Podłaczenie przekźnika, jak?
- Heler
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
- Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
- Numer Gadu-gadu: 975861
- Lokalizacja: Kielce
Podłaczenie przekźnika, jak?
Chce podlaczyc przekaznik 30A do elektrycznych szyb. Teraz tak, ktore piny z przekaznik z czym polaczyc i czy mozna podlaczyc prad bezposrednio z aku przez bezpiecznik do przekaznika zeby szyby dzialaly bez przekreconej stacyjki. Troche laik ze mnie wiec prosilbym o jakies lopatologiczne wytlumaczenie tego Z gory dzieki.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
Witam
to ja napiszem co ja mysle na ten temat
-kabelek bezposresrednio do akumulatora ok. ale pod jednym warunkiem :bezpiecznik na tym przewodzie bedzie mozliwie blisko akumulatora a dlaczego ? a dlatego: jezeli dobierzesz zbyt cienki przewód to on sie bedzie grzał lub jezeli przewodzik gdzies sie przetrze bo mozesz go zle ulozyc a bezpiecznik umiescisz w kabinie to wtedy masz jakies 1,5 metra kabla niczym nie zabezpieczonego (bo to bedzie przed bezpiecznikiem)i wtedy przetarcie tego kabla lub przegrzanie =zapalenie zamochodu !
no ale to tylko moje zdanie
no a co do przekaznika to jak go dobrze pooglasz to znajdziesz na nim symbol takiego prostokata przekreślenogo lub cos podobnego a po bokach tego prostokąta bedą jakies tak cyferki które oznaczaja numery pinów (wyjść)przekaznika i wlasnie te numerki kolo tego prostokata oznaczją cewke tego przekażnika i tam sie podaje napiecie sterujace i niema tu roznicy gdzie podłaczysz mase a gdzi napiecieniom a pozostale styki to tory pradowe
niom i to chyba na tyle
to ja napiszem co ja mysle na ten temat
-kabelek bezposresrednio do akumulatora ok. ale pod jednym warunkiem :bezpiecznik na tym przewodzie bedzie mozliwie blisko akumulatora a dlaczego ? a dlatego: jezeli dobierzesz zbyt cienki przewód to on sie bedzie grzał lub jezeli przewodzik gdzies sie przetrze bo mozesz go zle ulozyc a bezpiecznik umiescisz w kabinie to wtedy masz jakies 1,5 metra kabla niczym nie zabezpieczonego (bo to bedzie przed bezpiecznikiem)i wtedy przetarcie tego kabla lub przegrzanie =zapalenie zamochodu !
no ale to tylko moje zdanie
no a co do przekaznika to jak go dobrze pooglasz to znajdziesz na nim symbol takiego prostokata przekreślenogo lub cos podobnego a po bokach tego prostokąta bedą jakies tak cyferki które oznaczaja numery pinów (wyjść)przekaznika i wlasnie te numerki kolo tego prostokata oznaczją cewke tego przekażnika i tam sie podaje napiecie sterujace i niema tu roznicy gdzie podłaczysz mase a gdzi napiecieniom a pozostale styki to tory pradowe
niom i to chyba na tyle
- pogy
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 mar sob, 2007 12:08 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skalmierzyce
niewim czy ty kolego chcesz zrobic domykanie szyb???
bo na jednym pojedyńczym przekazniku to jeszcze nikt szyby jednocześnie nie zamknął i nie otworzył.jeśli chcesz to zrobić to musisz mieć takie dwa.musisz zamieniać plus z minusem.A prąd możesz też znalezć w stacyjce pod kierownicą .jeśli chcesz schemat takiego podłączenia to napisz na gg.a co do opisów.cewke jedenego bieguna ciągniesz do masy np.oznaczenie numer,,85,,a na oznaczenie 86 podajesz plus od sterowania czegoś tam (niewiem dokładnie co ty bedziesz tam robił).na zacisk 30 daj zasilanie po bezpieczniku 25 amper ,,jak kolega wyżej wymienił,,na zacisku 87 będzie ci wychodził ten plus co tam chciałes.jest jeszcze zacisk w środku 87a-ale to cie nieinteresuje.najlepiej jeszcze żebyś tam wsadził jakąś diode prostowniczą między cewke czyli 85..86ale nie musisz tego robić.i jedna uwaga ..uwaga na przekazniki bosha bo większość ma inaczej wyprowadzenia ,,,aż dziwne,,
.
bo na jednym pojedyńczym przekazniku to jeszcze nikt szyby jednocześnie nie zamknął i nie otworzył.jeśli chcesz to zrobić to musisz mieć takie dwa.musisz zamieniać plus z minusem.A prąd możesz też znalezć w stacyjce pod kierownicą .jeśli chcesz schemat takiego podłączenia to napisz na gg.a co do opisów.cewke jedenego bieguna ciągniesz do masy np.oznaczenie numer,,85,,a na oznaczenie 86 podajesz plus od sterowania czegoś tam (niewiem dokładnie co ty bedziesz tam robił).na zacisk 30 daj zasilanie po bezpieczniku 25 amper ,,jak kolega wyżej wymienił,,na zacisku 87 będzie ci wychodził ten plus co tam chciałes.jest jeszcze zacisk w środku 87a-ale to cie nieinteresuje.najlepiej jeszcze żebyś tam wsadził jakąś diode prostowniczą między cewke czyli 85..86ale nie musisz tego robić.i jedna uwaga ..uwaga na przekazniki bosha bo większość ma inaczej wyprowadzenia ,,,aż dziwne,,
.
Koledzy z klubu 309 mają artykuł na ten temat, moze Ci sie przydac:
http://www.peugeot309.pl/content/view/58/70/
http://www.peugeot309.pl/content/view/58/70/