Problem z predkosciomierzem
- bujan92
- Nowicjusz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty pn, 2010 2:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 9006587
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z predkosciomierzem
Sprawa wyglada nastepujaco:
Linka od predkosciomierza wymieniona na marne bo jak zdemontowalem licznik okazalo sie ze normalnie sie kreci czyli powinna dzialac niestety gdy wsadzilem spowrotem licznik nadal nie dziala i tu pytanie czy jest to wina licznika?? czy jak wsadze licznik to jakis opor stawia lince i slimak nie daje rady jej napedzic?? bo irytuje mnie jazda kolejny miesiac bez licznika i zastanawianie sie przed kazdym foto radarem ile jade
Linka od predkosciomierza wymieniona na marne bo jak zdemontowalem licznik okazalo sie ze normalnie sie kreci czyli powinna dzialac niestety gdy wsadzilem spowrotem licznik nadal nie dziala i tu pytanie czy jest to wina licznika?? czy jak wsadze licznik to jakis opor stawia lince i slimak nie daje rady jej napedzic?? bo irytuje mnie jazda kolejny miesiac bez licznika i zastanawianie sie przed kazdym foto radarem ile jade
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Problem z predkosciomierzem
Ja mam to samo Wyciągałem licznik, wkręcałem w niego linkę...ale nie działa. Od pewnego czasu jednak działa, a potem znowu nie
- bujan92
- Nowicjusz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty pn, 2010 2:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 9006587
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z predkosciomierzem
a mi juz nie dziala od pazdziernika chyba wyglada mi to na uszkodzony licznik
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Problem z predkosciomierzem
Mi tak szaleje od września, czyli momentu kiedy kupiłem CTI
- Marcikonik
- Junior
- Posty: 144
- Rejestracja: 01 maja sob, 2010 9:12 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D 84'
- Numer Gadu-gadu: 1555332
- Lokalizacja: Białystok
Re: Problem z predkosciomierzem
U mnie działało normalnie na starym liczniku ... wstawiłem licznik z licznikiem dziennym kilometrów i wskazówka skacze jak popierdolona. co to może być?
- bujan92
- Nowicjusz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty pn, 2010 2:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 9006587
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z predkosciomierzem
widze ze problem z licznikiem nie tylko mnie dotknol , ma ktos z wawy licznik zebym mogl podjechac i przelozyc na chwile aby sprawdzic czy to jego wina ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Problem z predkosciomierzem
Jeżeli chodzi o licznik typu "bieda"to pewnie gdzieś sie u mnie poniewiera
- bujan92
- Nowicjusz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 sty pn, 2010 2:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 9006587
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z predkosciomierzem
a mialbys dzisiaj chwile popoludniu ?? bym podjechal
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z predkosciomierzem
Prędkościomierz może nie działać lub skakać z kilku powodów.
1) uszkodzona przekładnia napędzająca linkę-przedział silnikowy
2) jarzmo/obudowa pancerza nie zatrzaśnięta na gnieździe prędkościomierza-linka zsunięta i wałek wyszedł z gniazda
3) ukręcenie linki z powodu zatarcia-korozja pancerza.
4) prędkościomierz-zatarcie osi wskazówki -raczej rzadko spotykane.
Aby sprawdzić czy się linka kręci, wystarczy wymontować zegary,podnieść samochód z przodu po stronie skrzyni biegów tak aby koło nie dotykało podłoża.
Uruchomić silnik i włączyć pierwszy bieg.Kwadratowa końcówka linki prędkościomierza powinna się kręcić ze stałą prędkością wirowania.Włączyć wyższy bieg,zwiększyć prędkość i poobserwować czy linka wiruje równomiernie bez zacięć- naoliwić.
Sam prędkościomierz można sprawdzić przy pomocy elektrowkrętaka i rurki PCV wciśniętej w kwadratowe gniazdo.
To chyba jedyny sposób na lokalizację usterki pomiaru prędkości.
1) uszkodzona przekładnia napędzająca linkę-przedział silnikowy
2) jarzmo/obudowa pancerza nie zatrzaśnięta na gnieździe prędkościomierza-linka zsunięta i wałek wyszedł z gniazda
3) ukręcenie linki z powodu zatarcia-korozja pancerza.
4) prędkościomierz-zatarcie osi wskazówki -raczej rzadko spotykane.
Aby sprawdzić czy się linka kręci, wystarczy wymontować zegary,podnieść samochód z przodu po stronie skrzyni biegów tak aby koło nie dotykało podłoża.
Uruchomić silnik i włączyć pierwszy bieg.Kwadratowa końcówka linki prędkościomierza powinna się kręcić ze stałą prędkością wirowania.Włączyć wyższy bieg,zwiększyć prędkość i poobserwować czy linka wiruje równomiernie bez zacięć- naoliwić.
Sam prędkościomierz można sprawdzić przy pomocy elektrowkrętaka i rurki PCV wciśniętej w kwadratowe gniazdo.
To chyba jedyny sposób na lokalizację usterki pomiaru prędkości.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...