Strona 1 z 1

Peugeot 205 D pomoc

: 02 maja pn, 2011 10:45 pm
autor: dress32
Witam, mam peugeota 205 D z 1991r,ale mechanika jest przełożona z 1998. Na zdjęciu zaznaczyłem coś co nie wiem do czego służy i do czego to podłączyć.
02052011(004)no.JPG
Liczę na Waszą pomoc.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 02 maja pn, 2011 11:23 pm
autor: bananowiec
Jest to prawdopodobnie zawór dopalania spalin (ekologia).A podłączony powinien być rurką do trójnika gdzieś na przewodach podciśnieniowych idących w stronę vacuum pompy (to urządzenie przykręcone po prawej stronie głowicy).Zawór ten jest sterowany właśnie podciśnieniowo.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 03 maja wt, 2011 12:16 am
autor: Martinoo
dress32 pisze:Witam, mam peugeota 205 D z 1991r,ale mechanika jest przełożona z 1998. Na zdjęciu zaznaczyłem coś co nie wiem do czego służy i do czego to podłączyć.
02052011(004)no.JPG
Liczę na Waszą pomoc.
To jest chyba 1.8 TD o ile sie nie myle

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 03 maja wt, 2011 12:33 am
autor: bananowiec
Mi to wygląda bardziej na silnik o oznaczeniu dw8 montowany w Peugeotach 206, Partnerach. układ dolotowy jest zmieniony.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 03 maja wt, 2011 11:35 am
autor: dress32
bananowiec pisze:Jest to prawdopodobnie zawór dopalania spalin (ekologia).A podłączony powinien być rurką do trójnika gdzieś na przewodach podciśnieniowych idących w stronę vacuum pompy (to urządzenie przykręcone po prawej stronie głowicy).Zawór ten jest sterowany właśnie podciśnieniowo.
Dzięki za szybką odpowiedz. Mam do tego jeszcze kostkę z 3 wyjściami na wężyki i 2 stykami do przewodów elektrycznych i faktycznie jest trójnik przy serwie. Czy to ma wpływ na pracę silnika?.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 03 maja wt, 2011 9:31 pm
autor: PiotrDiesel
silnik XUD element na zdjęciu to zawór EGR (recyrkulacji spalin)

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 04 maja śr, 2011 8:47 pm
autor: dress32
dress32 pisze:Witam, mam peugeota 205 D z 1991r,ale mechanika jest przełożona z 1998. Na zdjęciu zaznaczyłem coś co nie wiem do czego służy i do czego to podłączyć.
02052011(004)no.JPG
Liczę na Waszą pomoc.
Nie wiem jak to podłączyć, liczę że ktoś ma coś takiego w swoim peugeocie.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 04 maja śr, 2011 8:53 pm
autor: zmac
Powinienes miec do tego krańcówke podciśnienia przy ośce w pompie wtryskowej i dodatkowo komputer sterujący umiejscowiony nad schowkiem, tak jak w benzynie.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 05 maja czw, 2011 7:55 pm
autor: dress32
zmac pisze:Powinienes miec do tego krańcówke podciśnienia przy ośce w pompie wtryskowej i dodatkowo komputer sterujący umiejscowiony nad schowkiem, tak jak w benzynie.
Nad schowkiem od strony kierowcy czy pasażera?.{przy ośce w pompie wtryskowej} rozumiem że od strony rurek zasilających wtryski?.

Re: Peugeot 205 D pomoc

: 06 maja pt, 2011 7:34 am
autor: zmac
dress32 pisze:
zmac pisze:Powinienes miec do tego krańcówke podciśnienia przy ośce w pompie wtryskowej i dodatkowo komputer sterujący umiejscowiony nad schowkiem, tak jak w benzynie.
Nad schowkiem od strony kierowcy czy pasażera?.{przy ośce w pompie wtryskowej} rozumiem że od strony rurek zasilających wtryski?.
Od strony pasażera, krańcówka jest na ośce gazu. Bez tych dodatków nie uruchomisz recyrkulacji spalin, nie pamiętam dobrze czy czasami nie było tez czujnika temperatury do komputera.