Awaria wycieraczek
Awaria wycieraczek
Witam w ostatni dość deszczowy weekend padłymi wycieraczki. Najprawdopodobniej padł silniczek, ponieważ wycieraczki ledwo idą do góry i zatrzymują się po jakiś 10 cm. Chciałbym się dowiedzieć jak się zabrać za ewentualną wymianę. Silniczki na allegro widze to groszowe sprawy, ale gorzej chyba będzie z dostaniem się do niego.
Z góry dziękuję za pomoc.
Z góry dziękuję za pomoc.
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: Awaria wycieraczek
ciezko sie dostac to moze jest do pierscieni tłokowych ale nie do silniczka wycieraczek - chyba
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Awaria wycieraczek
Ostatnio naprawialem silniczek w T16, posluchalem sie Krzysia-g i zadzialalo:)Rozbierz wszystko przeczysc, nasmaruj ewentualnie wymien szczoteczki i powinno hulac.Jest z tym troche zabawy ale jak mozna samemu naprawic to po co kupowac?
U mnie po rozebraniu silniczka ujawnila sie rdza, nie mial prawa pracowac ale oczyscilem wszystko i dziala!!!
U mnie po rozebraniu silniczka ujawnila sie rdza, nie mial prawa pracowac ale oczyscilem wszystko i dziala!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Awaria wycieraczek
Mam silniczek 25 zł jak by co
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Awaria wycieraczek
Do silniczka jest bardzo łatwy dostęp, bo znajduje się pod plastikową kratką na podszybiu.
Podnosisz maskę i odkręcasz śrubki trzymające plastik (są chyba 3) i wyciągasz cały plastik z pod uszczelki szyby.Uważaj na przewód biegnący do spryskiwaczy.Przechodzi on przez kratkę podszybia i musisz go wyciągnąć.Po zdjęciu plastiku masz już spokojny dostęp do silniczka i całego mechanizmu wycieraczek.
Podnosisz maskę i odkręcasz śrubki trzymające plastik (są chyba 3) i wyciągasz cały plastik z pod uszczelki szyby.Uważaj na przewód biegnący do spryskiwaczy.Przechodzi on przez kratkę podszybia i musisz go wyciągnąć.Po zdjęciu plastiku masz już spokojny dostęp do silniczka i całego mechanizmu wycieraczek.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaria wycieraczek
Zapomniałeś jeszcze o wykręceniu ramion wycieraczek przed wyciągnięciem plastiku, ale ogólnie się z Bananowcem zgadzam 0 dostęp prosty i szybki.
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Awaria wycieraczek
a może najpierw wpsikaj w mechanizm wycieraczek wd-40. Jeśli nigdy ich nie smarowałeś to mogły ci sie zatrzeć, wiem bo sam tak miałem i wszyscy mi doradzali że mam rozwalony silnik, ale ojciec kazał mi najpierw wpsikac wd-40 i teraz wszystko smiga lepiej niz nówka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Awaria wycieraczek
jeszcze jest masa na budzie o której każdy zapomina, ,warto zerknąć i oczyścić choćby na zaś .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Awaria wycieraczek
Raczej wygląda to na zatarte ośki ramion. Poniżej fotki.
1 Widok tulei przed demontażem 2 Widok po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego. 3 Ośka z widocznym twardym brudem blokującym ruch ramienia
( przed oczyszczeniem ) Po zdemontowaniu ramion ,odłączeniu wężyka od spryskiwaczy oraz plastikowej kratki, należy wykręcić śrubę mocującą silnik oraz śruby mocujące tuleje osiek. Zaznaczyć które ramię jest po prawej stronie karoserii .Szpiczastym szydłem lub czymś podobnym podważyć pierścień zabezpieczający i zsunąć go z ośki.Następnie wyciągnąć lub wybić(po założeniu nakrętki) ośkę.Odkręcić nakrętkę i wyjąć pierścień uszczelniający - mini o-ring.Wyciągnąć ośkę na której powinna znajdować się podkładka sprężysta -pełna i podkładka zwykła.
Oczyścić z brudu otwór w tulei ,oczyścić oś.
Założyć podkładki ,nałożyć smar na ośkę i w otwór tulei.Złożyć obie części a następnie włożyć o-ring i pierścień zabezpieczający.
Analogicznie druga strona.
Przeguby kuliste przemyć naftą i naoliwić. Można przy okazji zajrzeć do silnika.Sprawdzić stan szczotek,oczyścić styki i ścieżki, Nasmarować łożyska, koła zębate.Ponieważ silniki są podobne dla przykładu link dot. naprawy silnika tylnej wycieraczki
http://www.mnc.pl/~malanski/manual/index1.htm
Po zmontowaniu całości tj silnika i mechanizmu przykręcić układ do karoserii.Podłączyć złącze elektryczne i sprawdzić działanie mechaniki. Szczelinę uszczelki podszybia posmarować wazeliną i zamontować kratkę. Podłączyć spryskiwacz, zamontować ramiona wycieraczek.Kilkadziesiąt zł zostało a SYLWESTER tuż tuż.
1 Widok tulei przed demontażem 2 Widok po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego. 3 Ośka z widocznym twardym brudem blokującym ruch ramienia
( przed oczyszczeniem ) Po zdemontowaniu ramion ,odłączeniu wężyka od spryskiwaczy oraz plastikowej kratki, należy wykręcić śrubę mocującą silnik oraz śruby mocujące tuleje osiek. Zaznaczyć które ramię jest po prawej stronie karoserii .Szpiczastym szydłem lub czymś podobnym podważyć pierścień zabezpieczający i zsunąć go z ośki.Następnie wyciągnąć lub wybić(po założeniu nakrętki) ośkę.Odkręcić nakrętkę i wyjąć pierścień uszczelniający - mini o-ring.Wyciągnąć ośkę na której powinna znajdować się podkładka sprężysta -pełna i podkładka zwykła.
Oczyścić z brudu otwór w tulei ,oczyścić oś.
Założyć podkładki ,nałożyć smar na ośkę i w otwór tulei.Złożyć obie części a następnie włożyć o-ring i pierścień zabezpieczający.
Analogicznie druga strona.
Przeguby kuliste przemyć naftą i naoliwić. Można przy okazji zajrzeć do silnika.Sprawdzić stan szczotek,oczyścić styki i ścieżki, Nasmarować łożyska, koła zębate.Ponieważ silniki są podobne dla przykładu link dot. naprawy silnika tylnej wycieraczki
http://www.mnc.pl/~malanski/manual/index1.htm
Po zmontowaniu całości tj silnika i mechanizmu przykręcić układ do karoserii.Podłączyć złącze elektryczne i sprawdzić działanie mechaniki. Szczelinę uszczelki podszybia posmarować wazeliną i zamontować kratkę. Podłączyć spryskiwacz, zamontować ramiona wycieraczek.Kilkadziesiąt zł zostało a SYLWESTER tuż tuż.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...