Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Zabrałem się dziś za montaż sterownika na pilota do centralnego zamka. Tak jak obiecywałem prezentuję mały tutorial Powinien się spodobać purystom, gdyż pokazuje jak praktycznie bezinwazyjnie zamontować sterownik do puga.
Opis dotyczy montażu sterownika do puga z fabrycznym c.z. sterownym kluczykiem.
Potrzebujemy więc sterownika z wyjściami wysoko-prądowymi do bezpośredniego sterowania siłownikami bez dodatkowej centralki. Niektóre sterowniki oraz alarmy mają wyjścia nisko-prądowe i służą do podpięcia podpięcia pod fabryczne centralki. W przypadku, gdy jednak mamy taki, można w łatwy sposób zrobić centralkę z dwóch przekaźników samochodowych
Przed rozpoczęciem prac warto zapoznać się ze schematem centralki oraz przygotować kabelki.
Producenci przewidują kilka możliwości podłączenia wyjść sygnałowych. Nas interesuje jedynie bezpośrednie podłączenie siłowników sterowanych +.
Niepotrzebne kable można uciąć kilka cm od centralki i je do niej przykleić, żeby się niepotrzebnie nie plątały.
Prace w pugu rozpoczynamy od demontażu konsoli pod kierownicą. W tym celu należy odkręcić jedną śrubę z lewej strony deski, kolejną pod zaślepką cięgła ssania, dwie po prawej stronie konsoli, jedną przy klamce otwierania maski, oraz jedną nakrętkę na ścianie grodziowej pod konsolą.
Gdy już zdemontujemy konsolę mamy dobry dostęp do skrzynki bezpieczników i miejsce na schowanie centralki.
Osobiście zamontowałem ją z prawej strony kolumny kierownicy pod brzęczykiem świateł. Polecam przymocować ją na trytki, żeby nie latała. Masę do centralki najłatwiej podpiąć pod nakrętkę kolumny kierowniczej. W tym celu warto zarobić na końcu kabelka konektor oczko 8mm i przykręcić nakrętką kolumny. Plus najłatwiej wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników. W lewym dolnym rogu jest wolne miejsce na kostkę 3 pinową. Na środkowym pinie jest stałe +12V, czyli to co potrzebne. Osobiście do podłączenia użyłem oryginalnej kostki i przylutowałem do niej kabelek z centralki. Równie dobrze można użyć zwykłego konektora żeńskiego 6,3mm. Kolejny etap to podłączenie sterowania siłownikami. Po lewej stronie deski, nad skrzynką trzeba poszukać dwu-pinowej żółtej kostki. Z jednej strony ma kabelki biały i niebieski, a z drugiej żółty i zielony. Jest to kostka łącząca instalację siłowników drzwi z siłownikiem tylnej klapy.
Do tych kabelków musimy podłączyć wyjścia sterujące z centralki. Nie chcą ciąć oryginalnych kabli wykonałem przejściówkę z dwóch ory kostek i do niej podłączyłem kabelki. Oczywiście można je przylutować bezpośrednio do wiązki w pugu Na tym etapie kończą się prace związane z montażem samej centralki. Jak już wcześniej wspominałem, jest to banalnie proste
Teraz zabieramy się za drzwi kierowcy, z których należy zdemontować tapicerkę w celu wymiany siłownika. Ory siłownik to w zasadzie tylko przekaźnik dający prąd na pozostałe siłowniki.
Najprościej będzie użyć oryginalnego siłownika sleave. Tracimy wówczas możliwość sterowania zamkiem z kluczyka, ale kto z tego korzysta po zamontowaniu centralki na pilota?
I to w zasadzie tyle. Robota na godzinkę, góra półtorej.
Powodzenia w montażu
Opis dotyczy montażu sterownika do puga z fabrycznym c.z. sterownym kluczykiem.
Potrzebujemy więc sterownika z wyjściami wysoko-prądowymi do bezpośredniego sterowania siłownikami bez dodatkowej centralki. Niektóre sterowniki oraz alarmy mają wyjścia nisko-prądowe i służą do podpięcia podpięcia pod fabryczne centralki. W przypadku, gdy jednak mamy taki, można w łatwy sposób zrobić centralkę z dwóch przekaźników samochodowych
Przed rozpoczęciem prac warto zapoznać się ze schematem centralki oraz przygotować kabelki.
Producenci przewidują kilka możliwości podłączenia wyjść sygnałowych. Nas interesuje jedynie bezpośrednie podłączenie siłowników sterowanych +.
Niepotrzebne kable można uciąć kilka cm od centralki i je do niej przykleić, żeby się niepotrzebnie nie plątały.
Prace w pugu rozpoczynamy od demontażu konsoli pod kierownicą. W tym celu należy odkręcić jedną śrubę z lewej strony deski, kolejną pod zaślepką cięgła ssania, dwie po prawej stronie konsoli, jedną przy klamce otwierania maski, oraz jedną nakrętkę na ścianie grodziowej pod konsolą.
Gdy już zdemontujemy konsolę mamy dobry dostęp do skrzynki bezpieczników i miejsce na schowanie centralki.
Osobiście zamontowałem ją z prawej strony kolumny kierownicy pod brzęczykiem świateł. Polecam przymocować ją na trytki, żeby nie latała. Masę do centralki najłatwiej podpiąć pod nakrętkę kolumny kierowniczej. W tym celu warto zarobić na końcu kabelka konektor oczko 8mm i przykręcić nakrętką kolumny. Plus najłatwiej wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników. W lewym dolnym rogu jest wolne miejsce na kostkę 3 pinową. Na środkowym pinie jest stałe +12V, czyli to co potrzebne. Osobiście do podłączenia użyłem oryginalnej kostki i przylutowałem do niej kabelek z centralki. Równie dobrze można użyć zwykłego konektora żeńskiego 6,3mm. Kolejny etap to podłączenie sterowania siłownikami. Po lewej stronie deski, nad skrzynką trzeba poszukać dwu-pinowej żółtej kostki. Z jednej strony ma kabelki biały i niebieski, a z drugiej żółty i zielony. Jest to kostka łącząca instalację siłowników drzwi z siłownikiem tylnej klapy.
Do tych kabelków musimy podłączyć wyjścia sterujące z centralki. Nie chcą ciąć oryginalnych kabli wykonałem przejściówkę z dwóch ory kostek i do niej podłączyłem kabelki. Oczywiście można je przylutować bezpośrednio do wiązki w pugu Na tym etapie kończą się prace związane z montażem samej centralki. Jak już wcześniej wspominałem, jest to banalnie proste
Teraz zabieramy się za drzwi kierowcy, z których należy zdemontować tapicerkę w celu wymiany siłownika. Ory siłownik to w zasadzie tylko przekaźnik dający prąd na pozostałe siłowniki.
Najprościej będzie użyć oryginalnego siłownika sleave. Tracimy wówczas możliwość sterowania zamkiem z kluczyka, ale kto z tego korzysta po zamontowaniu centralki na pilota?
I to w zasadzie tyle. Robota na godzinkę, góra półtorej.
Powodzenia w montażu
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Dobra robota. Teraz bez błądzenia uda mi się założyć u siebie
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Porządna instrukcja, dobra robota Grześku
Zastanawiam się tylko, czy konieczna jest wymiana siłownika master w drzwiach kierowcy?
Zastanawiam się tylko, czy konieczna jest wymiana siłownika master w drzwiach kierowcy?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
W przypadku fabrycznego c.z. siłownik to tylko stycznik.
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Jak ma się ta instrukcja do wiązki z czujnikiem podczerwieni? Jakie mody trzeba wprowadzić?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
W zasadzie możesz podłączyć tak, jak opisałem powyżej. Można też podłączyć się pod fabryczny sterownik, ale nie wiem jakim sygnałem jest obsługiwany
Odpada też wymiana siłownika w drzwiach kierowcy
Odpada też wymiana siłownika w drzwiach kierowcy
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
To będę rzeźbił, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Podpinasz się pod przewody którymi odbiornik podczerwieni steruje centralką i tyle. Ory odbiornik też steruje minusem więc sygnał na 1.5s z dodatkowego sterownika wystarczy.
GTI_Efekt Masy
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Tu jest problem bo centralka jest ucięta od całej wiązki i teraz nie wiem, który kabel gdzie był podpięty. Sprawdzę sposób Grzegorza i zobaczę co dalej.krzyska pisze:Podpinasz się pod przewody którymi odbiornik podczerwieni steruje centralką i tyle. Ory odbiornik też steruje minusem więc sygnał na 1.5s z dodatkowego sterownika wystarczy.
Pozdro.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Jak masz instalację w pugu to najprościej będzie się w nią wpiąć. Centralka nie jest potrzebna jak masz sterownik, który bezpośrednio steruje siłownikami
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Kwestia jest taka, że instalacja jest przełożona z innego Puga i odcięta jest część, która szła do oka saurona. Próbowałem podpiąć uniwersalną centralkę ale każdy ze sposobów pokazany na instrukcji od niej nie działał. W pugu, w którym była pierwotnie instalacja działała ale tylko z kluczyka bo nie miałem pilota.
Może w sobotę się tym zajmę to dam znać jakie rezultaty.
Może w sobotę się tym zajmę to dam znać jakie rezultaty.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Olej fabryczną centralkę i zrób tak jak ja. Będzie szybciej i prościej.
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
I ci nikt samochodu telefonem z podczerwienią nie otworzygrzesiek309 pisze:Olej fabryczną centralkę i zrób tak jak ja. Będzie szybciej i prościej.
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
Jestem po podłączeniu centralki na pilota pod instalację centralnego i wszystko poszło bez problemów zgodnie z tutorialem opisanym przez Grzegorza. Zakupiłem sterownik z wyjściem sygnału na kierunkowskazy i w tej kwestii chciałem poprosić o pomoc znawców elektryki, którzy posiadają schemat. Zentralni wychodzi przewód z prądem wyjściowym 12V i pojawia sie on podczas zamykania i otwierania ( 1 impuls i dwa impulsy) tak jak mają zaświecić sie kierunki. Przewód ten próbowałem podłączyć pod 5bezpiecznik od lewej odpowiadający za awaryjne ale nie dało to efektu zapalenia kierunków przy włączaniu lub wyłączaniu centralnego. Jak inaczej można podłączyć te kierunki aby dzialały.
Dzięki za info
Dzięki za info
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
musisz podłączyć te 2 kable kierunkowskazów pod wiązkę która idzie na tył auta. W tej wiązce znajdziesz kable od lewego i prawego kierunkowskazu. Nie ma znaczenia L czy P poprostu podłączasz te 2 kabelki z centrali pod nie.
P205