sęk, że u mnie nie ma tych kostek pc1 i pc2 bo chyba ten ktoś kto zakładał centralny zamek je "zlikwidował" dlatego chce wszystko ciągnąć spod maski. a to ze nie jestem elektrykiem to pytam pod jaki kabel wpiąc się pod cewkę i czy sztukując kable masowe i prądowe spod licznika czyli m3 i 33 nie zrobię zwarcia i obrotomierz dostanie dobrze masę i prąd. a co do kolejności pinów w obrotomierzu to chyba jest w tym temacie licznik to juz sobię znajde tylko każdy wpina 3 piny a 4 zostawia dlaczego?
już działa to forum 309. zrobię tak jak jest tam napisane, wepn e sie pod błękitny kabel w cewce. tylko teraz chce być pewien, jeśli dolutuje kabel do kabla m3 (masa licznika) i 33(+ licznika) to liczniki będą dobrze działać, a obrotomierz dostanie mase i prąd? prosze mi odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie jestem elektrykiem (elektronikiem) i nie chce zrobić jakiegos przeciążenia. bo jesli by sie tak dało zrobić to juz by było wszystko załatwione.
obrotomierz juz załatwiony pozostały te kierunki. kostek pc1 i pc2 nie chcę nawet ruszać bo są poplatane innymi kablami i jest straszny bałągan. zostaje mi tylko ciągnięcie przewodu z kierunków pod maską, albo z awaryjnych, ale nie wiem gdzie przy właczniku awaryjnych jest kabel od lewego i prawego kierunku. jak to sprawdzić? gdzie jest masa na przycisku do kierunku?
już działa to forum 309. zrobię tak jak jest tam napisane, wepn e sie pod błękitny kabel w cewce. tylko teraz chce być pewien, jeśli dolutuje kabel do kabla m3 (masa licznika) i 33(+ licznika) to liczniki będą dobrze działać, a obrotomierz dostanie mase i prąd? prosze mi odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie jestem elektrykiem (elektronikiem) i nie chce zrobić jakiegos przeciążenia. bo jesli by sie tak dało zrobić to juz by było wszystko załatwione.
obrotomierz juz załatwiony pozostały te kierunki. kostek pc1 i pc2 nie chcę nawet ruszać bo są poplatane innymi kablami i jest straszny bałągan. zostaje mi tylko ciągnięcie przewodu z kierunków pod maską, albo z awaryjnych, ale nie wiem gdzie przy właczniku awaryjnych jest kabel od lewego i prawego kierunku. jak to sprawdzić? gdzie jest masa na przycisku do kierunku?
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana liczników
Sprawdzić woltomierzem.vectra2 pisze:nie wiem gdzie przy właczniku awaryjnych jest kabel od lewego i prawego kierunku. jak to sprawdzić? gdzie jest masa na przycisku do kierunku?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
niestety nie doszedłem który kabel w awaryjnych należy do lewego i prawego kierunku. może to jest zabawne i śmieszne, ale po tych męczarniach z tym licznikiem nie mogę sobie poradzić z tak prozaiczną rzeczą no ale tak bywa że najprostrze rzeczy sa najtrudniejsze ;d woltomierz pokazuje na 3 kablach napięcie przy jednym kierunku
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana liczników
Między czym a czym mierzyłeś napięcie?
Sprawdziłeś wszystkie kable czy tylko 3?
Sprawdziłeś wszystkie kable czy tylko 3?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
woltomierzem, ustawiłem na 20 v i dotykałem wszystkie kable. musiałem natknąć się na masę (czerwony kabel) bo miernik nie pokazywał ujemnej wartości i pokazywał ok 1 i 12 i tak na przemian. tylko pokazywał na 3 kablach, czy bym włączył lewy kierunek, czy prawy. a jakbym zrobił zdjęcie tej wiązki, to wskazalibyście mi lewy i prawy? juz dałbym spokój na tym forum bo jestem straszną męczyduszą a boli mnie trochę jak to nie działa bo wystarczy tylko 2 kable poprowadzić :/
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: wymiana liczników
Złącze PC1,PC2,PC11PC16 zawieszone są na wieszakach po lewej stronie tablicy bezpieczników. Widoczne dopiero po zdjęciu półki kierowcy.Raz piszesz że nie ma takich kostek (pc1,pc2) a następnie że (pc1,pc2) są poplątane z innymi kablami.
To raczej niemożliwe. Coś mi się zdaje że nie zdjąłeś półki kierowcy.Tablicy bezpieczników nie wydrukowałeś. Stąd tyle problemów. Wszystko co trzeba zrobić napisał kol.cejot. Jeżeli przed przeróbką kierunki działały to po modernizacji też będzie tylko nie rozłączaj awaryjnych. Wysyłam CI PW.
To raczej niemożliwe. Coś mi się zdaje że nie zdjąłeś półki kierowcy.Tablicy bezpieczników nie wydrukowałeś. Stąd tyle problemów. Wszystko co trzeba zrobić napisał kol.cejot. Jeżeli przed przeróbką kierunki działały to po modernizacji też będzie tylko nie rozłączaj awaryjnych. Wysyłam CI PW.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
zgadza się pc1 i pc2 są. ale pan który podłączał centralny zamek zrobił to na odwal sie i wszystkie kable są poplątane. są stare i sztywne. nie mam jak sie dostać do tych kostek na tablicy bezpieczników nawet jak zdjąłem całą deskę rozdzielczą. nawet tych kostek co na schemacie sa podpisane K i T nie widać, dlatego chcę podłączyć się pod awaryjne. potrzebna mi jest tylko informacja który kabel jest od prawego i lewego i tyle. dalej bym sobie poprowadził kable i by było ok. nie jestem w stanie stwierdzić które są te kable dlatego pytam was.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź czw, 2010 4:03 pm
- Posiadany PUG: 205 gr
- Numer Gadu-gadu: 1763139
Re: wymiana liczników
proszę was o jedno. powiedzcie mi który kabel od przycisku awaryjnych jest od lewego kierunku, a który od prawego i tyle. więcej już nic nie potrzebuje, tylko tyle.