Aaaa
To akurat są zegary!!
Tyle, że w 106, i masz tam właśnie obrotek, kontrolkę kompa i prędkościomierz
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Jak widać sam do tego doszedłem...
To może miejsce gdzie powinien być kabel 426 (bo domyślam się że standardowo go nie ma) "obliczyć" z położenia innych kabli?
Jeśli nie działa to przepraszam, że wprowadziłem w błąd.
Tak podają schematy do systemu Magneti Marelli G6.
Tak się składa, że w najbliższy weekend sam będę podłączał takie zegary pod MM więc wszystko się okaże.
Przykład MM G6 tutaj
chciałbym zauważyć, że ja mam system Bosh MA 3.0, komp jet boshowski ale na cewce widzę że jest Magneti Marelli, czy to normalne czy poprzedni właściciel narobił takiego bigosu....
Jeśli chodzi o komp Magneti Marelli to zgodnie ze schematem pin 6 i obrotek śmiga bez problemu.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Inny niż napięciowy nie miałby chyba sensu
Nie podglądałem go na oscyloskopie ale na pewno jakiś napięciowy prostokąt.
Korzysta u mnie z niego bez problemu zarówno obrotek jak sterownik lpg - wskazują tak samo
Zresztą jak oglądałem kiedyś obrotek to wejście ma jako tako zabezpieczone więc ciężko go tędy uszkodzić.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Woltomierzem ciężko bo zmienia się szybko..
Powiedział bym odważniej - jak już szukać na żywca to można od razu przewodem od obrotka!
Jak wspomniałem, obrotek raczej nie ma jak się uszkodzić od strony wejścia.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
W obrotomierzu JAEGERA wbudowano przetwornik/scalak - f / U.
Woltomierz nie załatwi sprawy .Należy wykorzystać miernik uniwersalny z pomiarem częstotliwości np. METEX.
Zakres mierzonych częstotliwości 0-200Hz , 0- 20 000Hz.
3000 obr/min to 100Hz. 1000obr/min. 33,3Hz.
METEX mierzy częstotliwość przy napięciu do 100V =.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Jeśli chodzi o Bosch MA3.0 to też sygnał jest na pinie 6 w komputerze - kabel 112.
Ale mam mały problem... podpinam zegary XS i obrotomierz działa, podpinam zegary GTi i obrotomierz nie działa.
Wiecie o co tu chodzi?
borek_wpr, dzięki za podpowiedź z tym miernikiem. Kupiłem UNI-Trend UT107.
Problem z zegarami się powtórzył. Dzisiaj z kolegą Dervozavilus robiliśmy przekładkę zegarów z biedy na GTI. Samochód wyposażony w silnik TU3FJ2 (KFZ).
Wszystkie kable podłączone, sygnał do obrotomierza wzięty z komputera, zasilanie (o ile dobrze pamiętam): (+) z kabla, który normalnie zasila zegarek (13), a (-) z kabla M25.
Podłączamy w samochodzie zegary z GTi - obrotomierz nie działa.
Po podłączeniu zegarów z XS'a - obrotomierz działa, ale... dochodzi do 5 tys. i potem spada do zera. Po zejściu poniżej 5 tys. znowu pokazuje dobrze.
Po włożeniu zegarów XS i GTi do 205 XS, gdzie jest oryginalna instalacja wszystko działa ja należy.
Macie jakiś pomysł co zrobić żeby obrotomierz działał normalnie?
u mnie problemy podobne, zresztą pisałem o tym kilka razy i żadnej odpowiedzi nie uzyskałem, sprawa jest taka, że mam zegary Veglii (GTi nowy typ) i po podłączeniu się pod kabel nr 112 pochodzący z 6 pinu kompa nie ma absolutnie żadnej reakcji, kiedy podłącze obrotek bezpośrednio pod cewkę to obroty są ale pokazywane niewłaściwie znaczy pokazuje za mało.