Strona 1 z 1
przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 4:39 pm
autor: levis
Czesc.
Jak pewnie wiecie planuje budowe samochodu z silniczkiem 1.6 turbo.
Wszczepic go mielismy do mojego Rollanda Garrosa, do ktorego dokupilem zawieszenie od 309 GTI.
Wiem, ze to wszystko da sie zrobic. Lecz mam kilka watpliwosci co do zmian stylistycznych:
- czy listwy od GTI beda pasowac na drzwi i reszte karoserii od RG ?
- jakie sa jeszcze inne zmiany stylistyczne i czy da sie je wrzucic do RG ?
Czy tak naprawde jest sens przerabiania RG na GTI ?
Jak z wartoscia takiego samochodu? Moze RG z takim silnikiem, podzespolami mechanicznymi i stylistyka z GTI bedzie np 3x mniej warta niz samo GTI ?
Bardzo lubie moja 205, dobrze mi sluzy i jeszcze mnie nie zawiodla
No ale zaczynam miec watpliwosci, ze za np 10 lat moj RG bedzie warty na zachodzie 3 tys euro, a GTI 10 tys euro...
A wiec jak, warto przemieniac RG na GTI , czy lepiej cieszyc sie RG, kupic okazyjnie GTI i wtedy robic dalej ?
Dodam, ze i tak z czasem, mialem zamiar zalozyc poszerzenia z GTI, Gutmann czy Dimma (nie wiem, ktore) i caly samochod malowac...
No ale co to za RG w czarnym kolorze... Prosze pomozcie mi w moich przemysleniach...
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 4:48 pm
autor: Roland_KrK
Osobiście uważam że lepiej kupić GTI które jest już seryjnie bogatsze (zawias, hamulce ) itd.
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 4:50 pm
autor: levis
Bardziej chodzi mi o wlasciwosci stylistyczne, bo napisalem, ze zawias i hamulce mam od GTI.
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 5:04 pm
autor: RafGentry
Jeżeli masz sentyment do RG (swoją drogą przepiękna wersja 205), to nie przerabiaj na GTI.
Ładny Garrosik to piękna sprawa. Mało ich jeździ dobrze utrzymanych.
Co do listew, to nie będą pasować na drzwi, ani też pozostałe. GTI z tego co wiem miały inne drzwi i błotniki (poprawcie mnie, jeśli się mylę)
Ale i na to są sposoby. Np. Druan ma założone w swoim 1.1 GTI poszerzenia. Chyba je przyklejał. Zresztą lepiej spytać właśnie jego.
Co do malowania: jak pomalujesz RG to nie będzie już on Garrosem. Przecież zielony metalik to jest właśnie to, co go wyróżniało. Podobnie jak jasna półskórka.
Moim zdaniem RG z mechanicznym tuningiem to jest to! Z zewnątrz niby niewinne 1,4, a w środku zawias z GTI i silnik 1,9
Załóż tylną dokładkę z GTI, a z listwami się nie baw. Dużo z nimi roboty. Pękają, odpadają, ciężko dostać do nich mocowania, a pod spodem gromadzi się brud, a i korozja lubi zakiełkować...
Odnośnie wartości jeszcze: wątpię, żeby za ileśtam lat dużą wartość miały auta po przeróbkach. Raczej w cenie będą te, najbliżej zbliżone do oryginału. Tzn. GTI, Griffe, Garrosy, pewnie i Gentry.
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 5:13 pm
autor: Zywik
boszszszsz... zostawcie Garrosy w spokoju, nie ma innych wersji do ""tunningu"" ????????
.. coraz mniej nas ....
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 5:49 pm
autor: Dervozavilus
Kwestia gustu i podejścia, a ja popieram Żywika. Do przeróbek kup lepiej jakąś zwykłą wersję, a Garrosa zostaw jak najbardziej oryginalnego. Wszystko, co stare, ma sporą wartość tylko, jeśli jest w oryginale. Poza tym, przecież nie o wartość (w PLN) tutaj chodzi.
Ps. Garros jest jedną z ładniejszych wersji... tylko felgi trochę tu psują :/
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 5:59 pm
autor: LZ_205
bierz jakiegoś forevera i zrób coś ala Haku , jego pug strasznie mi sie podoba
i pasują do niego te smaczki z gti
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 6:45 pm
autor: KrakerSx
Też jestem za oryginalnością, wersji limitowanych czy też specjalnych (chyba taką jest RG). Serce i zawias można zmienić, a wygląd zewnętrzny jak i wewnętrzny odrestaurować. Chyba każdy się już przyzwyczaił, że GTI służy do tuningowania
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 19 sty pn, 2009 10:48 pm
autor: levis
W zasadzie, to nie chcialem robic jakis radykalnych zmian. Poszerzenia wydawaly mi sie konieczne, bo przy wahaczach i belce od 309 GTI, felgi 16 speedline z 206 z oponami 205/45/16 moga nieco za mocno wystawac
Czy naprawa tapicerki z uzyciem naturalnej skory w podobnym kolorze do oryginalu bedzie rowniez niszczeniem Rolanda ?
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 12:59 am
autor: Picazzo
wg mnie RafGentry mowi dobrze, z zewnatrz zostaw go jako garrosa bo to wszat limited ediszyn i to calkiem fajny, a w srodku dobry zawias z gita i jakis potworek pod maska zeby zaskoczyc niejednego cwoka w golfie
felgi pewnie beda wystawaly to fakt... ja chyba zrobilbym tak ze kupilbym jakies ladne poszerzenia (tfu...) "uniwersalne z przeznaczeniem do puga i pomalowal je w kolorze garrosa. Zostanie niepozorny i duzo bardziej "garrosowy" nie z listwami z gita.
ale oczywiscie jest to moje zdanie
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 1:04 am
autor: RafGentry
A może poszerzenia z Rallye??
Nie trzeba się bawić z listwami na drzwi...
Poza tym swoją funkcję poszerzenia nadkoli spełnia doskonale.
Polecam akcesoria Peugeota, bo kupując jakieś uniwersalne badziewie bardzo łatwo zbłądzić i trafić na manowce. A stamtąd tylko krok do (wybacz mi Panie
) TUNINGU
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 3:19 pm
autor: levis
Tylko, ze poszerzenia z RALLYE lacza sie z progiem... I ciezo byloby to wpasowac bez zmiany oryginalnego progu...
Generalnie postanowilem, ze zostawie stylistyke w spokoju, odnowie wnetrze, poznajduje oryginalne czesci, wstawie silnik i zawieche tylko, a reszta org :]
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 4:33 pm
autor: Zywik
bravo levis!
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 4:37 pm
autor: exuprad
Felgi nie muszą wystawać. Wystarczy dobrać odpowiednie ET np. 50 zamiast 12.
Trzymam kciuki za ten projekt.
Re: przerobka Rolland Garros -> GTI pare pytan
: 20 sty wt, 2009 5:24 pm
autor: levis
Felgi juz sa postanowione, beda speedline 16tki z 206. Inne nie wchodza w gre... Chyba, ze jakies ladniejsze oryginalne od peugeot'a. Gdzies takie fajne stalowo-grafitowe widzialem, ale podobno 3 tys i dostac graniczy z cudem...