Strona 1 z 2
PILNA PORADA! 1.9 GTi
: 17 cze ndz, 2007 10:20 pm
autor: golas9
Witam
Mam prośbę, na co zwracać uwagę przy zakupie 1.9 GTi? Pomijam blacharkę, zawiechę. Interesuje mnie silnik, osprzęt i elektryka. Co należy sprawdzić. Wiem, że jest poradnik na naszej stronie ale zależy mi na waszych prywatnych opiniach.
z góry dziękuję!!!
: 17 cze ndz, 2007 10:22 pm
autor: chaos
ja wząłem najtańszego gti co znalazłem na allegro bo i tak i tak ciężko na zdrowego trafić
powoli z niego wychodzi to i tamto, czas zacząć reanimować
: 17 cze ndz, 2007 10:39 pm
autor: moralez
zdejmij pokrywe zaworow i zobacz czy walek nie jest zjedzony
to jedna z czestych przypadlosci silników XU
: 17 cze ndz, 2007 10:42 pm
autor: golas9
jaaasne.... sprzedający nie będzie miał nic przeciw...
ale dzięki
: 17 cze ndz, 2007 10:44 pm
autor: sekator
nie kieruj się emocjami, szukaj gti przy którym będziesz wiedział, że to właśnie ten i nie będziesz mieć żadnych wątpliwości
Miłego szukania
: 17 cze ndz, 2007 10:45 pm
autor: golas9
ja wiem że to ten, tylko czy jak go zobaczę to dalej będę tak myślał..
: 17 cze ndz, 2007 10:47 pm
autor: DJPreZes
Z rozmowy z Lordem D. na temat silnika 1.9:
przede wszystkim jak dokładnie będziesz go oglądał to dogrzej silnik
zrób z 15km jako jazde próbmą i potem go oglądając, po jeździe nie gaś niech pracuje
zobaczysz czy pracuje po dogrzaniu równo
nie kopci
przed odpaleniem jak postoi sprawdź olej
poziom
kolor czy jest świeży po zmanianie czy czarny po dużym przebiegu
sprawdź przede wszystkim jego konsystencje
rozetrzyj między palcami troche oleju
jeżeli będzie się "ciągnął" tak jak miód powiedzmy to zła oznaka
dolane jest coś typu moto doktor na "kopcenie islnika"
i padnie niedługo
czy skrzynia biegów nie chałasuje
sprawdź filtr powietrza
będziesz miał pogląd na to czy było dbane auto (poza myciem) czy mechanicznie też się ktoś zajmował
No i jeszcze mowil, ze jak jest podlaczony czujnik cisnienia to sprawdzic czy trzyma to cisnienie.
: 17 cze ndz, 2007 10:49 pm
autor: chaos
właśnie mój strasznie nierówno chodzi na wolnych ale od 1.5-2tyś chodzi jak rakieta, przypuszczam, ze wałek rozrządu wytarty.
: 17 cze ndz, 2007 10:55 pm
autor: sekator
ja bym aż tak głęboko nie wnikał. jak będzie ogólnie dobrze wyglądać to już będzie dobrze. jedź i go obejżyj.
poniżej taki mały przekrój kosztów:
remont silnika: ok 4tyś
remont hamulców, zawieszenia i układu napędowego: do 4tyś
remont blacharki i wnętrza: ok 4 tyś ale i tak nic z tego nie będzie na dłuższą metę.
jak widzisz na coś się wp....sz ale jak jak bedzie dobra buda to przynajmniej masz bazę do inwestowania.
: 18 cze pn, 2007 9:58 am
autor: golas9
jakie ma byc ciśnienie? piszcie panowie bo dziś po południu jade...
: 18 cze pn, 2007 11:13 am
autor: Banita
cisnienie czego?
: 18 cze pn, 2007 11:25 am
autor: Sebek
ciśnienie oleju jakie powinno być na zimnym a jakie na ciepłym silniku...
: 18 cze pn, 2007 11:28 am
autor: Banita
zimny -caly czas 5-7bar
cieply podczas jazdy >=4, a na jalowym przynajmniej 2
: 18 cze pn, 2007 12:41 pm
autor: golas9
przelożyłem spotkanie na jutro, tak więc jeszcze trochę czasu mam
: 18 cze pn, 2007 2:13 pm
autor: sekator
Banita pisze:zimny -caly czas 5-7bar
cieply podczas jazdy >=4, a na jalowym przynajmniej 2
bzdura!!!! chyba, że mamy w 100% sprawny czujnik lub wskaźnik
u mnie od początku pokazuje na zimnym 4-5 na wyższych, 2-2,5 na wolnych a na ciepłym 2,5-3 na wyzszych a 1-1,2 na wolnych
Z takim niezmiennym ciśnieniem samochód przejechał już ok 30000km ostrej jazdy: treningi, kjs-y, sprinty i tp.