Strona 1 z 1

zderzak i wzmocnienie czołowe pytanie?

: 04 sty pt, 2008 3:38 pm
autor: skola
Witam ostatnio miałem bliskie spotkanie z niedużym dzikiem no i mam połamany zderzak, chłodnica mi sie cofła o jakieś 4 cm u dołu i doszła do alternatora i jest pod katem / .
uderzyłem a w sumie to po nim przejechałem prawa strona gdzieś na wysokości krawędzi prawej lampy w stronę środka pasa. Pas troszkę uniósł sie do gory no i teraz maska z lewej strony ładnie nachodzi na lampę a z prawej jest szczelina taka ze moge wsadzić 2 palce, i maska jak jadę to zaczyna lekko falować od wiatru nie podoba mi sie to bo zamek dostaje po dupie, i tu pytanie czy wystarczy wymienić tylko ten pas czyli element gdzie znajduje sie zamek czy muszę wymienić cale wzmocnienie czołowe takie jak na fotce?

nie wiem czy rozumiecie dlatego załączam schematyczny rysunek :)

I jeśli wzmocnienie to jak ono jest przytwierdzane do reszty nadwozia czy zespawane czy jakość skręcane??

aha i ktora fotka to faktycznie ejst prawdziwa, ma ktos mzoe rozbitego albo prawie golego 205 by mogl zrbic fotke jak ten przod wyglada bez zderzaka i lamp?

Re: zderzak i wzmocnienie czołowe pytanie?

: 04 sty pt, 2008 7:17 pm
autor: 205MI16
Na obydwu zdjęciach masz elementy do 205
Na samym dole masz kompletny przód z okularami, pasem dolnym i górnym.
Okulary pod lampy są zgrzewane do podłużnic i blach bocznych pod błotnikami. Jeśli nie miałeś nic grzebane wcześniej przy blacharce to wymiana tych elementów nie powinna przysporzyć żadnych problemów. Rozwiercasz stare zgrzewy frezem lub wiertłem 5 i potem 8mm (po odczyszczeniu z lakieru, konserwacji będzie widać je) następnie demontujesz uszkodzone elementy, podklepujesz miejsca mocowania bo przy rozwiercaniu i demontażu zawsze się trochę deformują. Nowe elementy wstępnie łapiesz migiem i składasz przód (lampy, zderzak, maskę) na próbę. Jak pasuje wszystko ok to rozbierasz ponownie, spawasz resztę , malujesz i składasz.
3 dni pracy jeśli masz zaplecze sprzętowe i nie boisz sie wyzwań.

Re: zderzak i wzmocnienie czołowe pytanie?

: 04 sty pt, 2008 7:54 pm
autor: skola
205MI16 pisze: 3 dni pracy jeśli masz zaplecze sprzętowe i nie boisz sie wyzwań.
właśnie tym mnie zagiąłeś ... będę musiał chyba oddać do blacharza grr