Strona 1 z 1

Obrotomierz szaleje

: 16 lis czw, 2006 12:01 pm
autor: KuKiTa
Zrobiłem przekładke licznika XS/RG do mojego 1.1. Wszystko pięknie i super tylko obrotomierz szaleje w przedziale od 1000 do 2000. Odpalam zimne auto to wskazówka wacha się ok. 1700, potem troszkę spadnie. Włączam kierunkowskaz to wskazówka na przemian chodzi na dół i do góry o jakieś 200 rpm. tak samo jak sobie światłami mrugam to wskazówka sie rusza :/. Wyłacze silnik, odpalam to wskazówka jest na 800 rpm, dodaje gazu do 2000, puszczam do spada do 800 ale jak dodam do około 4000 to spada tylko do 1700 i tak zostaje :(. Jeszcze jedna ciekawostka. Gdy przekręce raz kluczyk to mam od razu 2500 :shock:, drugi raz to spada do 0.
Elektryk założył mi opornik i było super w dolnych granicach tylko odcinke miałem przy 4500 :shock: więc tak nie mogło być.

dodam że każdy spadek prądu np. włącze radio, wentylator, nacisne hamulec, włącze wycieraczki to wskazówka opada no ale jak wyłącze to idzie do góry

: 16 lis czw, 2006 12:50 pm
autor: grzechuuu205
hm... ja zakładałem sobie od obrotek od Forda i tez miałem problemy na początku.. np przy wyłączonym silniku włączyłem światła to nagle obrtoek skakał.. niewiem co to było.. wziełem raz rozebrałem licznik i docisnełem lekko wskazówke (nieraz mi obrotek sie wyłączał w czasie jazdy) i teraz jest juz ok... cos mi poprostu nie stykało...

: 17 lis pt, 2006 2:57 pm
autor: KuKiTa
hmm, nie sądze żeby to wskazówką było
czekam na następny porady :cry:

: 18 lis sob, 2006 2:11 am
autor: MistrzuGT
moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...

: 21 lis wt, 2006 10:57 pm
autor: KuKiTa
no chyba mi Iveras sprzedał niesprawny bo jak podepne pod aku to od razu mam 4 tyś :|
Depne na gaz przy wyłączonym silniku to spada do 0 :shock:

: 31 gru ndz, 2006 3:30 pm
autor: iveras
iveras sprzedał w pełni sprawny licznik bo miał go w RG sprowadzając auto z nad morza i jeżdżąć jakiś czas u siebie. Wszystko wskazywało idealnie, dlatego error musiał wystąpić z Twojej strony przy podłączaniu, lub masz coś nie tak z elektryką. Jedyne co mogę zrobić to zapewnić, że chodził należycie. Gdyby nie to, że miałem licznik GTi z poprzedniego puga to bym nie wymieniał po prostu.
Niektóre objawy, które wymieniasz są przecież normalne. Na ssaniu ma wyższe obroty. Mój jak się dogrzeje też wskazuje trochę poniżej 1000. W podłączanie oporników do licznika bym się nie bawił

Dodano po 18 minutach:
MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
:shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:

: 31 gru ndz, 2006 4:10 pm
autor: cheatoss
skad brales + i - ? jesli za bardzo sie nie nameczyles i wziales z licznika to skoki beda. ja mam minimalne - jak wlaczam swiatla na przyklad - to lubi sobie podskoczyc o 50rpm =] ale poza tym nie swiruje. w benzynie jest troche wiecej czynnikow ktore moga ci zaklocac jego dzialanie...

Dodano po 2 minutach:

wez licznik pod maske podlacz zasilanie z aku, tylko nie zapomnij o jakims bezpieczniku na plusie =] i podlacz pod cewke ale tym razem jakims ekranowanym kablem. odpal i zobacz wtedy. chyba ze juz go sfajczyles...

: 31 gru ndz, 2006 4:29 pm
autor: KuKiTa
nie nie, ciągle go mam i dalej tak samo działa czyli beznadziejnie. Jak sie auto rozgrzeje to obroty spadają :|.
Podpinałem pod samą cewke i aku i dalej to samo.
Najlepesze jest to że jak przekręce raz stacyjke to mam od razu to 2500 tyś, nacisne gaz to spada prawie do 0, a drugi raz jak przekrece to spada do 0.
Nie wiem, nie mam pojęcia co z tym może być, elektrycy również :(

: 02 sty wt, 2007 1:52 am
autor: MistrzuGT
MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
:shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:[/quote]


...dlaczego?? :)
Ja u siebie sprawdzalem dokladnie tak i to w dodatku metoda prob i bledow,bo mialem obrotek z poldolota bez opisu gdzie co jest.
Nic sie nie dzialo i nic sie nie sfajczylo :)
... no chyba ze fso sie postaralo i chcociaz porzadne zegary zrobilo nie do zatyrania :wink:

Dodano po 1 minutach:

MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
iveras pisze: :shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:

...dlaczego?? :)
Ja u siebie sprawdzalem dokladnie tak i to w dodatku metoda prob i bledow,bo mialem obrotek z poldolota bez opisu gdzie co jest.
Nic sie nie dzialo i nic sie nie sfajczylo :)
... no chyba ze fso sie postaralo i chcociaz porzadne zegary zrobilo nie do zatyrania :wink:

: 03 sty śr, 2007 12:26 am
autor: mareckilublin
mysle ze cheatoss ma racje ze sie nienameczyles trzeba wziac pod uwage ze obrotek to bardzo czujne urzadzenie i nawet tak glupia rzecz jak masa moze spowodowac ze bedzie glupial nie mowie ze tak jest ale spotkalem sie z podobnym zjawiskiem w polskich wyrobach samochodopodobnych przez glupia mase obrotek latal od lewej do prawej (faktem jest ze trudno spalic polonezowski obrotek) poszukalbym wlasnie w tych rejonach ale jezeli juz to zrobiles to tylko pomylka w polaczeniach jeszcze chyba wchodzi w gre
pozdro

: 03 sty śr, 2007 2:09 am
autor: cheatoss
obrotomierz (przynajmniej moj od td) jest fizycznie zabezpieczony przed podpieciem masy zamiast plusa i plusa zamiast masy... sprawdzone na plytce, bo jak nie moglem swojego pobudzic do zycia to tez zastanawialem sie czy nie jest czasem uwalony. stad wizyta u wujka elektronika...

co nie znaczy ze przyjmie na siebie kazdy prad, pamietaj o bezpieczniku przy dalszych zmaganiach =]

: 23 mar pt, 2007 9:40 am
autor: Fox
A u mnie od wczoraj po przekroczeniu 4tys obrotomierz lata na wszystkie strony. Poniżej 4tys jest wszystko nornalnie.Na początku przeskakiwał z 4 na 5tys.Teraz już jest freestyler - z 4 na 7 i potem na 6 itd... Jakiś czujnik się spitolił? Gdzie zacząć szukać usterki?

: 23 mar pt, 2007 11:08 am
autor: KuKiTa
ja zauważyłem nowy objaw:
przekręca raz kluczyk to mam 1000 obr. wrzuce mu wsteczny to leci na 6 tyś :lol: