Peugeot 205 GR 1,4 (1991-1995)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu i pochylony o 6° do przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika TU3F/2K
Średnica cylindra 75 mm
Skok tłoka 77 mm
Pojemność skokowa 1360 cm3
Stopień sprężania 9,3
Ciśnienie sprężania 1,1 MPa
Moc maksymalna 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 114 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3800 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,7 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 7°05¢ przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 41°26¢ po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 51°27¢ przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 1°14¢ przed ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,20 ± 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,40 ± 0,05 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Gates Powergrip HTD 58101 ´ 17 mm B210
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 88°C
- temperatura pełnego otwarcia 102°C
- skok zaworu 7 mm
Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 230 W, sterowany termowyłącznikiem
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 97°C
- 2. prędkości 101°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 92°C
- 2. prędkości 96°C
Czujnik przegrzania układu chłodzenia / umieszczony w głowicy, powodujący włączenie lampki kontrolnej na tablicy wskaźników po osiągnięciu temperatury cieczy chłodzącej 118°C
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90°C
- przy 750 obr/min 0,15 MPa
- przy 1000 obr/min 0,2 MPa
- przy 2000 obr/min 0,3 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 468 A
Układ zasilania
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Purflux A 518
Gaźnik / opadowy, dwuprzelotowy stopniowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
Typ / Solex 32-34 Z2/528
Gaźnik Solex 32-34 Z2/528
1. przelot 2. przelot
Średnica gardzieli 24 mm 25 mm
Dysze
- główna paliwa 120 122
- główna powietrza 175 180
- wzbogacenia 45 ¾
- pompki
przyspieszającej 50 ¾
Rurka emulsyjna 6Z ZC
Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,8 mm
Poziom paliwa 33,5 mm
(mierzony od najniższej powierzchni pływaka do płaszczyzny pokrywy z uszczelką w pozycji poziomej odwróconej za pomocą specjalnego sprawdzianu)
Prędkość obrotowa biegu jałowego 750 ± 50 obr/min
Zawartość CO 1,5%
Zawartość CO2 min. 10%
Układ zapłonowy / akumulatorowy, tranzystorowy rozdzielaczowy
Aparat zapłonowy / z bezstykowym hallotronowym generatorem impulsów, Ducellier lub Bosch
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 750 obr/min
i odłączonym przewodzie podciśnienia) 8° ± 2° przed ZZ
Cewka zapłonowa / Ducellier BTR 02
Rezystancja
- uzwojenia pierwotnego ok. 0,7 W
- uzwojenia wtórnego ok. 6,6 kW
Moduł wzmocnienia / Bosch
Świece zapłonowe / Champion C 9 YC lub Eyquem FC 52 LS
Odstęp elektrod 0,8 mm
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 180 CP 2550
Średnica zewnętrzna tarczy 181,5 mm
Grubość nominalna tarczy 7,7 ± 0,3 mm
Typ okładzin / Ferodo F 202
Skok pedału 140 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ MA2
Przełożenia
- I bieg 3,42
- II bieg 1,81
- III bieg 1,28
- IV bieg 0,95
- V bieg 0,85
- bieg wsteczny 3,58
- przekładnia główna 4,29 (60/14)
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą równobieżnych przegubów trójramiennych Glaenzer-Spicer GI 69 od strony skrzynki przekładniowej i GE 76 od strony kół
Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 22,1
Liczba obrotów koła kierownicy 3,8
Promień skrętu
- między ścianami 5,25 m
- między krawężnikami 5,15 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 31°02¢
- wewnętrznego 37°45¢
Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- wysokość kontrolna zawieszenia (patrz rys.) H1 = 174 mm
- zbieżność (regulowana) 1,0 ± 0,5 mm (0°10¢ ± 5¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 3° ± 30¢
- pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 9°45¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych podłużnych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej belce poprzecznej i połączonych dwoma poprzecznymi drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania położonymi poziomo
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- wysokość kontrolna zawieszenia (patrz rys.) H2 = 162 mm
- zbieżność (nieregulowana) 1,7 ± 0,75 mm (0°17¢ ± 7¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°50¢ ± 30¢
Wysokość kontrolna zawieszenia tylnego (mierzona od nawierzchni
do belki mocowania amortyzatorów tylnych - regulowana) 427 ± 7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Bendix IV
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
- nominalna 10 mm
- minimalna po naprawie 9 mm
- minimalna dopuszczalna 8,5 mm
Nakładki cierne / Textar T 249 lub Ferodo F 592
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 17,7 mm
- minimalna dopuszczalna / określona zanikiem środkowego rowka w materiale ciernym sygnalizowanym zaświeceniem się lampki kontrolnej w zestawie wskaźników
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix lub Girling, z ogranicznikami ciśnienia wbudowanymi w cylinderki hamulcowe
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna dopuszczalna 181 mm
Okładziny cierne
- szczęka współbieżna / Ferodo 617 lub Don 342
- szczęka przeciwbieżna / Abex Pagid 383
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna 1 mm
Szerokość okładzin 30 mm
Średnica cylinderków 19 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Bendix lub Teves
Średnica tłoków 19 mm
Skok tłoków 16/14 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix lub Teves
Średnica tłoka 177,8 mm (7²)
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 5.00 J ´ 13
Ogumienie / 165/70 R 13 T
Ciśnienie w ogumieniu
- przód 0,18 MPa
- tył 0,23 MPa
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 33 A×h/200 A, minus na masie
Alternator / 12 V 50 A, Valeo A13 N129 lub Paris-Rhone A13 N129
Pasek klinowy / napędu alternatora
- typ / Kleber Venuflex 10 ´ 710 LP
Rozrusznik / Ducellier 534 054 lub Bosch
Bezpieczniki / 4 ´ (12 V, 5 A), 2 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 25 A)
Żarówki
- reflektorów 40/45 W lub H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- reflektorów przeciwmgłowych H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W
Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 120°
- 3. etap dokręcić o 120°
- pokrywy głowicy 5 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 45°
- pokryw łożysk korbowych 40 N×m
- koła zamachowego 65 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 80 N×m
- napinacza paska zębatego 23 N×m
- koła pasowego wału korbowego 100 N×m
- pompy oleju 8 N×m
- korka spustu oleju silnika 30 N×m
- świec zapłonowych 28 N×m
- mocowania skrzynki przekładniowej do silnika 45 N×m
- śrub kół 85 N×m
Masy
- własna 840 kg
- całkowita 1255 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 800 kg
Pojemności
- zbiornik paliwa 50 dm3
- układ smarowania 3,5 dm3 + 0,3 dm3 (filtr)
- układ chłodzenia 5,8 dm3
- skrzynka przekładniowa 2 dm3
- układ hamulcowy 0,4 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna ołowiowa (etylina) LO 98 lub benzyna bezołowiowa LO 95 albo LO 98
Olej silnikowy / wg API SF, wg CCMC G3, SAE 10W 40 lub 15W 50, wymiana co 10 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL5, SAE 75W 80, Esso Gear Oil 75W 80 lub Shell SF 5288 75W 80, sprawdzanie poziomu co 60 000 km (bez konieczności wymiany)
Płyn chłodzący / Peugeot, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 3, Lockheed 55, Nafic FN 3 lub Peugeot, wymiana co 40 000 km lub co 2 lata
Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,7 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 7,7 dm3/100 km
Prędkość maksymalna 172 km/h
DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GR 1,4 (1991-1995)
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
rozumiem do Xs tez wiekszosc ta sama? i tylko troszeczke sie rozni
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F