ABS - Diagnostyka
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
ABS - Diagnostyka
By sprawdzić sensory ABS'u należy sprawdzić opór na pinach 18 & 35 dla lewego koła, oraz 16 & 33 dla koła prawego. Wartości jakie nas interesują to 1000-1400ohm.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Test ABS-u, reset przeprowadzamy w taki sam sposób jak silnika - liczymy mignięcia lampki od ABS-u. Wtyczka u mnie znajduje się przy prawym kielichu amortyzatora - jasno szara wtyczka z czerwonym przewodem.
Kody usterek:
11, - Test zakończony
12, - Początek testu
13, Jednostka hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
14, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
15, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
21, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
22, Przekaźnik --- Błąd obwodu elektrycznego
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Rezystancja błędna
25, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Rezystancja błędna
31, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Rezystancja błędna
32, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Rezystancja błędna
33, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Sygnał błędny
34, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Sygnał błędny
35, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Sygnał błędny
41, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Sygnał błędny
42, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
43, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
44, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
45, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
51, Zawór magnetyczny, tył prawy --- Błąd
52, Zawór magnetyczny, tył lewy --- Błąd
53, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
54, Pompa hydrauliczna --- Błąd obwodu elektrycznego
55, Sterownik ABS --- Błąd
Kody usterek:
11, - Test zakończony
12, - Początek testu
13, Jednostka hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
14, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
15, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
21, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
22, Przekaźnik --- Błąd obwodu elektrycznego
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Rezystancja błędna
25, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Rezystancja błędna
31, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Rezystancja błędna
32, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Rezystancja błędna
33, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Sygnał błędny
34, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Sygnał błędny
35, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Sygnał błędny
41, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Sygnał błędny
42, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
43, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
44, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
45, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
51, Zawór magnetyczny, tył prawy --- Błąd
52, Zawór magnetyczny, tył lewy --- Błąd
53, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
54, Pompa hydrauliczna --- Błąd obwodu elektrycznego
55, Sterownik ABS --- Błąd
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
możliwe przyczyny nie działania tego układu dokładniej opisane są na forum 405-tki, ale piszą tam, że każdy przypadek jest inny i trzeba szukać
z opisów na tym forum wywnioskowałem, żę skoro do 405-tki da radę zamontować czujniki z 406-stki to może da radę to zrobić w 205-tce
z opisów na tym forum wywnioskowałem, żę skoro do 405-tki da radę zamontować czujniki z 406-stki to może da radę to zrobić w 205-tce
GTI_Efekt Masy
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: ABS - Diagnostyka
generalnie jest to ten sam komp ABR co w 405krzyska pisze:możliwe przyczyny nie działania tego układu dokładniej opisane są na forum 405-tki, ale piszą tam, że każdy przypadek jest inny i trzeba szukać
z opisów na tym forum wywnioskowałem, żę skoro do 405-tki da radę zamontować czujniki z 406-stki to może da radę to zrobić w 205-tce
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
próbował już ktoś wstawić czujniki abs-u ze 106-stki lub 206-stki??? pytam bo są przystępniejsze cenowo
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Widocznie nie.krzyska pisze:próbował już ktoś wstawić czujniki abs-u ze 106-stki lub 206-stki??? pytam bo są przystępniejsze cenowo
Do 205-tki pasują czujniki od citroena ZX (1.8 101km) w zasadzie plug&play. Trochę naciągam z tym p&p bo w porównaniu do ory Bendixów są trochę dłuższe. Po wmontowaniu, między czujnikiem a pierścieniem na półosi nie widać przerwy, która powinna wynosić ok 1mm aczkolwiek nic nie przyciera. Wystarczy włożyć podkładkę M6 o grubości 1mm między czujnik a zwrotnicę. Sam otwór na czujnik należy dokładnie wyczyścic z rdzy bo inaczej się go nie wciśnie tzn wciśnie ale może nie być opcji odzysku czujnika w całości. Przewód jest o 4cm krótszy ale w zupełności wystarcza.
I to jeszcze nie koniec. Została wtyczka. Zasadniczo różni się tylko jednym z wypustów, który nie jest na środku wtyczki jak w ory czujnikach, tylko przesunięty o 2-3mm. Wystarczy go usunąć i gotowe.
Wpinamy wtyczki czujników, wpinamy inne wtyczki w układzie jeśli były odłączone( zwłaszczą zieloną na pompie abs), warto sprawdzić jeszcze ciągłość przewodów ( Para w 1 poście opisał jak to zrobić), reset kompa Abs-u dla pewności (bez tego też powinno działać, u mnie działało) i powinno działać. O ile "poszły" tylko czujniki.
Para podawał zakres rezystancji na poziomie 1-1,4k mierzone przy kompie ale czujniki Delphi do ZX-a mają 1,6k mierzone we wtyczce czujnika. Jeżeli ktoś ma ory czujnik Bendixa i miernik to proszę o zmierzenie rezystancji.
W każdym bądź razie układ działa poprawnie przynajmniej w odniesieniu do tego jak działał na ory czujnikach a ABS w 205-tce nawet na ory częściach jest trochę nadgorliwy. Ale trochę już pojeździłem, sprawdziłem kompa i nie ma żadnych błędów.
A teraz żeby nie było zbyt kolorowo - dostępność części i koszty.
Nowy Delphi, który kupiłem w sklepie był jak się później okazało ostatnią sztuką i kosztował 74zł. I niedostępny nigdzie poza Allegro ale o tym za chwilę. Są jeszcze dostępne zamienniki firmy Autolog (ok 120-130zł/szt) ale to też już część na wymarciu w hurtowniach, dostepne są pojedzyńcze sztuki.
Na A...o dokupiłem drugi czujnik Delphi za około 80zł (+przesyłka). Pozostaje jeszcze wybór "no name" z a...o za ok. 50 zeta sztuka (ja się na to nie odważyłem ale też powinno działać) lub sprawnych używanych ale raz że praktycznie ich nie ma a dwa jak są to i odpowiednio kosztują.
Uważam, że warto rozważyć wariant takiej naprawy bo 205-tek z Abs-em jest mało a sprawnym jeszcze mniej.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Zima, pierwsze ślizgi i abs nawet sensownie działa.
Teraz pytanie do posiadaczy 205 z ABSem:
Czy w Waszych autkach to ustrojstwo działa w miarę delikatnie czy może macie wrażenie że pedeł(hamulca) zaraz ucieknie Wam spod buciora?
Teraz pytanie do posiadaczy 205 z ABSem:
Czy w Waszych autkach to ustrojstwo działa w miarę delikatnie czy może macie wrażenie że pedeł(hamulca) zaraz ucieknie Wam spod buciora?
GTI_Efekt Masy
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ABS - Diagnostyka
Dopiero teraz przeczytałem Twoje wpisy w temacie. Świetną robotę robisz opisując to wszystko.
U mnie w pierwszym Gentry ABS działał raczej delikatnie, ale spisywał się bardzo dobrze w razie potrzeby. W automacie nie pamiętam nawet, bym miał okazję z ABS-u skorzystać.
U mnie w pierwszym Gentry ABS działał raczej delikatnie, ale spisywał się bardzo dobrze w razie potrzeby. W automacie nie pamiętam nawet, bym miał okazję z ABS-u skorzystać.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Jak widziałem w maju twoje byłe a obecnie Gentry Stopxów to się kontrolka abs świeciła.
W ogóle to mało coś w klubie autek z tym systemem
W moim działa bardzo brutalnie i głośno. Trzeba się było do tego przyzwyczaić.
W sumie to się zastanawiam czy nie zamontować przednich zacisków z mocnego ZX/306 ale to inna bajka
W ogóle to mało coś w klubie autek z tym systemem
W moim działa bardzo brutalnie i głośno. Trzeba się było do tego przyzwyczaić.
W sumie to się zastanawiam czy nie zamontować przednich zacisków z mocnego ZX/306 ale to inna bajka
GTI_Efekt Masy
- diobolgti
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 paź ndz, 2007 8:10 pm
- Posiadany PUG: GTI GRIFFE
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: ABS - Diagnostyka
I kolejne gti ze sprawnym abs. Czujnik do ZXa Autolog za 105 zl, podkladka i smiga. Dobry opis. Dzieki
Bo czasami trzeba przepalic ....... !
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 65-006-200 bosch w dobrej cenie
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 gru czw, 2019 9:35 pm
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTI CDK2
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia
Re: ABS - Diagnostyka
Pozwolę sobie odgrzać kotleta, ale traktując to forum jako skarbnicę wiedzy chce pozostawić "dla potomnych" garść nowych informacji.
Jako posiadacz GTI ze sprawnym jako tako tym systemem, podczas rozbiórki zwrotnic celem ich odmalowania, musiałem zdemontować swoje oryginalne czujniki Bendixa. Niestety czas zrobił swoje i pomimo chemii nie dało się ich zdemontować bezszkodowo (dokładnie szpilek je mocujacych).
Niniejszym stanąłem przed problemem jak je "naprawić" bo elektrycznie były sprawne lub na co wymienić.
Nie wdając się w szczegóły droga dedukcji dobrałem czujniki Delphi SS20067 dedykowane dla peugeota 306 i dostępne jeszcze jako nowe.
Są odrobinę krótsze kable i tak jak w czujnikach wyżej polecanych przez kolegę trzeba spiłować mniejszy ząbek we wtyczce, ale pasują poza tym P&P (nawet nie podkładałem pod nie podkładki, ale może to kwestia grubszej warstwy farby proszkowej ) i działają moim zdaniem zupełnie tak samo jak poprzednie.
Jako posiadacz GTI ze sprawnym jako tako tym systemem, podczas rozbiórki zwrotnic celem ich odmalowania, musiałem zdemontować swoje oryginalne czujniki Bendixa. Niestety czas zrobił swoje i pomimo chemii nie dało się ich zdemontować bezszkodowo (dokładnie szpilek je mocujacych).
Niniejszym stanąłem przed problemem jak je "naprawić" bo elektrycznie były sprawne lub na co wymienić.
Nie wdając się w szczegóły droga dedukcji dobrałem czujniki Delphi SS20067 dedykowane dla peugeota 306 i dostępne jeszcze jako nowe.
Są odrobinę krótsze kable i tak jak w czujnikach wyżej polecanych przez kolegę trzeba spiłować mniejszy ząbek we wtyczce, ale pasują poza tym P&P (nawet nie podkładałem pod nie podkładki, ale może to kwestia grubszej warstwy farby proszkowej ) i działają moim zdaniem zupełnie tak samo jak poprzednie.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Z tym ABRem to jest taki problem, że jednym to działa jak powinno a u mnie był lekko nadwrażliwy. I nie chodzi mi o wpływ czujników na działanie układu bo na starych działał tak samo. Po prostu nie było przewidywalności jak zadziała układ hamulcowy.Marcus pisze: ↑12 lut ndz, 2023 3:57 pmPozwolę sobie odgrzać kotleta, ale traktując to forum jako skarbnicę wiedzy chce pozostawić "dla potomnych" garść nowych informacji.
Jako posiadacz GTI ze sprawnym jako tako tym systemem, podczas rozbiórki zwrotnic celem ich odmalowania, musiałem zdemontować swoje oryginalne czujniki Bendixa. Niestety czas zrobił swoje i pomimo chemii nie dało się ich zdemontować bezszkodowo (dokładnie szpilek je mocujacych).
Niniejszym stanąłem przed problemem jak je "naprawić" bo elektrycznie były sprawne lub na co wymienić.
Nie wdając się w szczegóły droga dedukcji dobrałem czujniki Delphi SS20067 dedykowane dla peugeota 306 i dostępne jeszcze jako nowe.
Są odrobinę krótsze kable i tak jak w czujnikach wyżej polecanych przez kolegę trzeba spiłować mniejszy ząbek we wtyczce, ale pasują poza tym P&P (nawet nie podkładałem pod nie podkładki, ale może to kwestia grubszej warstwy farby proszkowej ) i działają moim zdaniem zupełnie tak samo jak poprzednie.
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 gru czw, 2019 9:35 pm
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTI CDK2
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Oleśnica k/Wrocławia
Re: ABS - Diagnostyka
To prawda, że charakterystyka działania tego układu ma niewiele wspólnego z czymś współczesnym. Układ włącza się dosyć szybko i mam wrażenie że dozuje ciśnienie do kół zerojedynkowo w krótkim interwale czasowym.krzyska pisze: ↑28 lut wt, 2023 9:22 pmZ tym ABRem to jest taki problem, że jednym to działa jak powinno a u mnie był lekko nadwrażliwy. I nie chodzi mi o wpływ czujników na działanie układu bo na starych działał tak samo. Po prostu nie było przewidywalności jak zadziała układ hamulcowy.Marcus pisze: ↑12 lut ndz, 2023 3:57 pmPozwolę sobie odgrzać kotleta, ale traktując to forum jako skarbnicę wiedzy chce pozostawić "dla potomnych" garść nowych informacji.
Jako posiadacz GTI ze sprawnym jako tako tym systemem, podczas rozbiórki zwrotnic celem ich odmalowania, musiałem zdemontować swoje oryginalne czujniki Bendixa. Niestety czas zrobił swoje i pomimo chemii nie dało się ich zdemontować bezszkodowo (dokładnie szpilek je mocujacych).
Niniejszym stanąłem przed problemem jak je "naprawić" bo elektrycznie były sprawne lub na co wymienić.
Nie wdając się w szczegóły droga dedukcji dobrałem czujniki Delphi SS20067 dedykowane dla peugeota 306 i dostępne jeszcze jako nowe.
Są odrobinę krótsze kable i tak jak w czujnikach wyżej polecanych przez kolegę trzeba spiłować mniejszy ząbek we wtyczce, ale pasują poza tym P&P (nawet nie podkładałem pod nie podkładki, ale może to kwestia grubszej warstwy farby proszkowej ) i działają moim zdaniem zupełnie tak samo jak poprzednie.
U mnie tak było przed zmianą czujników i tak samo jest teraz. Kwestia chyba charakterystyki pompy.
Kiedyś przeglądałem używane pompy ABS od grupy PSA i wizualnie bardzo podobne jednostki były montowane nawet w fiatach ulysse, kombivanach PSA itp. Tam chyba to jakoś lepiej działa . Może zatem chodzi o brak informacji o tylnej osi dla sterownika powoduje że działa " z wyprzedzeniem" ?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - Diagnostyka
Abr-y Bendixa montowne w P205 miały dwa wyjścia. Jest jeszcze Bendix montowany w P405, który ma 4 wyjścia i wygląda w zasadzie tak samo jak pompa z p205. Możliwe, że o tym właśnie wspominasz. Z tego co pamiętam to pompa hamulcowa w p405 z takim Bendixem ma 22mm średnicy i wyjścia przewodów po drugiej stronie korpusu niż w P205. Natomiast stara 806tka i bliźniak od citroena mają pompę jak w P205 z abr-em ale na 23,8mm. Nawet ory zbiorniczek na płyn pasuje z P205.
GTI_Efekt Masy