Strona 1 z 2
Kabelkowy problem
: 08 maja ndz, 2011 1:40 pm
autor: TymczaS
Przy wymianie silnika rozłączyłem wiązkę w taki sposób że teraz nie wiem jak to było
pierwszy problemto dwa żółte kabelki które chodzą do przekaźnika, problem w tym że są trzy piny a tylko dwa kabelki. Drugi problem dotyczy dwóch kabli z czarna i niebieska wtyczka które były wpięte w ta puszkę z bezpiecznikami pod maska. Może ktoś wie jak to powinno być podłączone?
Re: Kabelkowy problem
: 08 maja ndz, 2011 3:42 pm
autor: TymczaS
Dzięki Moralez
Na Ciebie można liczyć
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 7:28 pm
autor: TymczaS
Dzisiaj jestem po pierwszej próbie uruchomienia silnika, no i niestety nic z tego nie wyszło. Coś jest nie tak z wtryskiwaczem który nie podaje paliwa, za to paliwo gromadzi sie we wtryskiwaczu i z ogromnym ciśnieniem strzela gdy np zdejmę przewód doprowadzający paliwo lub wyjmuję wtryskiwacz. Wracam do tematu kabelków gdyż wtryskiwacz jest połączony z tymi żółtymi kabelkami idącymi do tego dziwnego przekaźnika. Może opiszę dokładnie co się dzieje. Po przekręceniu kluczka na tą pozycję przed włączeniem rozrusznika słychać załączającą się pompę a po dwóch sekundach pstryknięcie przekaźnika (jednego z dwóch przekekaźników w czarnej skrzyneczce pod maską po pawej stronie prze kielichu amortyzatora). Cyknięcie przekaźnika zgrywa się idealnie ze zgaśnięciem kontrolki sygnalizującej że auto jest na benzynie (kontrolka na przełączniku lpg). Pompa podaje paliwo, po wyjęciu przewodu paliwa i rozruchu z przewodu leci bardzo dużo paliwa, aż nie wiem czy nie za dużo. Piszę z nadzieją że ktoś miał podobny problem....i że wie jak to naprawić. Chciałbym przynajmniej wiedzieć że wtryskiwacz jest sprawny...
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 8:12 pm
autor: zmac
Te żółtye przewody do czego są podłączone?
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 8:44 pm
autor: TymczaS
żółte przewody są podłączone do przekaźnika (ostatnie zdjęcie w pierwszym poście). jeden z nich wychodzi z wiązki a drugi z jest połączony z kablem biegnącym do kostki do wtryskiwacza.
Jak sprawdzić czy pompa podaje odpowiednią ilość paliwa? Bo jak odłączyłem przewód za filtrem i chciałem sprawdzić to w ciągu chwili miałem poł słoika benzyny i wydaje mi sie ze za dużo go leci. No i robi mi się strasznie duże ciśnienie w całym tym układzie i przejściach przez wtryskiem, tak jakby odpływ paliwa nie działał...
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 9:26 pm
autor: zmac
Czyli brązowy i niebieski są podłączone do zaworu gazowego, jeżeli tak to podłączasz zólte jeden do pinu 30, drugi do pinu 87a. Możesz tez połączyc je na krótko i powinno zadziałac.
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 9:29 pm
autor: TymczaS
tak brązowy i niebieski idą do gazu. A jest jakiś sposób żeby sam wtrysk sprawdzić czy działa?
Re: Kabelkowy problem
: 25 maja śr, 2011 11:04 pm
autor: zmac
Możeswz podpiąc wtryskiwacz na chwilke pod 12V
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 8:02 am
autor: TymczaS
ok, spróbuję. Idę do garażu, przez ten problem nie umiem spać
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 10:45 am
autor: TymczaS
zacznę od pozytywnej wiadomości, udało uruchomić się silnik na gazie, ale pracował tylko 30s bo gazu zabrakło
Przechodząc do sedna czyli wtrysku i kabelków:
1.Wtryskiwacz jest sprawny
2. Żółte kabelki są już dobrze podpięte
Dalsze problemy:
1. Nie rozumiem działania tego wszystkiego co na zdjęciach. Doprowadzenie paliwa działa, jest przelot powietrza, natomiast odprowadzenie nie działa dmucham i nic, dopiero jak zdejmę ten złoty element mocowany na trzy śrubki to działa.
2. w tym złotym elemencie jest taka mała śrubka regulacyjna, i u mnie jest ona chyba zapieczona nie da się jej ruszyć. Może ktoś wie do czego to dokładnie i czy to jest ważne?
3. Jak dokładnie sprawdzić jaka jest wydajność pompy. I jak określić czy jest dobra czy zła?
Na pierwszym zdjęciu jest wszystko po kolei tak jak wyjąłem. Ten metalowy cypelek zakrywa dziurę z odpływy i dlatego odpływ nie działa, no ale wygląda to tak jak by tyo tak miało być...
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 5:30 pm
autor: TymczaS
odkryłem kolejną magiczną rzecz. Na przewodach od wtryskiwacza jest napięcie 1V i nie zmienia się. 0V jest przy wyłączonej stacyjce.
Druga rzecz wtryskiwacz włącza się ale nie daje paliwa, tzn ledwo kropi. nawet po podpięciu pod 12V. i pokazuje oporność 1,4 - 2,4 ohm. To dobra oporność?
Gdzie szukać usterki?
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 7:27 pm
autor: zmac
To ustrojstwo w złotawym kolorze to regulator ciśnienie paliwa, utrzymuje cisnienie na odpowiednim poziomie w zaleznosci od chwilowego zapotrzebowania na nie. Identyczny wtryskiwacz znajdziesz w każdej astrze na monowtrysku, wiec jak gdzies masz taką to podmień na probe. Sprawdz jakie napiecie dochodzi na tych zoltych przewodach przy przekazniku, moze gdzies jest coś zaśniedziałe, sprawdz tez czy są one dobrze polutowane do instalacji.
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 7:39 pm
autor: TymczaS
na żółtych kablach przy przekaźniku nie ma w ogole napięcia. Mam astrę na mono wtrysku wiec podmienię. Tata zajrzy w niedziele do instalacji bo jest elektrykiem....
to jak działa ten przelewowy system? jak ten regulator cisnienia całkowicie go zamyka?
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 9:13 pm
autor: zmac
Regulator ciśnienia utrzymuje ciśnienie paliwa w zależności od podcisnienia lub ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ciśnienie robocze w przypadku monowtrysku powinno wyniesc ok 1.1-1.2 bara przy otwarej przepustnicy i ok 0.9 przy zamknietej, czyli dmuchając ustami nie będziesz wstanie przedmuchac wtrysku.
Re: Kabelkowy problem
: 26 maja czw, 2011 10:46 pm
autor: mateon
Zmac chyba bede musiał Ciebie zaprości to może i moje Gti by odpaliło