Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]
: 03 sty sob, 2015 7:31 pm
Zabrałem się dziś za montaż sterownika na pilota do centralnego zamka. Tak jak obiecywałem prezentuję mały tutorial Powinien się spodobać purystom, gdyż pokazuje jak praktycznie bezinwazyjnie zamontować sterownik do puga.
Opis dotyczy montażu sterownika do puga z fabrycznym c.z. sterownym kluczykiem.
Potrzebujemy więc sterownika z wyjściami wysoko-prądowymi do bezpośredniego sterowania siłownikami bez dodatkowej centralki. Niektóre sterowniki oraz alarmy mają wyjścia nisko-prądowe i służą do podpięcia podpięcia pod fabryczne centralki. W przypadku, gdy jednak mamy taki, można w łatwy sposób zrobić centralkę z dwóch przekaźników samochodowych
Przed rozpoczęciem prac warto zapoznać się ze schematem centralki oraz przygotować kabelki.
Producenci przewidują kilka możliwości podłączenia wyjść sygnałowych. Nas interesuje jedynie bezpośrednie podłączenie siłowników sterowanych +.
Niepotrzebne kable można uciąć kilka cm od centralki i je do niej przykleić, żeby się niepotrzebnie nie plątały.
Prace w pugu rozpoczynamy od demontażu konsoli pod kierownicą. W tym celu należy odkręcić jedną śrubę z lewej strony deski, kolejną pod zaślepką cięgła ssania, dwie po prawej stronie konsoli, jedną przy klamce otwierania maski, oraz jedną nakrętkę na ścianie grodziowej pod konsolą.
Gdy już zdemontujemy konsolę mamy dobry dostęp do skrzynki bezpieczników i miejsce na schowanie centralki.
Osobiście zamontowałem ją z prawej strony kolumny kierownicy pod brzęczykiem świateł. Polecam przymocować ją na trytki, żeby nie latała. Masę do centralki najłatwiej podpiąć pod nakrętkę kolumny kierowniczej. W tym celu warto zarobić na końcu kabelka konektor oczko 8mm i przykręcić nakrętką kolumny. Plus najłatwiej wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników. W lewym dolnym rogu jest wolne miejsce na kostkę 3 pinową. Na środkowym pinie jest stałe +12V, czyli to co potrzebne. Osobiście do podłączenia użyłem oryginalnej kostki i przylutowałem do niej kabelek z centralki. Równie dobrze można użyć zwykłego konektora żeńskiego 6,3mm. Kolejny etap to podłączenie sterowania siłownikami. Po lewej stronie deski, nad skrzynką trzeba poszukać dwu-pinowej żółtej kostki. Z jednej strony ma kabelki biały i niebieski, a z drugiej żółty i zielony. Jest to kostka łącząca instalację siłowników drzwi z siłownikiem tylnej klapy.
Do tych kabelków musimy podłączyć wyjścia sterujące z centralki. Nie chcą ciąć oryginalnych kabli wykonałem przejściówkę z dwóch ory kostek i do niej podłączyłem kabelki. Oczywiście można je przylutować bezpośrednio do wiązki w pugu Na tym etapie kończą się prace związane z montażem samej centralki. Jak już wcześniej wspominałem, jest to banalnie proste
Teraz zabieramy się za drzwi kierowcy, z których należy zdemontować tapicerkę w celu wymiany siłownika. Ory siłownik to w zasadzie tylko przekaźnik dający prąd na pozostałe siłowniki.
Najprościej będzie użyć oryginalnego siłownika sleave. Tracimy wówczas możliwość sterowania zamkiem z kluczyka, ale kto z tego korzysta po zamontowaniu centralki na pilota?
I to w zasadzie tyle. Robota na godzinkę, góra półtorej.
Powodzenia w montażu
Opis dotyczy montażu sterownika do puga z fabrycznym c.z. sterownym kluczykiem.
Potrzebujemy więc sterownika z wyjściami wysoko-prądowymi do bezpośredniego sterowania siłownikami bez dodatkowej centralki. Niektóre sterowniki oraz alarmy mają wyjścia nisko-prądowe i służą do podpięcia podpięcia pod fabryczne centralki. W przypadku, gdy jednak mamy taki, można w łatwy sposób zrobić centralkę z dwóch przekaźników samochodowych
Przed rozpoczęciem prac warto zapoznać się ze schematem centralki oraz przygotować kabelki.
Producenci przewidują kilka możliwości podłączenia wyjść sygnałowych. Nas interesuje jedynie bezpośrednie podłączenie siłowników sterowanych +.
Niepotrzebne kable można uciąć kilka cm od centralki i je do niej przykleić, żeby się niepotrzebnie nie plątały.
Prace w pugu rozpoczynamy od demontażu konsoli pod kierownicą. W tym celu należy odkręcić jedną śrubę z lewej strony deski, kolejną pod zaślepką cięgła ssania, dwie po prawej stronie konsoli, jedną przy klamce otwierania maski, oraz jedną nakrętkę na ścianie grodziowej pod konsolą.
Gdy już zdemontujemy konsolę mamy dobry dostęp do skrzynki bezpieczników i miejsce na schowanie centralki.
Osobiście zamontowałem ją z prawej strony kolumny kierownicy pod brzęczykiem świateł. Polecam przymocować ją na trytki, żeby nie latała. Masę do centralki najłatwiej podpiąć pod nakrętkę kolumny kierowniczej. W tym celu warto zarobić na końcu kabelka konektor oczko 8mm i przykręcić nakrętką kolumny. Plus najłatwiej wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników. W lewym dolnym rogu jest wolne miejsce na kostkę 3 pinową. Na środkowym pinie jest stałe +12V, czyli to co potrzebne. Osobiście do podłączenia użyłem oryginalnej kostki i przylutowałem do niej kabelek z centralki. Równie dobrze można użyć zwykłego konektora żeńskiego 6,3mm. Kolejny etap to podłączenie sterowania siłownikami. Po lewej stronie deski, nad skrzynką trzeba poszukać dwu-pinowej żółtej kostki. Z jednej strony ma kabelki biały i niebieski, a z drugiej żółty i zielony. Jest to kostka łącząca instalację siłowników drzwi z siłownikiem tylnej klapy.
Do tych kabelków musimy podłączyć wyjścia sterujące z centralki. Nie chcą ciąć oryginalnych kabli wykonałem przejściówkę z dwóch ory kostek i do niej podłączyłem kabelki. Oczywiście można je przylutować bezpośrednio do wiązki w pugu Na tym etapie kończą się prace związane z montażem samej centralki. Jak już wcześniej wspominałem, jest to banalnie proste
Teraz zabieramy się za drzwi kierowcy, z których należy zdemontować tapicerkę w celu wymiany siłownika. Ory siłownik to w zasadzie tylko przekaźnik dający prąd na pozostałe siłowniki.
Najprościej będzie użyć oryginalnego siłownika sleave. Tracimy wówczas możliwość sterowania zamkiem z kluczyka, ale kto z tego korzysta po zamontowaniu centralki na pilota?
I to w zasadzie tyle. Robota na godzinkę, góra półtorej.
Powodzenia w montażu