Problem z ładowaniem
Problem z ładowaniem
Witam
Ostatnio w mojej 205 pojawił się kolejny problem, mianowicie, auto na ciepłym silniku przestało odpalać, w ogóle nie kręcił rozrusznik. Sprawdziłem, okazało się że auto miało słabe ładowanie (ok 13,8V). Wymieniłem więc regulator napięcia, w sklepie pokazałem stary i dobrali mi odpowiedni regulator do mojego alternatora. Zamontowałem, pojeździłem tak ok 1 dnia i sprawdziłem ładowanie miernikiem i tu zagadka - teraz jest ok 15-16V. Z akumulatora wylewa się woda i strasznie kopci. Co może być tego przyczyną, wadliwy regulator czy może czegoś nie zrobiłem? Z tego co pamiętam w moim poprzednim aucie po wymianie regulatora trzeba było zrobić tzw. przewzbudzenie. Proszę o jakieś porady...
Ostatnio w mojej 205 pojawił się kolejny problem, mianowicie, auto na ciepłym silniku przestało odpalać, w ogóle nie kręcił rozrusznik. Sprawdziłem, okazało się że auto miało słabe ładowanie (ok 13,8V). Wymieniłem więc regulator napięcia, w sklepie pokazałem stary i dobrali mi odpowiedni regulator do mojego alternatora. Zamontowałem, pojeździłem tak ok 1 dnia i sprawdziłem ładowanie miernikiem i tu zagadka - teraz jest ok 15-16V. Z akumulatora wylewa się woda i strasznie kopci. Co może być tego przyczyną, wadliwy regulator czy może czegoś nie zrobiłem? Z tego co pamiętam w moim poprzednim aucie po wymianie regulatora trzeba było zrobić tzw. przewzbudzenie. Proszę o jakieś porady...
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Problem z ładowaniem
15-16 V to sporo. Prawidłowo jest w granicach 14,4 - 14,6. Może wadliwy regulator lub źle dobrany.
W takich przypadkach najlepeij oddać do zakaładu specjalizujacego się takimi rzeczami.
W takich przypadkach najlepeij oddać do zakaładu specjalizujacego się takimi rzeczami.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Problem z ładowaniem
to nie ten dzial, przenies temat do techn.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Problem z ładowaniem
Zamontowałem, pojeździłem tak ok 1 dnia i sprawdziłem ładowanie miernikiem i tu zagadka - teraz jest ok 15-16V. Z akumulatora wylewa się woda i strasznie kopci.
To zdecydowanie za dużo. ten objaw jest od gazowania elektrolitu gdy jest za wysokie napięcie. O ile akumulatora jeszcze nie załatwiłeś to go odłącz i auta nie odpalaj puki regulatora nie naprawisz.
twoje poprzednie napięcie 13,8V były nieco za małe ale chyba lepsze niż przeładowanie akumulatora ponad 15V. Normalne napięcie powinno być w granicach 14-14,5V
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z ładowaniem
Napięcie na bolcach (nie na klemach) akumulatora przy pracującym silniku powinno wynosić tyle ile jest napisane na regulatorze napięcia.Dopuszczalny spadek napięcia to 0,2V.Oczywiście klemy i bolce oczyszczone,zabezpieczone smarem przed dokonaniem pomiaru.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Re: Problem z ładowaniem
Mam kolejny problem, a nie chce zakładać nowego tematu - otóż na niskich obrotach silnik bardzo wibruje, zauważyłem że koło zamachowe jest niewyważone... Czym grozi taka jazda jeżeli tego nie zrobię i czy to jest spowodowane mocnym naciągnięciem paska alternatora czy błędem przy wymianie sprzęgła?
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Problem z ładowaniem
Po czym stwierdzasz że koło zamachowe jest niewyważone ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Problem z ładowaniem
jeszcze jakbys podal co ty w ogole masz za silnik 
