DANE REGULACYJNE Peugeot 205 1,9 D (1989-1996)

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
Rudzio
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip wt, 2006 8:26 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubliniec

DANE REGULACYJNE Peugeot 205 1,9 D (1989-1996)

Post autor: Rudzio »

Peugeot 205 1,9 D (1989-1996)


SILNIK / o zapłonie samoczynnym, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu i pochylony o 30° do przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika XUD9Y (D9A/DJZ)
Średnica cylindra 83 mm
Skok tłoka 88 mm
Pojemność skokowa 1905 cm3
Stopień sprężania 23,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,0 MPa
- minimalne 1,8 MPa
Moc maksymalna 47 kW (64 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4600 obr/min
Moment maksymalny 118 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2000 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,80 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 4°30¢ po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 28°30¢ po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 43° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 0° (ZZ)
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,15 ± 0,08 mm
- zawór wydechowy 0,30 ± 0,08 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Uniroyal Powergrip 58 136 ´ 1’’ lub Pirelli Isoran 136 RPP 254
- wymiana / co 70 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiorniki wyrównawczy, dwa wentylatory elektryczne sterowane termowyłącznikami, czujnik poziomu cieczy chłodzącej na zbiorniku wyrównawczym
Termostat / Calorstat
- temperatura początku otwarcia 82°C
- temperatura pełnego otwarcia 93°C
- skok zaworu 7,5 mm
Wentylatory / dwa, pracujące równocześnie, o dwóch prędkościach, AOP lub Gates
- temperatura włączenia 1. prędkości 93°C
- temperatura wyłączenia 1. prędkości 88°C
- temperatura włączenia 2. prędkości 97°C
- temperatura wyłączenia 2. prędkości 92°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z czujnikiem minimalnego poziomu oleju
Pompa oleju / zębata, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90°
- przy 800 obr/min min. 0,2 MPa
- przy 2000 obr/min 0,34...0,37 MPa
- przy 4000 obr/min 0,38...0,50 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 468

Układ zasilania / wtryskowy, Bosch
Filtr paliwa / Purflux CP 31 ADKLEV z elementem filtracyjnym Purflux C 180 (do V 1992) lub C 422 (od VI 1992), z podgrzewaczem paliwa i czujnikiem wody w paliwie
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Purflux A 590
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Bosch VF 4/9 F 2300 R 162-4 (Bosch 0460 494 224)
Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1-3-4-2
Prędkość obrotowa biegu jałowego 775 ± 50 obr/min
Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza 0,30 mm w położeniu 0,57 mm przed ZZ tłoka 4. cylindra
Obsady wtryskiwaczy / Bosch KCA 17 S 42
Rozpylacze / Bosch DN0SD 256/
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- nowego 13 ± 0,5 MPa
- używanego 11,7 MPa
Świece żarowe / Bosch 0250 201 005, Beru 607 MJ, Champion CH 68 lub Lucas CAV DS 003

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego pedału
Typ Luk
Średnica okładzin
- zewnętrzna 200 mm
- wewnętrzna 134 mm
Typ okładzin / Ferodo 755
Skok całkowity pedału 135 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, cztero- lub pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- skrzynka czterobiegowa / BE 3/4
- skrzynka pięciobiegowa / BE 3/5
Przełożenia
Skrzynka czterobiegowa
- I bieg 3,31
- II bieg 1,88
- III bieg 1,15
- IV bieg 0,80
- bieg wsteczny 3,33
- przekładnia główna 3,47
Skrzynka pięciobiegowa
- I bieg 3,31
- II bieg 1,88
- III bieg 1,28
- IV bieg 0,97
- V bieg 0,76
- bieg wsteczny 3,33
- przekładnia główna 3,59

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych Rzeppa od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Układ kierowniczy mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 22,1
Liczba obrotów koła kierownicy 3,8
Promień skrętu 5,25 m
Układ kierowniczy ze wspomaganiem
Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym
Przełożenie 16,2
Liczba obrotów koła kierownicy 2,85
Promień skrętu 5,25 m
Pompa wspomagania / Hobourn-Eaton, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego
Pasek klinowy / napędu pompy wspomagania
- typ / Continental FO-N 605-8,5/9,5 618 La

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 2,5 ± 1 mm
- pochylenie koła (nieregulowane) 0°30¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40¢ ± 30¢
- pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 8°50¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na wahaczach wleczonych połączonych rurową belką poprzeczną, dwóch poprzecznych drążkach skrętnych, amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, z drążkiem stabilizatora
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 0,6 ± 1,0 mm
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
Wysokość kontrolna zawieszenia tylnego (mierzona
od nawierzchni do punktów kontrolnych obok powierzchni
mocowania zawieszenia tylnego do nadwozia z lewej
i prawej strony samochodu - regulowana odpowiednim
ustawieniem drążków skrętnych) 430 ± 7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Bendix
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
- nominalna 10 mm
- minimalna dopuszczalna 8 mm
(dopuszczalne zużycie z jednej strony wynosi 1 mm)
Nakładki cierne / Abex 223 lub Ferodo F 592
Grubość minimalna dopuszczalna nakładek ciernych / sygnalizowana zaświeceniem się odpowiedniej lampki kontrolnej w zestawie wskaźników
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, typu HCSF, z samoczynną regulacją luzu szczęk, DBA lub Girling
Średnica robocza nominalna bębna 180 mm
Okładziny cierne / Ferodo 617 lub Don 642 albo Abex Pagid 383
Szerokość okładzin 30 mm
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- mninimalna dopuszczalna (bez szczęki) 1 mm
Średnica cylinderków 19 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Bendix lub Teves
Średnica tłoków 19 mm
Skok tłoków 16/14 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix lub ATE
Średnica tłoka 178 mm (7’’)
Pompa podciśnienia / łopatkowa, osadzona na tylnym końcu wałka rozrządu, napędzana bezpośrednio

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze / 4.50 B 13 albo 5.00 B 13
Ogumienie / 155/70 SR 13 albo 165/70 SR 13
Ciśnienie w ogumieniu
- przód
- 155/70 SR 13 0,20 MPa
- 165/70 SR 13 0,19...0,20 MPa
- tył
- 155/70 SR 13 0,21 MPa
- 165/70 SR 13 0,19...0,20 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 42 A×h lub 12 V 66 A×h, minus na masie

Alternator / Bosch 0120 488 214 lub Bosch 0120 489 258
Długość szczotek
- nominalna 13 mm
- minimlana dopuszczalna 5 mm
Pasek klinowy / napędu alternatora
- typ / Hutchinson Poly V 698 K 93 502 291 80

Rozrusznik / Bosch 0001 110 017

Bezpieczniki / 3 ´ (12 V, 5 A), 2 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 5 ´ (12 V, 25 A)

Żarówki
- świateł mijania i drogowych H4 55/60 W lub 40/45 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 4 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap 70 N×m
- 3. etap dokręcić o 120°
- pokryw łożysk wałka rozrządu 15 N×m
- napinacza paska zębatego napędu rozrządu 20 N×m
- śruby regulacyjnej napinacza paska zębatego napędu
rozrządu 20 N×m
- koła zamachowego 50 N×m
- wtryskiwaczy do głowicy 89 N×m
- nakrętek kół
- obręcze tłoczone 80 N×m
- obręcze odlewane 90 N×m

Masy
- własna 880 kg
- całkowita 1300 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 445 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 700 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 50 dm3
- układ smarowania 5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 8,3 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,8 dm3
- układ hamulcowy 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem 0,65 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / Essolube XD SAE 15W 40 lub Shell Super Diesel SAE 15W 30, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / Esso Gear Oil SAE 75W 80 lub Shell SF 5288 SAE75W 80, sprawdzanie poziomu co 60 000 km
Płyn chłodzący / Specialgel Peugeot lub Antigel Total, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / Esso ATF Dexron II D 21065 lub Shell ATF Dexron II D 20137, sprawdzanie poziomu co 20 000 km
Płyn hamulcowy / Lockheed 55, Nafic FN3 lub Stop HD 88, wymiana co 45 000 km lub co 2 lata

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 3,9 dm3/100 km
- przy 120 km/h 5,2 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 5,4 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 162 km/h
http://www.rudzio.205.pl
peugeot 205 1,8 D :)
najważniejsze po upadku jest podniesienie się !!!
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no no.. teraz to samo dla benzyny prosze :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Rudzio
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip wt, 2006 8:26 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Rudzio »

dla benzyny dla 1,6 i 1,9 GTI niestety nie znalazlem :( mam nadzieje ze te dane sporej grupie naszych formumowiczow sie przydaja :))
pozdro dla wszystkich
http://www.rudzio.205.pl
peugeot 205 1,8 D :)
najważniejsze po upadku jest podniesienie się !!!
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

Temat stary, ale warto odpowiedzieć bo zakładam, że temat jest często czytany.

Rudzio, swietna robota. Nie wiem jednak, czy jesteś pewien tego co napisałeś. Nie sprawdzałem wszystkiego, ale napewno nie zgadzają się dane dotyczące zużycia paliwa - nie wiem skąd je wziąłeś.
Oryginalna książka serwisowa mojego P205 1,9D z silnikiem XUD9Y z 1990r. podaje inne wartości.

Zatem: czy wszystko co napisałeś jest poprawne?
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

podane zużycie paliwa to dane katalogowe dla 1.8D
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

Rudzio napisał:
Peugeot 205 1,9 D (1989-1996)
oraz:

Typ silnika XUD9Y
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

widzę co napisał, ale DANE DOTYCZĄCE ZUŻYCIA PALIWA:
- są identyczne jak dla 1.8D,
- nie są podane poprawnie, bo są pożyczone od silnika 1.8D,
- skoro odpowiadają 1.8D to nie mogą być poprawne dla 1.9D,
- nie odpowiadają danym dla silnika 1.9D.
:wink:
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Mamy tylko 118Nm momentu?? Mało jakos :)

To zuzycie paliwa jakies takie maławe... w zyciu nie udało mi sie zejsc ponizej 5,2 a tu w miescie ma palic 5,4, moj wpiernicza w miescie 7 litrow jak nic.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
minta
Maniak
Posty: 1021
Rejestracja: 08 paź sob, 2005 3:37 pm
Posiadany PUG: 406 kombi 2,0 HDi 110 KM i znów 205 FOREVER 1,9 d.... siostry hihi
Numer Gadu-gadu: 691088
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: minta »

Miałam ostatnio zatankowanego greena do pełna - 50 litrów
Zrobiłam 985 km nie i wyjeździłam go do sucha. Trasa głównie po mieście.
green sprzedany, cabrio sprzedany - oba zostały w KLUBIE

http://www.minta.peugeot205.pl - moja nowa miłość
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

Pagi to nie wiem jak ty jezdzisz mi nigdy nie spalil wiecej jak 5l :)
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

No mowie jak jest, w trasie przy spokojnej jezdzie najmniej spalił mi 5,2l, w miescie 7l.
koval, zapraszam pojezdzic po Wroclawiu, tutaj powinno liczyc sie zuzycie w motogodzinach, glownie stoi sie w korkach.

A jezeli zle jezdzie, to moze Ci ktorym diesle palą ponizej 5litrow zrobią jakis podrecznik ekonomicznej jazdy... :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
minta
Maniak
Posty: 1021
Rejestracja: 08 paź sob, 2005 3:37 pm
Posiadany PUG: 406 kombi 2,0 HDi 110 KM i znów 205 FOREVER 1,9 d.... siostry hihi
Numer Gadu-gadu: 691088
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: minta »

Pagi, jesteś najlepiej jeżdżąca (205-tką - żeby nie było że za bardzo słodzę) osobą którą znam.
Fakt we Wrocku jeździ się tragicznie, nie mamy co porównywać.
green sprzedany, cabrio sprzedany - oba zostały w KLUBIE

http://www.minta.peugeot205.pl - moja nowa miłość
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

eee tam, ale swoja droga dzieki za komplement :) Ty natomiast jestes najlepiej jezdzacą kobietą jaką znam :P
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
wilczak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wilczak »

ja swoje jedenosiemde też zalałem teraz do pełna i zobaczę ile naśmigam
jak wyjeżdżę to się pochwalę ile mi wyszło
pozdrawiam
ODPOWIEDZ