Project 205 CTi by martin

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Powiem Ci jak ja rozwiązałem ten problem. Brak korektora siły hamowania może doprowadzić, do tego, że przy ostrym hamowaniu tył zacznie wyprzedzać przód. Niestety korektory lubią się psuć, a zepsuty daje taki sam efekt jak brak. W każdej 205 robię tak, że daje nowe przewody (to nie są duże pieniądze). Przewody montuje bez koreklorow i zamieniam ciągne na krzyż, co daje podobny efekt, a nie ma niebezpieczenstwa ze padnie korektor.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Tyl wyprzedza przod takze z korektorami. Korektory psuja sie raczej w ten sposob, ze sie blokuja -po prostu tyl przestaje hamowac (mam kilka roznych modeli i wszystkie umarly w ten sam sposob). Nie zabardzo rozumiem jak ciagniecie na krzyz przewodow moze zastapic korektory. Uklady z tego co sie orientuje byly takie: X i Y. Z tego co piszesz masz Y i wystarczy 1 korektor przy pompie.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Banita dobrze pisze. Kiedy walnal mi jeden z korektorow po prostu jedno kolo przesalo calkowicie hamowac. Korektor tak jakby sie przytyka i plyn przez niego nie przechodzi. Uklad X nie zastapi korektorow bo niby jak :) Daj jeden korektor i tyle
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

uklad Y z jednym korektorem przy pompie widzialem w gti 1,6 ktore co ciekawe mialo z tylu bebny :roll:
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

tylko ze jak ten jeden kolektorek sie zatnie przy ukladzie Y to tyl calkiem bez hamulcow zostanie
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Gti 1,6 były na bębenkach ale cylinderki miały bez korektorów, stąd konieczny zewnętrzny, za to cylinderki tańsze i L=P :wink:

Nie jestem w temacie ale z moich obserwacji wynika że są różne rozwiązania korektorów:
- od ugięcia zawieszenia
- ograniczające zależnie od ciśnienia, mam gdzieś ch-ki od 405 z i bez ABS
- bezwładnościowe chyba ford i opel - te muszą być odpowiednio zorientowane do nadwozia
- regulowane, w sporcie, tuningu
- w cylinderkach, PSA
- zamienianie układu X na H by Lord :roll:

Przy przeróbkach, gdy nie ma oryginałów, można się szarpnąć o regulowany.
Montowanie z innych aut może nie dać oczekiwanego efektu.
Ugięciowy nie sprawdza się ponoć przy twardym zawiasie z powodu ograniczonego mniejszego skoku.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Układ X nie ma wcale zastąpić korektorów. Nie będę jednak tłumaczył co i jak bo ponad połowa wie lepiej.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Nikt nie mówi, że wie lepiej!!
Tyle, że w każdej 205 oryginalnie jest już układ X , diagonalny, czy jak go zwał.

Czyli pisząc, że "zamieniasz" powracasz do H !!

Może pisząc "zamieniam" masz na myśli znów prowadzenie na krzyż ale nikt nie będzie się domyślał.

Wytłumacz co ma dać zmiana X w H czy H w X na siłę hamowania tylnych kół
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Nie chodzi tyle w tym wypadku o siłę hamowania co o "czas reakcji" aby wczesniej nie doszło do zblokowania kół tylnych jak przednich.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

lord niechce wchodzic w zbytnia polemike, ale hydraulika ma to do siebie ze czy masz 1 m przewodu czy 3 m to zareaguje tak samo szybko 8)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no czyli - jak mi się wydaje - jeśli siła hamowania na 4 kołach miałaby być ta sama, to tylne koła o niebo prościej zablokować - działa na nie mniejsza siła, do tego są chyba raczej odrywane od drogi niż do niej dociskane...

czyli - moralez ma rację jeśli chodzi o siłę działającą na tłoczek, tomek tez ma rację, a ja nadal nie rozumiem sensu zamieniania przewodów (typu układu) - to nic nie daje... przeciez obie sekcje mają osobne tłoczki w pompie.. - czas reakcji taki sam..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Zderzak z 309 GTi założony. Po zastosowaniu dystansów 20mm/strona felgi są zamontowane. Mi się podoba :D
Załączniki
P1050888.jpg
P1050888.jpg (110.28 KiB) Przejrzano 6168 razy
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Ladnie wyglada co tak malo zdj?
Obrazek
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Pięknie i nic wiecej mowic chyba nie trzeba :!: :W

P.S. Ja bym felge zrobil w jakims ciemnym kolorze, cos a la ciemny chrom.
Ostatnio zmieniony 29 sie śr, 2007 6:33 pm przez Heler, łącznie zmieniany 1 raz.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Podoba mi sie, ale faktycznie wiecej zdjec by sie przydalo :)
ODPOWIEDZ