Jak wymontować regulator nawiewu

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Jak wymontować regulator nawiewu

Post autor: borek_wpr »

Od pewnego czasu wentylator nawiewu ma za małe obroty. Dodatkowo nie zawsze da się włączyć. Po lekkim uderzeniu w panel sterujący załącza się i można sterować nawiewem płynną regulacją.
Podejrzenie pada na potencjometr lecz nie mam pojęcia jak po wyczepieniu płytki z zatrzasków wymontować go aby sprawdzić ślizgacz lub złącze.
Druga sprawa. Włączając reflektory obroty zmniejszają się o ok 20% a załączenie ogrzewania tylnej szyby powodują dalszy spadek obrotów wentylatora o koleje 20% (te procenty to pomiar na słuch).
Podpowiedzcie co i jak.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Jak wymontować regulator nawiewu

Post autor: moralez »

A mase karoseri to ty masz porzadnie podlaczona ?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak wymontować regulator nawiewu

Post autor: borek_wpr »

Masa na silniku jak też masa karoserii były oczyszczone,posmarowane pastą miedzianą i porządnie przykręcone. Silnik dmuchawy przeglądałem w lecie więc powinien być sprawny. Zamiast silnika podłączę woltomierz i odczytam co jest na wyjściu- wtyczce.Może oprócz niekontaktowaniu potencjometru padł układ wykonawczy?
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak wymontować regulator nawiewu

Post autor: borek_wpr »

Po spryskaniu potencjometru środkiem do czyszczenia styków i wykonaniu kilku obrotów rezultat był marny.Pomiar napięcia wykazał 8.4V.wyłączyłem wentylator i polałem wtyczkę silnika.Chemia zrobiła swoje.Teraz podaje napięcie 12V a po uruchomieniu motoru 14,3V.Wydajność wentylatora wyraźnie się poprawiła choć obroty po załączeniu świateł i grzałki trochę siadają.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ