Strona 1 z 2
Zapala się lampka STOP i temperatura
: 08 wrz śr, 2010 9:35 pm
autor: klekocix
Moje auto to Junior z 1994 roku na gaźniku.
Otóż mam ostatnio dziwny problem.
Czasami podczas jazdy zapala się kontrolka STOP oraz symbol temperatury.
Teoretycznie wygląda na to, że przegrzewa się silnik.
Praktycznie po zapaleniu kontrolek wystarczy wyłączyć silnik i włączyć za kilka sekund i już kontrolki znikają i nie pojawiają się więcej podczas jazdy.
Sprawdziłem również węże idące do i z chłodnicy, są ciepłe ale nie gorące, takie jak zawsze. Wentylator również załącza się gdy postoję w korku i wyłącza się jak tylko schłodzi silnik.
Płynu chłodzącego jest tyle ile powinno, czyli między MIN a MAX.
Wszystko wygląda idealnie, w czym może być kłopot?
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 08 wrz śr, 2010 9:46 pm
autor: vynalazek
klekocix pisze:
Wszystko wygląda idealnie, w czym może być kłopot?
czujnik poziomu płynu chłodzącego ?
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 08 wrz śr, 2010 9:51 pm
autor: cejot
Może zapowietrzony układ chłodzenia. Proponuję spróbować odpowietrzyć układ.
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 5:12 am
autor: borek_wpr
Sypie się czujnik-SYGNALIZATOR-wysokiej temperatury cieczy chłodzącej/blok silnika/. Kabel nr.47
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 12:34 pm
autor: klekocix
borek_wpr pisze:Sypie się czujnik-SYGNALIZATOR-wysokiej temperatury cieczy chłodzącej/blok silnika/. Kabel nr.47
Czy "łopatologicznie" mógłbyś mi wytłumaczyć co kupić i gdzie dokładnie się znajduje część którą mam zmienić?
Byłbym niezmiernie wdzięczny.
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 12:43 pm
autor: Pablo
Albo może być tak ze padła uszczelka pod głowica i spaliny idą w układ chłodzenia, można to sprawdzić w prosty sposób na zapalonym silniku odkręcić korek od naczynia wyrównawczego i sprawdzić czy nie idą tam bąbelki
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 12:46 pm
autor: klekocix
Pablo pisze:Albo może być tak ze padła uszczelka pod głowica i spaliny idą w układ chłodzenia, można to sprawdzić w prosty sposób na zapalonym silniku odkręcić korek od naczynia wyrównawczego i sprawdzić czy nie idą tam bąbelki
No tak, ale czemu wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i lampki gasną i się nie zapalają?
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 1:49 pm
autor: borek_wpr
W moim Juniorze z silnikiem TU9 sygnalizator wysokiej temperatury umieszczony jest w prawym boku silnika (parząc od przodu) pod termostatem.Do niego dochodzi kabel 47. Czujnik nie ma bezpośredniego połączenia z cieczą chłodzącą.Śmiało można go wykręcić z bloku silnika.Koszt nowego sygnalizatora w zależności od sklepu to 14 do 4ozł. W moim silniku jest jedno pinowy. . Aby upewnić się że jest uszkodzony- odłącz kabel i odpal silnik. Jeżeli sygnalizacja przekroczenia temperatury nie wystąpi tak jak to opisałeś to na bank czujnik do wymiany.A jeśli sytuacja się powtórzy to kabel do wymiany.Najwygodniejszy dostęp do czujnika uzyskasz kiedy wyjmiesz akumulator .
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 92839.html
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 09 wrz czw, 2010 11:34 pm
autor: Pablo
klekocix pisze:Pablo pisze:Albo może być tak ze padła uszczelka pod głowica i spaliny idą w układ chłodzenia, można to sprawdzić w prosty sposób na zapalonym silniku odkręcić korek od naczynia wyrównawczego i sprawdzić czy nie idą tam bąbelki
No tak, ale czemu wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i lampki gasną i się nie zapalają?
Hmmm a może po prostu czujnik jest przegrzany - sygnalizuje nawet gdy temperatura jest ok
niema co na razie wymyślać jak nie pomoże wymiana czujnika to wtedy będziemy razem dumać co jest nie halo
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 10 wrz pt, 2010 9:44 am
autor: klekocix
Dzięki Koledzy, bardziej łopatologicznie chyba nie dało się tego wyjaśnić
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 11 wrz ndz, 2011 8:18 am
autor: klekocix
borek_wpr pisze:W moim Juniorze z silnikiem TU9 sygnalizator wysokiej temperatury umieszczony jest w prawym boku silnika (parząc od przodu) pod termostatem.Do niego dochodzi kabel 47. Czujnik nie ma bezpośredniego połączenia z cieczą chłodzącą.Śmiało można go wykręcić z bloku silnika.Koszt nowego sygnalizatora w zależności od sklepu to 14 do 4ozł. W moim silniku jest jedno pinowy. . Aby upewnić się że jest uszkodzony- odłącz kabel i odpal silnik. Jeżeli sygnalizacja przekroczenia temperatury nie wystąpi tak jak to opisałeś to na bank czujnik do wymiany.A jeśli sytuacja się powtórzy to kabel do wymiany.Najwygodniejszy dostęp do czujnika uzyskasz kiedy wyjmiesz akumulator .
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 92839.html
Przepraszam za odkop, ale sytuacja mnie do tego zmusza... Otóż od zeszłego roku problem z wyświetlaniem "Stop" i "temperatura silnika" przestał być widoczny.
Dopiero ostatnimi czasy ujawnił się ponownie, więc wychodzi na to, że czujnik jest jednak do wymiany. Czy moglibyście podać ponownie linka do czujnika? Poprzedni niestety wygasł i nie wiem jak dokładnie czujnik jest mi potrzebny... Jak rozumiem do jego wymiany nie są konieczne żadne specjalistyczne narzędzia i poradzę sobie z tym samemu w garażu?
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 12 wrz pn, 2011 3:54 pm
autor: borek_wpr
Dasz radę bez problemu.
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 47933.html
lecz nie mam pewności. Wykręć stary czujnik i w najbliższym sklepie motoryzacyjnym dokupisz bez problemu.
To ma być czujnik- SYGNALIZATOR -wysokiej temperatury cieczy chłodzącej.
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 13 wrz wt, 2011 9:24 am
autor: klekocix
borek_wpr pisze:Dasz radę bez problemu.
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 47933.html
lecz nie mam pewności. Wykręć stary czujnik i w najbliższym sklepie motoryzacyjnym dokupisz bez problemu.
To ma być czujnik- SYGNALIZATOR -wysokiej temperatury cieczy chłodzącej.
Powiem szczerze, że mam problem... Za żadne skarby nie mogę zlokalizować w swoim Pugu tego czujnika w okolicach termostatu... Termostat jest tam, gdzie czerwone kółko? Oczywiście mam na myśli to pod rurą powietrza
Bo jeśli tak - to nie mam tam żadnego czujnik ani idącego do niego przewodu...
Zdjęcie silnika zapożyczone z internetu, ja mam TU9M na gaźniku z 94 roku.
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 13 wrz wt, 2011 3:58 pm
autor: borek_wpr
Prawie tu. Termostat silnika ma odpowietrzenie w postaci wkręconej śruby z łbem walcowym z gniazdem sześciokątnym-śruba widoczna na fotce obok ucha silnika.Zdejmij rurę podgrzewu(tą elastyczną),obróć mocowanie dolotu i odsuń go trochę w prawo. Przyświeć latarką i zobaczysz na bloku silnika czujnik pod termostatem a w zasadzie cewką WN. Żeby było wygodniej można zdjąć kopułkę wtedy będzie lepsze podejście kluczem.
Re: Zapala się lampka STOP i temperatura
: 15 wrz czw, 2011 10:05 pm
autor: klekocix
borek_wpr pisze:Prawie tu. Termostat silnika ma odpowietrzenie w postaci wkręconej śruby z łbem walcowym z gniazdem sześciokątnym-śruba widoczna na fotce obok ucha silnika.Zdejmij rurę podgrzewu(tą elastyczną),obróć mocowanie dolotu i odsuń go trochę w prawo. Przyświeć latarką i zobaczysz na bloku silnika czujnik pod termostatem a w zasadzie cewką WN. Żeby było wygodniej można zdjąć kopułkę wtedy będzie lepsze podejście kluczem.
Nadal proszę o pomoc
Albo ja nie mam tego czujnika, albo nie potrafię go znaleźć...
Dziś podczas jazdy najpierw mi się zapaliły nagle kontrolki po przejechaniu 12km, zgasiłem samochód, zapaliłem za minutę i już się nie świeciły. Natomiast w drodze powrotnej zapaliły się po przejechaniu 2km (powoli i delikatnie zaczynały się żarzyć i na końcu zapaliły się w pełni), zgasiłem auto, zapaliłem, ale nadal kontrolki się świeciły. Z tym, że jeśli silnik się przegrzewa to powinna być włączona dmuchawa chłodnicy na pełnych obrotach? A u mnie w ogóle nie działała (a wiem, że jest sprawna, bo po długim staniu w korku załącza się).
Odnośnie czujnika to znajduje się on w miejscu oznaczonym zielonym punktem, pod termostatem? Wkręcany z lewej strony w prawo? Tylko tam znalazłem czujnik wkręcony w silnik, od niego idzie kabel, zakończony końcówką z 3ma pinami, końcówka nie jest nigdzie podłączona (końcówka jest tu, gdzie są 3 zielone kreski). Natomiast w wiązce przewodów znajdującej się nieopodal znalazłem 2 wolne, oddzielne przewody zakończone żeńskim konektorem zalanym w plastik...