Strona 1 z 1
Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 8:57 pm
autor: kalmar
Witam,
znowu jest problem z moim autkiem, a mianowicie. Kiedy zapale swiatla np. w garazu, widze jak delikatnie migotaja, czyli jakby przygasaly, ale dzieje sie to tak szybko ze nie widzi tego pasazer, ale ja to widze i mnie wkurza
. Poza tym w srdoku tez to widac to tak samo dzieje sie ze wszystkimi podswietlonymi rzeczami i swiatelkiem wewnatrz auta. Co to moze byc i jak usunac to ? Poczyscilem klemy akumulatora i naladowalem go na niskim pradzie ale niestety nic nie pomoglo.
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 9:08 pm
autor: TO-MI
altrernator może być walnięty znaczy dioda w nim
a to na niskich obrotach czy na wyższych czy cały czas
bo może regulator niedomaga
jakie napięcie jest na aku na włączonym silniku
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 9:18 pm
autor: kalmar
caly czas jest taka sytuacja, bez wzgledu na obroty. A zapomnialem jeszcze dodac, ze jak zapale auto i wlacze swiatla postojowe to obroty leciutko spadaja, a jak przekrece na swiatla mijania znowu delikatnie obroty spadaja. jak wylacze swiatla obroty sie zwiekszaja
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 9:38 pm
autor: TO-MI
to akurat normalne
alternator stawia opór bo "robi prąd"
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 9:44 pm
autor: Florek2b
tez tak miałem i niedługo potem padł mi alternator
wiec stawiam na regulator napięcia
czyli alternator do regeneracji
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 07 sty śr, 2009 10:48 pm
autor: kalmar
To regulator napiecia czy alternator ?
Bo regulator mozna osobno kupic, bo juz raz kupowalem sam regulator napiecia
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 08 sty czw, 2009 12:12 am
autor: Florek2b
regulator ze tak powiem daje ciała wg ja dla pewności wymieniłem cały alternator
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 08 sty czw, 2009 12:40 am
autor: mateon
Może cos takiego??
http://moto.allegro.pl/item513170370_re ... oclaw.html
ja osobiście niewidzię większego sensu kupić używany alternator bo może sie okazać też walniety
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 08 sty czw, 2009 4:34 pm
autor: TO-MI
jeżeli napięcie ładowania jest OK
to pulsacje powoduje przepalona dioda prostownicza
najlepiej wyciągnąć pacjenta i oddać do speca jak łożyska są dobre to za pare PLN-ów altek bedzie jak trzeba i pewnie wystarczy do czasu aż nadejdzie dzień destrukcji puga
a jak kupisz używane a do tego leżakowane w nieodpowiednich warunkach to wiadomo
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 09 sty pt, 2009 12:45 pm
autor: domel
Dziwne dla mnie te pulsowanie. Przecież jesteś podpięty pod akumulator który robi za taki bufor i na akumulatorze nie ma takich szybkich skoków napięcia. Nawet jak dioda jest spalona w prostowniku lub przepalone w alternatorze jest jakieś uzwojenie i działa np. uzwojenie 2 zamiast 3 faz to może ładuje słabiej ale nie powinno być takich widocznych objawów migotania.
Rozumiem że te migotanie jest szybkie tzn takie powyżej paru Hz.
Może chodzi o jakieś zwarcie ( np. w alternatorze na 1 uzwojeniu) ?
Wtedy chwilowo- impulsowo z akumulatora pobierany jest duży prąd, powoduje to spadek napięcia na akumulatorze i mogą być takie efekty.
Ewentualnie coś bardzo mocno "sieje " (silne pole elektromagnetyczne) w aucie że, aż to widać na żarówkach
- Może jakaś cewka, świece ?
Najlepiej podmienić altek i sprawdzić na innym, ewentualnie altek zawieź do zakładu gdzie to naprawiają i on na stanowisku będzie w stanie powiedzieć czy altek sprawny, może to prostownik lub 1 uzwojenie przepalone
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 09 sty pt, 2009 4:28 pm
autor: kalmar
Wszystko mozliwe, jednak bede stawial na regulator napiecia ( bo raz juz go wymienialem) ale upierac sie nie bede ze to napewno on jest tego przyczyna
Dziwi mnie i zastanawia tylko jedno, dlaczego spadaja obroty silnika jak zapalam swiatla, jak gasze swiatla obroty ida w gore
?
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 09 sty pt, 2009 4:44 pm
autor: cyborg
TO-MI pisze:to akurat normalne
alternator stawia opór bo "robi prąd"
Kolego, czy tobie wszystko trzeba 3 razy pisac zebys zrozumial?? Przeciez na to pytanie TO-MI juz ci odpowiedzial na samym poczatku..
A co do twojego problemu zdejmij pasek alternatora na probe i uruchom silnik to sie przekonasz czy to wina altka/reglera czy raczej reszty instalacji elektrycznej
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 09 sty pt, 2009 5:05 pm
autor: kalmar
3 razy nie trzeba, jak napiszesz raz porzadnie. Bierz pod uwage kolego to ze nie kazdy ma takie wspaniale wiadomosci jak Ty. Elektrykiem nie jestem, a chcem sam pogrzebac w aucie, zeby z kazda pierdola nie jechac na warsztat. A po to jest forum zeby pytac, a jesli naprawde Ci przeszkadzaja moje pytania to ich nie czytaj poprostu.
W kazdym razie dzieki za odpowiedz.
Wracajac do tematu:
TO-MI napisał(a):
to akurat normalne
alternator stawia opór bo "robi prąd"
Normalne ?? Jakos mam w domu drugie auto i nie ma takiej sytuacji, a jelsli tak jest to przynajmniej tego nie slysze i nie odczuwam. Normalne moze byc w tej styaucji /czytaj mojej/, co nie bylo tak wyraznie napisane.
Pozdrawiam
Re: Migotanie wszystkich świateł !!!
: 11 sty ndz, 2009 8:06 am
autor: borek_wpr
Alternator jest prądnicą prądu przemiennego. Następnie prąd przemienny jest prostowany przez diody.Aby nie było wahnięć napięcia podawanego do akumulatora zastosowano regulator napięcia. Spróbuj jak radzą Cyborg i TO-MI. Co do obrotów to muszą spadać bo zwiększając pobór prądu,alternator domaga się większej mocy napędowej-obroty. Jeżeli masz ustawione obroty biegu jałowego na wartość 750 to to zjawisko jest widoczne.Spadek o ok. 50-70 obr/min. Podciągając obroty na 1500 zjawisko w zasadzie nie występuje.Alternator ma dostarczone obroty -moc mechaniczną aby produkować bez większych oporów moc elektryczną. I tu przykład z mojego podwórka. Mój Junior ma obrotomierz i na biegu jałowym ma ok. 700 obr/min i po włączeniu świateł obroty siadają.Natomiast W Golfie gdzie obroty ustawione są przez komputer na wartość 900obr/min. a światła są podobne, przysiad obrotów jest w zasadzie nie zauważalny.I tak to jest.
Jeżeli podłączysz woltomierz wskazówkowy napięcia stałego (cyfrowy ma dużą zwłokę w odczycie i nie zaobserwujesz wahań napięcia ) do KLEM akumulatora , to wskazówka powinna stać w miejscu na wartości podanej na obudowie regulatora napięcia . Jeżeli waha się , to wiadomo co robić.