Strona 1 z 1
GTI - troszkę szczegółów...
: 20 wrz sob, 2003 5:28 pm
autor: Lars
Mam do Was prośbę - prosiłbym o odpowiedzi na kilka pytanek:
GTi 1,6 i 1,9 - czy to są silniki na wtrysku, czy były również gaźniki? Od którego roku jest wtrysk?
1,6 czy 1,9 - który ma większy zapas mocy, wytrzymałości? (chodzi o podkręcanie, zaturbienie)
W związku z powyższym - który jest bardziej awaryjny, jak jest z dostępnością części?
W jakich innych modelach były silniki 1,6 i 1,9? Czy czymś się różniły?
Samochód chcę wyszykować na KJS'y, może coś więcej... który byłby lepszy?
PS. Pomijam fakt, ze bardziej kreci mnie 1,9....

: 20 wrz sob, 2003 11:42 pm
autor: Kaktus
Witam!
Byly zaworno na 2 gaznikach webera - pierwsze modele i pozniej juz chyba od 86 roku? na pelnym wtrysku. 1.6 na Le2 Jetronicu, a 1.9 tez na Le2 Jetronicu i pozniej na Motronicu.
Mocy wiecej ma 1.9 bo 130KM ale sa takze 1.9 co maja 120km (te na Motronicu) czyli te nowsze.
1.6 ma 115KM, ale tez jest zwawy bardzo!
Jezeli chodzi o zapas mocy to wiekszy zapas ma 1.9 poniewaz ma znacznie mniejszy stopien sprezania niz 1.6, tak wiec w 1.9 mozesz ten stopien wiecej podniesc niz w 1.6.
Jezeli chcesz wsadzic turbo to latwiej bedzie ci to zrobic w 1.9 poniewaz tak jak pisalem 1.9 ma mniejszy stopien kompresji, a przy wkladaniu Turbo na pewno bedziesz musial odprezyc silnik, czyli zmniejszyc stopien sprezania do okolo 7,5:1 lub 8,0:1
Jezeli chcesz w KJS'ach jezdzic, to zoorientuj sie jaki jest u was podzial na klasy, bo jezeli u was klasa 3 jest od 1,4 do 1,6 to bral bym 1.6 GTI - dlaczego? Znajdz mi inny samochod 1,6 ktory ma az tyle koni (za takie pieniadze oczywiscie) - wiem wiem sa Hondy Civic co maja 160km - ale uwierz mi taka Honda na KJS'ie nie ma szans, tak samo nie ma szans na dystansie np. 100 metrow - bo ona moze i ma tyle mocy ale te moc ma za wysoko.
Jak wybierzesz 1.9 i bedziesz w klasie np. od 1,6 do 3,0 to troche slaba furke bedziesz mial jak na te klase, bo wyskocza ci kadety GSI, astry GSi, golfy 2.0 GTI, Nissany GTI - czyli fury ktore ponizej 145km nie schodza.
Musisz tez zrobic dobre rozpoznanie, bo ja bym wolal 1,6 115KM niz np. nowe 1.9 i 120km - tym bardziej ze 1.9 GTI ma dluzsza skrzynie, i 1,6 moze nawet lepiej przyspieszac - choc tu troche teoria zajedza, a teoria nie zawsze sie sprawdza.
: 21 wrz ndz, 2003 12:01 am
autor: Para
nic dodać nic ująć

: 21 wrz ndz, 2003 12:13 am
autor: Lars
Dzięki za pomoc - bardzo wyczerpujące info
Jeśli chodzi o KJS'y - chcę się tylko tym pobawić, licencję mam...
Jak już pisałem, troszkę bardziej kręci mnie gokart z silnikiem 1,9...
: 21 wrz ndz, 2003 11:44 pm
autor: Lars
Jeszcze małe pytanko - czy obie wersje GTi mają 4 tarczowe hamulce?
A jeśli nie wszytkie, to które mają na 100%?
Pzdr
: 22 wrz pn, 2003 12:26 am
autor: samer
tylko 1.9
: 22 wrz pn, 2003 12:27 am
autor: Para
W modelach 1.9 mamy tarcze przednie wentylowane i tylne lite. W 1.6 tarcze przedni wentylowane, tył bębny. Z tym że pzrednie hamulce różnią sie odsadzeniem tarczy w modelach 1.6 i 1.9.
: 22 wrz pn, 2003 1:06 am
autor: Lars
Dziękuje

: 22 wrz pn, 2003 1:28 pm
autor: dj
zawodowcy , zawodowcy................full respect!!!!