DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GL/GR 1,1 (1982-1988)

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
Rudzio
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip wt, 2006 8:26 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubliniec

DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GL/GR 1,1 (1982-1988)

Post autor: Rudzio »

Peugeot 205 GL/GR 1,1 (1982-1988)


SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika XW7 (109 F)
Średnica cylindra 72 mm
Skok tłoka 69 mm
Pojemność skokowa 1124 cm3
Stopień sprężania 9,7
Ciśnienie sprężania 1,1 MPa
Moc maksymalna 37 kW (50 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4800 obr/min
Moment maksymalny 85 Nm
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany łacuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha samoczynny (sprężyna i ciśnienie układu smarowania)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,7 mm
Fazy rozrządu
 otwarcie zaworu ssącego 2 przed ZZ
 zamknięcie zaworu ssącego 23 po ZW
 otwarcie zaworu wydechowego 36 przed ZW
 zamknięcie zaworu wydechowego 11 przed ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
 zawór ssący 0,10 mm
 zawór wydechowy 0,25 mm

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat / Calorstat V 5348
 temperatura początku otwarcia 79...82C
 temperatura pełnego otwarcia 93C
 skok zaworu 7,5 mm
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
 typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego za pomocą kół zębatych, umieszczona na zewnątrz kadłuba
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90C
 przy 1000 obr/min silnika 0,06...0,1 MPa
 przy 2500 obr/min silnika 0,21...0,25 MPa
 przy 4000 obr/min silnika 0,26...0,3 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 498 lub SIF VH 163

Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu
Typ / Guiot, Sofabex lub SEV Marchal
Ciśnienie zasilania (przy 3000 obr/min) 0,025 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, AP AC AT 2001
Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
Typ / Solex 32 PBISA 12 TAL 144-3
Gaźnik Solex 32 PBISA 12 TAL 144-3
Średnica gardzieli 25 mm
Dysze
 główna paliwa 125  5
 główna powietrza 175  20
 paliwa biegu jałowego 42  5
Masa pływaka 5,7 g
Poziom paliwa / nieregulowany
Prędkość obrotowa biegu jałowego 650  50 obr/min
Zawartość CO 1,5  0,5%

Układ zapłonowy / akumulatorowy, tranzystorowy rozdzielaczowy
Aparat zapłonowy / Ducellier M 146 E (532 402) lub Bosch 0237 009 015, z bezstykowym generatorem impulsów
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1342
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 650 obr/min i odłączonym przewodzie podciśnienia)
 etylina 98 6 przed ZZ
 benzyna bezołowiowa LO 95 4 przed ZZ
Uwaga: do modeli 1985 silnik nie przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej o LO co najmniej 95.
Cewka zapłonowa / Ducellier 520 015 lub Bosch 0221 122 317
Moduł wzmocnienia / Ducellier 521 007 lub Bosch 0227 100 111
Świece zapłonowe / z uszczelnieniem stożkowym (bez uszczelki), Bosch H6 D0, Bosch H 7 DC, AC C 42 LTS lub Champion BN 9 Y
Odstęp elektrod 0,6...0,7 mm

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk T 180 lub Verto 180 DBR 335
Średnica zewnętrzna tarczy 180 mm
Okładziny cierne / Ferodo A 3 S
Wymiary okładzin 181,5 × 127 × 3...3,2 mm
Skok jałowy pedału / zerowy
Skok całkowity pedału 135...145 mm

Przeniesienie napędu ze sprzęgła / za pomocą koła zębatego osadzonego na wałku sprzęgłowym, poprzez koło zębate pośrednie osadzone na wałku pośrednim, na koło zębate wałka wejściowego skrzynki przekładniowej
Przełożenie skrzynka przekładniowa/sprzęgło (silnik) 1,26 (34/27)

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa lub pięciobiegowa (wyposażenie dodatkowe od modeli 1986) plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
 skrzynka czterobiegowa / BH3/4
 skrzynka pięciobiegowa / BH3/5
Przełożenia
Skrzynka BH3/4
 I bieg 3,08 (37/12)
 II bieg 1,65 (28/17)
 III bieg 1,09 (35/32)
 IV bieg 0,75 (27/36)
 bieg wsteczny 2,83 (34/12)
 przekładnia główna 3,35 (57/17)
Skrzynka BH3/5
 I bieg 3,08 (37/12)
 II bieg 1,65 (28/17)
 III bieg 1,09 (35/32)
 IV bieg 0,89 (25/28)
 V bieg 0,72 (28/39)
 bieg wsteczny 2,83 (34/12)
 przekładnia główna 3,35 (57/17)

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 22,1
Liczba obrotów koła kierownicy ok. 3,3
Promień skrętu 5,25 m
Kąt skrętu koła
 zewnętrznego 3102
 wewnętrznego 3745

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
 zbieżność (regulowana) 3  1 mm (030  10)
 pochylenie koła (nieregulowane) 030  30
 wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 145  30
 pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 845  40
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na podłużnych wahaczach wleczonych, połączonych rurowym wspornikiem poprzecznym, z drążkiem stabilizatora i poprzecznymi drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
 zbieżność (nieregulowana) 0,6  1 mm (006  10)
 pochylenie koła (nieregulowane) 030  30
 pochylenie tyłu nadwozia (mierzone odległością od ziemi
do górnego punktu mocowania amortyzatora tylnego
 regulowane) 427  7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym (w modelu 205 GR)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, DBA IV
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
 nominalna 10 mm
 minimalna dopuszczalna 7 mm
Nakładki cierne
 model 205 GL / Abex A 413
 model 205 GR / Ferodo F 592 lub Textar T 249
Wymiary nakładek 92  43,95 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
 nominalna 180 mm
 maksymalna dopuszczalna 181,5 mm
Okładziny cierne / Ferodo 617, Don 242 lub Abex Pagid 383
Średnica cylinderków
 model 205 GL 20,6 mm
 model 205 GR 19 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, DBA Bendix, Girling lub ATE
Średnica tłoków
 model 205 GL 19 mm
 model 205 GR 20,6 mm
Skok tłoków 30 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, Isovac (w modelu 205 GR)
Średnica tłoka 178 mm

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze / 4 1/2 B 13
Ogumienie / bezdętkowe 145 SR 13, Michelin MX lub Uniroyal R 280
Ciśnienie w ogumieniu
 Michelin MX
 przód 0,19 MPa
 tył 0,21 MPa
 Uniroyal R 280
 przód 0,20 MPa
 tył 0,22 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 150 A/25 Ah lub 12 V 175 A/29 Ah, minus na masie

Alternator / Bosch 0120 489 193, Ducellier 516 039 A (12 V, 50 A) lub Paris Rhone A 13 N 38 (12 V, 47 A)
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
 typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910

Rozrusznik / Bosch 0001208 228 (12 V, 0,85 kW), Ducellier 6220 C lub Paris Rhone D 8 E 117 (12 V, 0,8 kW)

Bezpieczniki / 2  (12 V, 5 A), 3  (12 V, 10 A), 2  (12 V, 20 A), 4  (12 V, 25 A)

Żarówki
 świateł mijania i drogowych 40/45 W lub H4 55/60 W
 świateł pozycyjnych przednich 5 W
 kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
 świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W
 świateł cofania 21 W
 świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

Momenty dokręcania
 śrub głowicy
 1. etap 50 Nm
 2. etap 78 Nm
 3. etap (po rozgrzaniu silnika przez 12 min
i ochłodzeniu przez 2 h) odkręcić o 90
 4. etap 78 Nm
 świec zapłonowych 18 Nm
 pokryw łożysk głównych 50...55 Nm
 pokryw łożysk korbowych 35...40 Nm
 koła zamachowego 60...68 Nm
 nakrętki koła pasowego 140 Nm
 nakrętek piast kół przednich 265 Nm
 nakrętek piast kół tylnych 215 Nm
 nakrętek kół 80...85 Nm

Masy
Model 205 GL
 własna 745 kg
 całkowita 1195 kg
 maksymalna przyczepy niehamowanej 370 kg
 maksymalna przyczepy hamowanej 800 kg
Model 205 GR
 własna 780 kg
 całkowita 1195 kg
 maksymalna przyczepy niehamowanej 390 kg
 maksymalna przyczepy hamowanej 800 kg

Pojemności
 zbiornik paliwa 50 dm3
 układ smarowania i skrzynka przekładniowa 4,5 dm3 (z filtrem)
 układ chłodzenia 5,8 dm3
 układ hamulcowy 0,36 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 98
Uwaga: do modeli 1985 silnik nie przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej o LO co najmniej 95.
Olej w silniku i skrzynce przekładniowej / Esso Uniflo SAE 10W 40 lub Shell Super 200 10W 40, wymiana co 7500 km (filtr co 15 000 km)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Peugeot 9730.70, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / Peugeot, Lockheed 55, Nafic FN 3 lub Stop HD 88, SAE J 1703, wymiana co 45 000 km lub co 2 lata

Zużycie paliwa
 przy 90 km/h 4,3 dm3/100 km
 przy 120 km/h 5,8 dm3/100 km
 w cyklu miejskim 5,8 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 142 km/h
http://www.rudzio.205.pl
peugeot 205 1,8 D :)
najważniejsze po upadku jest podniesienie się !!!
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

uu dziekujemy za to wszystko,, zbiore to do kupy i wrzucimy na strone .
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Witam
Wspaniałe opracowanie, chociaż jeszcze można uzupełnić np. o poj, bagażnika. wymiary poldka, rozstaw osi, osiągi do 100 km, do tego można dodać jeszcze wyposażenie fabryczne i będziemy mieć pełen obraz cudu kilkunastulenich lewków :)
ODPOWIEDZ