Strona 1 z 1

dlaczego zbiornik wyrównawczy jest niżej niż poziom wody

: 17 cze ndz, 2007 12:25 pm
autor: pogy
dlaczego zbiornik wyrównawczy jest niżej niż pozim lustra wody w silniku??jakim prawem przez jedną rurke płyn wraca do układu chłodzenia.jak kupiłem peżota to niemiałem korka do zbiornika któru w pugu znajduje sie od razu przy chłodnicy.i tam była tylko jedna ruirka .jak przesuwałem człodnice do przodu żeby zmieścić inne czary i zamontowac inne lampy i zderzak to wyrzuciłem go,i wstawiłem od forda przymocowałem go jak najwyżej sie dało.nbo i jest ok .ale co to ma ze sens montować go niżej????????????????????...czysta teoria

: 17 cze ndz, 2007 12:29 pm
autor: chaos
system z jedną rurką polega na tym, ze jak płyn się nagrzewa i zwiększa objętość to wywala go do zbiornika, jak płyn stygnie to jego objętość maleje i zasysa tą rurką z zbiornika spowrotem do układu, tak przynajmniej działa to u mnie w toyocie LJ70, i tak samo w Nissanie patrolu K160, więc sądze, ze tu podobnie.

a zbiornik wyrównawczy wg mnie powinien być najwyższym punktem w układzie.

: 17 cze ndz, 2007 12:31 pm
autor: pogy
haha dziękuje kolego.teraz już wiem a ciekawiło mnie to na jakiej to zasadzie. :W

: 17 cze ndz, 2007 12:38 pm
autor: chaos
oczywiście pod warunkiem, że cały układ jest szczelny, bo miałem taką sytuacje, ze w chłodnicy po każdej jeździe brakowało wody, se już myśle uszczelka pod głowicą pewnie, a okazało się że korek miał wyparciałą uszczelke, i jak się nagrzał to wywalał płyn do zbiornika a jak stygł to zasysał powietrze bo było łatwiej niż płyn ;)

: 17 cze ndz, 2007 1:07 pm
autor: pogy
aaa no widzisz a ja właśnie korka na początku niemiałem i był pekniety ten gwint i dziwiło mnie to co sie dzieje że płyn tylko spadał do zbiornika a nie wroacał spowrotem do silnika i myślałem że czegoś mi tam brakuje jakiejś rurki


:idea: