Strona 1 z 3
wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 10:32 am
autor: vectra2
witam wszystkich
jestem nowy na forum, ale mam nadzieję, że moja przygoda z 205 trochę potrwa i aktywność na forum też
pisze ponieważ mam problem. chciałem sprawdzić czy działa licznik i przez przypadek z samochodu kabel od postojowych podłączyłem do pinu 4 w kostce 7
poszedł dym i zobaczyłem ze się przepaliła ścieżka i teraz mam pytanie jak naprawić tą ścieżke i jak sprawdzić miernikiem elektrycznym czy przechodzi prąd. mam też problem z niektórymi oznaczeniami proszę o pomoc. wiem że dużo było tematów o liczniku, ale każdy samochód ma troszeczkę inny opis kabli. jeszcze mam takie pytanie dlaczego przepaliła się ścieżka masy podłączając napięcie postojówek do 4 pinu w kostce 7?
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 10:57 am
autor: cejot
Witamy na forum.
Na początku zapraszam do tematu
"Nowi witają się w tym temacie" w celu opowiedzenia paru słów o sobie.
Jeśli ścieżka ma po prostu przerwę to polecam użycie lakieru przewodzącego prąd do obwodów drukowanych.
Czy pisząc "kostka 7" masz na myśli kostkę 7 pinową?
Skoro było kilka tematów na temat liczników to czemu nie zadałeś pytania w jednym z nich? Poza tym jeśli nie wiesz jak miernikiem sprawdzić czy jest połączenie między dwoma punktami to trochę dziwie się, że samemu zabrałeś się za taką robotę.
EDIT:
Na wypadek gdyby ktoś w przyszłości poszukiwał informacji na temat przekładki zegarów to zamieszczam kilka linków:
1.
Licznik
2.
Obrotomierz w dieslu czyli wymiana licznika
3.
Licznik od GTI do zwyklego Puga, Czujniki....
4.
czujnik cisnienia oleju i temp oleju, gdzie podpiąć, INFO
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 11:00 am
autor: vectra2
wiem jak sprawdzić czy coś przewodzi prąd jak płynie w nim prąd. ale chciałem sprawdzić do jakiego miejsca przewodzony jest prąd, tylko nie wiem jak go podłaczyć do tej ścieżki, wiem ze nie potrafie tego wytłumaczyć ale spróbuję. chce w domu podłączyć prąd do tej ścieżki i sprawdzic do kąd dochodzi ale nie wiem jak to zrobić. tak chodziło mi o 7 pinową kostkę pin 4
a jeśli udałoby mi sie zrobić tą ścierzkę z masą to podając tu na forum numery przewodów pomoglibyście mi podłączyć te zegary? mam zrobioną rozpiskę jakie przewody mam w poszczególnych kostkach. aha i widzę że będzie dla mnie dużym problemem zrobić osobne kierunki, obrotomierz i wskaźnik cieczy chłodzącej bo w biedzie tego nie było. i nie znalazłem przewodu do poziomu paliwa ;/
ścieżka naprawiona
co do kabli w liczniku to juz doszedłem co i jak tylko nie wiem jak zrobić osobne kierunki wskaźnik cieczy chłodzącej, obrotomierz. nie wiem jak powyjmować kable z kostek i jak przerobić kostkę 6 pinową na 7 pinową proszę o pomoc
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 4:06 pm
autor: Florek2b
wg mnie najprostszym i najlepszym rozwiązaniem będzie kupno wiązki licznik-bezpieczniki, wymieniasz ją i masz wszystko załatwione
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 7:24 pm
autor: vectra2
niestety nie mam na tyle pieniędzy
poradziłem sobie z kablami
zastanawiam sie tylko jak zrobić tą kostke 7 pinową z 6 pinowej. i tak mam dużo satysfakcję, bo poprzekładałem kable i wszystko działa jak należy (oprócz kontrolek i funkcji zawartych w 7 pinowej kostce bo jej nie zrobiłem ;d) tylko nie wiem jak zrobić obrotomierz i wskaźnik cieczy chłodzącej. poszukam jeszzce na forum o obrotomierzu do zegarów xs i silnikiem tu3a, ale jeśli wiecie to się odezwijcie na moje gg lub priv dobrze? bardzo bym prosił. o wskaźnik cieczy się mniej martwie bo z tego co czytałem wystarczy podłączyć kabel do czujnika pod maską (wcześniej kupując ten czujnik znaczy termometr) i podłączyć do odpowiedniego miejsca w liczniku. jeśli się myle to mnie poprawcie byłbym wdzięczny
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 7:31 pm
autor: zmac
Re: wymiana liczników
: 30 paź sob, 2010 9:13 pm
autor: vectra2
wiem, ze wszystko jest napisane na tym forum ale czytając to wszystko staje się coraz głupszy
juz wiem jak zrobić te kierunki, wystarczy kabel od zegarka i od kierunków z tablicy bezpieczników przelutować w odpowiednie miejsce, ale z tym obrotomierzem i wskaźnikiem cieczy chłodzącej nie potrafię sobie dać rady. posiadam automatyczną cewkę i nie wiem jak podłączyć obrotomierz od XS jaegera. z wskaźnikiem cieczy wystarczy puścić kabel do czujnika i podłaczyć pod zegary? jeszcze mam takie pytanko co oznacza, że kabel np 47a może być w bezpiecznikach, to wtedy trzeba go stamtąd zabrać czy dolutować inny i podłączyć do zegarów?
Re: wymiana liczników
: 31 paź ndz, 2010 9:56 am
autor: helterskelter
Jeśli masz kabel 47A podpięty do czujnika, to jego drugi koniec powinieneś odnaleźć w kostce PC1 (obok tablicy bezpieczników). Zatem wystarczy od kostki PC1 (pin nr 5) przeprowadzić dodatkowy przewód do licznika i podłączyć pod pin nr 6 (kostka 10-pinowa) a wskaźnik wychyłkowy temperatury cieczy powinien działać. Można też przeprowadzić nowy kabel od czujnika bezpośrednio do licznika z pominięciem kostki PC1.
Re: wymiana liczników
: 31 paź ndz, 2010 3:22 pm
autor: vectra2
dziękuje wam za wskazówki. niestety ale w temacie obrotomierza jestem głupi i nie potrafie sobie z nim poradzić, mam nadzieje że ktoś "kumaty
" się odezwie do mnie, bądź w tym temacie i mnie oświeci
co do kierunków nie podłączyłem ich bo u mnie jest taka plątanina kabli przy bezpiecznikach ze szkoda gadać
wszystko pozostałe działa jak należy
z tych rzeczy co nie chodzą są kierunki i obrotomierz
Re: wymiana liczników
: 31 paź ndz, 2010 8:57 pm
autor: zmac
gdzieś był schemat podłączenia obrotka tylko nie moge znaleźc, ładnie opisana kostka ze zdjęciem
Re: wymiana liczników
: 01 lis pn, 2010 10:46 am
autor: vectra2
szukałem na tym forum, ale znalazłem tylko do diesla. Mam silnik TU3a (o ile się nie myle to k1g od citroena dokładnie jest) 1.4 i licznik jaegera XS prawdopodobnie z 88 czy 89 roku. licznik był wzięty z silnika gaźnikowego 1.4 tyle że leżaka (XU chyba) to wszystko co wiem na ten temat.
Re: wymiana liczników
: 01 lis pn, 2010 11:19 am
autor: zmac
Re: wymiana liczników
: 01 lis pn, 2010 8:34 pm
autor: vectra2
ten link nie chce działać (przynajmniej w tym momencie
) mam jeszcze jedno pytanko. można podłączyć kontrolki liczników pod kierunki? znaczy przeciągnąć od licznika przewody i podłączyć pod kierunek? ułatwiło by mi to bardzo sprawę, bo w tej wiązce kabli dostać się do tej kostki gdzie sa kierunki jest niemożliwe a pociągnąć kabel do kierunku jest dużo łatwiej
Re: wymiana liczników
: 01 lis pn, 2010 8:46 pm
autor: zmac
Łatwiej chyba będzie z włącznika awaryjnych.
Re: wymiana liczników
: 01 lis pn, 2010 9:12 pm
autor: vectra2
nie rozumiem z włącznika awaryjnych. mnie chodzi ze jak daje lewy to żeby na desce lewy migał a nie oba tak jak awaryjne. wydaje mi się , że piszesz ok ale ja nie potrafię tego zrozumieć. tylko ten obrotomierz i kierunki zostały ahh tak nie wiele a jednak denerwuje ;d wiecie moze co się dzieje z tą stronką od 309?
p.s. w licznikach XS wskazówka prędkościomierza i obrotomierza zawsze jest tak wykrzywiona, czy to od temperatury?