Jakie paliwko tankujecie 95 czy 98 or more ??
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
Która benzynka jest lepsza 95, czy 98
Zależy jak dla kogo. Silnik pb98 pali wolniej i ubywa mocy , natomiast praca jednostki jest równiejsza. Im więcej oktanów tym benzynka spala się wolniej.
Bp ultimate 98 ma co prawda wiecej okatanów, ale w jej skład wchodzą dodatki- m.in. 'więcej tlenu' powodujące szybsze spalanie
Zatem Panowie i Panie - tankujmy pb95- tańsze i wiecej koni pomoze wycisnąć z pugocika.
Zależy jak dla kogo. Silnik pb98 pali wolniej i ubywa mocy , natomiast praca jednostki jest równiejsza. Im więcej oktanów tym benzynka spala się wolniej.
Bp ultimate 98 ma co prawda wiecej okatanów, ale w jej skład wchodzą dodatki- m.in. 'więcej tlenu' powodujące szybsze spalanie
Zatem Panowie i Panie - tankujmy pb95- tańsze i wiecej koni pomoze wycisnąć z pugocika.
Peugeot 205 1,6 GTi
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nmike mowi dobrze!
Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!
Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.
Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!
Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!
Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.
Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- cheatoss
- Maniak
- Posty: 1656
- Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
"gdyby tak mieli robic"... ja pisze tylko o tym o czym wiem... kuzyna znajomy jezdzi taka cysterka... z niemiec, do szczecina... a kuzyn jest celnikiem =]BubuPN pisze:a jeszcze z tym zwożeniem paliwa z Niemiec czy gdzieś tam to gdyby mieli tak robić to byśmy tylko na benie z Orlenu jeździli bo po doliczeniu kosztów przewozu na Shellu czy Esso czy BP czy Jet bądź innej stacji zagranicznej korporacji po tankowaniu nie jeden portfel by się zapłakał
sprzedany
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
ja próbowałem lać 98 - ale ani nie było mocniej ani więcej nie przejeżdzałem - za to kiedy lałem paliwo na stacjach aral - to robiłem więcej kilometrów na baku - u nas jest jakieś g.... paliwo - bo gdy zdaży się mi tankować np w luxemburgu lub w austrii to zdecydowanie więcej kilometrów przejeżdzam - szczególnie jest to policzalne gdy jadę autostradą - jednostajnym tempem bez kręcenia silnika
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Cha tylko skąd mam wiedzieć czy ten czujnik mam? - jestem kiepski z mechaniki
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
ja dzis zalalem Vpower........poezja szkoda ze u mnie na wsi nie ma shella i do najblizszej stacji mam 50 km, ale tankowalem w bydgoszczy i lalem za 4,43 u mnie zwykle 95 kosztuje ok 4,35 wiec... swoja droga to w bydgoszczy widzialem 95 po 3.99
a wlasnie jak to jest lepiej zalac vpower czy vpower racing ?
wiekszosc tras i tak jezdze na gazie a paliwo to na specjalne okazje no i odpalnie...
a wlasnie jak to jest lepiej zalac vpower czy vpower racing ?
wiekszosc tras i tak jezdze na gazie a paliwo to na specjalne okazje no i odpalnie...