Strona 1 z 1

Problem z ładowaniem

: 21 cze pn, 2010 7:07 pm
autor: klaku205
Witam

Ostatnio w mojej 205 pojawił się kolejny problem, mianowicie, auto na ciepłym silniku przestało odpalać, w ogóle nie kręcił rozrusznik. Sprawdziłem, okazało się że auto miało słabe ładowanie (ok 13,8V). Wymieniłem więc regulator napięcia, w sklepie pokazałem stary i dobrali mi odpowiedni regulator do mojego alternatora. Zamontowałem, pojeździłem tak ok 1 dnia i sprawdziłem ładowanie miernikiem i tu zagadka - teraz jest ok 15-16V. Z akumulatora wylewa się woda i strasznie kopci. Co może być tego przyczyną, wadliwy regulator czy może czegoś nie zrobiłem? Z tego co pamiętam w moim poprzednim aucie po wymianie regulatora trzeba było zrobić tzw. przewzbudzenie. Proszę o jakieś porady...

Re: Problem z ładowaniem

: 21 cze pn, 2010 7:30 pm
autor: cienki
15-16 V to sporo. Prawidłowo jest w granicach 14,4 - 14,6. Może wadliwy regulator lub źle dobrany.
W takich przypadkach najlepeij oddać do zakaładu specjalizujacego się takimi rzeczami.

Re: Problem z ładowaniem

: 22 cze wt, 2010 12:36 am
autor: Pieraś
to nie ten dzial, przenies temat do techn.

Re: Problem z ładowaniem

: 23 cze śr, 2010 10:04 am
autor: domel
Zamontowałem, pojeździłem tak ok 1 dnia i sprawdziłem ładowanie miernikiem i tu zagadka - teraz jest ok 15-16V. Z akumulatora wylewa się woda i strasznie kopci.


To zdecydowanie za dużo. ten objaw jest od gazowania elektrolitu gdy jest za wysokie napięcie. O ile akumulatora jeszcze nie załatwiłeś to go odłącz i auta nie odpalaj puki regulatora nie naprawisz.

twoje poprzednie napięcie 13,8V były nieco za małe ale chyba lepsze niż przeładowanie akumulatora ponad 15V. Normalne napięcie powinno być w granicach 14-14,5V

Re: Problem z ładowaniem

: 23 cze śr, 2010 10:44 am
autor: klaku205
Rozumiem że mam kupić następny regulator napięcia?

Re: Problem z ładowaniem

: 23 cze śr, 2010 4:45 pm
autor: borek_wpr
Napięcie na bolcach (nie na klemach) akumulatora przy pracującym silniku powinno wynosić tyle ile jest napisane na regulatorze napięcia.Dopuszczalny spadek napięcia to 0,2V.Oczywiście klemy i bolce oczyszczone,zabezpieczone smarem przed dokonaniem pomiaru.

Re: Problem z ładowaniem

: 24 cze czw, 2010 12:18 pm
autor: klaku205
Mam kolejny problem, a nie chce zakładać nowego tematu - otóż na niskich obrotach silnik bardzo wibruje, zauważyłem że koło zamachowe jest niewyważone... Czym grozi taka jazda jeżeli tego nie zrobię i czy to jest spowodowane mocnym naciągnięciem paska alternatora czy błędem przy wymianie sprzęgła?

Re: Problem z ładowaniem

: 15 wrz śr, 2010 9:10 pm
autor: cienki
Po czym stwierdzasz że koło zamachowe jest niewyważone ??

Re: Problem z ładowaniem

: 15 wrz śr, 2010 11:45 pm
autor: moralez
jeszcze jakbys podal co ty w ogole masz za silnik 8)7