Jakie paliwko tankujecie 95 czy 98 or more ??
mój szef tankował zawsze swoją nówke sztuke funkiel maszyne na Shellu i lał oczywiście VPower 99+. I pewnej zimy nawet nie wyjechał ze stacji bo mu samochód zgasł . W serwisie ze zbiornika wyciągneli wiadro lodu. Mówili że jeszcze w życiu nie widzieli czegoś takiego - nawet zdjecia do centrali wysłali. Samochód zamarzł od zbiornika po wtryskiwacze.
Już tyle testów było że te paliwa nic nie dają a ludziska nadal sie nabierają na te reklamy w stylu Media Markt...
A osobiście leje LPG do bryki i nie naciąlem się na niską jakośćgazu tylko na jednej stacji - Orlenie.
Pozdrawiam wszystkich
Już tyle testów było że te paliwa nic nie dają a ludziska nadal sie nabierają na te reklamy w stylu Media Markt...
A osobiście leje LPG do bryki i nie naciąlem się na niską jakośćgazu tylko na jednej stacji - Orlenie.
Pozdrawiam wszystkich
ilosc oktanow swiadczy o tym jak trudno zachodzi reakcja spalania -im wiecej wiazan weglowych tym trudniej. czyli im wiecej oktanow to paliwo trudniej zapalic -mniej gwaltownie wybucha.
Z nowymi furami to jest tak ze na 98 jest po prostu szybszy zaplon -dlatego w testach na hamowaniach samochody na 98 maja lepsze wyniki. W tych paliwach typu ulimate i v-power jest po prostu rozpuszczony tlen co ulatwia spalanie -(mniej zanieczysczen, wieksza dokladnosc i gwaltownosc). To chyba tyle
Z nowymi furami to jest tak ze na 98 jest po prostu szybszy zaplon -dlatego w testach na hamowaniach samochody na 98 maja lepsze wyniki. W tych paliwach typu ulimate i v-power jest po prostu rozpuszczony tlen co ulatwia spalanie -(mniej zanieczysczen, wieksza dokladnosc i gwaltownosc). To chyba tyle
ja tam na paliwie się nie znam, przez jakieś pół roku pracowałem na stacji benzynowej - z tych tańszych - i kiedyś zdarzyło mi się tam nalać do mojego malucha - to była bestia - i jak mi zaczęły zawory walić... Więcej tego błędu nie popełniłem
Do gita leję tylko v-powera albo 98 ultimate, bo mi Kaktus kazał
Do gita leję tylko v-powera albo 98 ultimate, bo mi Kaktus kazał
nowe fury maja czujnik spalania stukowego (przynajmniej wiekszosc) jezeli takowe spalanie nie wystepuje to komp przyspiesza zaplon -wg programu w miare blisko martwego punktu polozenia tloka. Wraz ze wzreostm ilosci oktan ryzyko wystapienia spalania stukowego maleje -przyspiesza sie zaplon.205MI16 pisze:Czyli im więcej oktan tym bardziej przyspieszony zapłon?
Jezeli splanowal ci glowice tak, ze stopien sprezania > 9.3 -1mi pisze: ja tam na paliwie się nie znam, przez jakieś pół roku pracowałem na stacji benzynowej - z tych tańszych - i kiedyś zdarzyło mi się tam nalać do mojego malucha - to była bestia Twisted Evil - i jak mi zaczęły zawory walić... Więcej tego błędu nie popełniłem Wink
Do gita leję tylko v-powera albo 98 ultimate, bo mi Kaktus kazał Rolling Eyes
to nic dziwnego... ryzyko samozaplonu jest dosc duze...
Wydaje ci sie - po prostu jak cos sie zwali to laze po necie chcac sie czegos dowiedziec i sam naprawic205MI16 pisze: No nie bądź taki skromny. Czytałem post o przepływomierzach i mnie wgięło trochę. Chciałbym mieć chociaż z 30% Twojej wiedzy o elektronice.
Pozdro
szkoda ze nie wiedzialem, ze bedziesz we wloclawku...