Strona 1 z 1

Problem z predkosciomierzem

: 28 mar pn, 2011 8:32 pm
autor: bujan92
Sprawa wyglada nastepujaco:
Linka od predkosciomierza wymieniona na marne bo jak zdemontowalem licznik okazalo sie ze normalnie sie kreci czyli powinna dzialac niestety gdy wsadzilem spowrotem licznik nadal nie dziala i tu pytanie czy jest to wina licznika?? czy jak wsadze licznik to jakis opor stawia lince i slimak nie daje rady jej napedzic?? bo irytuje mnie jazda kolejny miesiac bez licznika i zastanawianie sie przed kazdym foto radarem ile jade :)

Re: Problem z predkosciomierzem

: 28 mar pn, 2011 8:45 pm
autor: MiceK
Ja mam to samo :) Wyciągałem licznik, wkręcałem w niego linkę...ale nie działa. Od pewnego czasu jednak działa, a potem znowu nie :)

Re: Problem z predkosciomierzem

: 28 mar pn, 2011 9:00 pm
autor: bujan92
a mi juz nie dziala od pazdziernika chyba :) wyglada mi to na uszkodzony licznik

Re: Problem z predkosciomierzem

: 28 mar pn, 2011 9:03 pm
autor: MiceK
Mi tak szaleje od września, czyli momentu kiedy kupiłem CTI :)

Re: Problem z predkosciomierzem

: 28 mar pn, 2011 10:01 pm
autor: Marcikonik
U mnie działało normalnie na starym liczniku ... wstawiłem licznik z licznikiem dziennym kilometrów i wskazówka skacze jak popierdolona. co to może być?

Re: Problem z predkosciomierzem

: 29 mar wt, 2011 9:54 am
autor: bujan92
widze ze problem z licznikiem nie tylko mnie dotknol , ma ktos z wawy licznik zebym mogl podjechac i przelozyc na chwile aby sprawdzic czy to jego wina ?

Re: Problem z predkosciomierzem

: 29 mar wt, 2011 10:03 am
autor: mateon
Jeżeli chodzi o licznik typu "bieda"to pewnie gdzieś sie u mnie poniewiera

Re: Problem z predkosciomierzem

: 29 mar wt, 2011 2:02 pm
autor: bujan92
a mialbys dzisiaj chwile popoludniu ?? bym podjechal

Re: Problem z predkosciomierzem

: 29 mar wt, 2011 4:24 pm
autor: borek_wpr
Prędkościomierz może nie działać lub skakać z kilku powodów.
1) uszkodzona przekładnia napędzająca linkę-przedział silnikowy
2) jarzmo/obudowa pancerza nie zatrzaśnięta na gnieździe prędkościomierza-linka zsunięta i wałek wyszedł z gniazda
3) ukręcenie linki z powodu zatarcia-korozja pancerza.
4) prędkościomierz-zatarcie osi wskazówki -raczej rzadko spotykane.
Aby sprawdzić czy się linka kręci, wystarczy wymontować zegary,podnieść samochód z przodu po stronie skrzyni biegów tak aby koło nie dotykało podłoża.
Uruchomić silnik i włączyć pierwszy bieg.Kwadratowa końcówka linki prędkościomierza powinna się kręcić ze stałą prędkością wirowania.Włączyć wyższy bieg,zwiększyć prędkość i poobserwować czy linka wiruje równomiernie bez zacięć- naoliwić.
Sam prędkościomierz można sprawdzić przy pomocy elektrowkrętaka i rurki PCV wciśniętej w kwadratowe gniazdo.
To chyba jedyny sposób na lokalizację usterki pomiaru prędkości.