205 Forever GTI-6
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI-6
Jak to jeździ? Ujawniły się jakieś po swapowe problemy do ogarnięcia?
GTI_Efekt Masy
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Auto przemieszcza się całkiem sprawnie, aczkolwiek już rozglądam się za krótszą skrzynią biegów. Seryjna z 1.9 GTI, nie do końca odpowiada charakterystyce obecnego silnika, który zaczyna dobrze jechać dopiero w przedziale 4-7 tys. obr na minutę.
Dokładnych pomiarów osiągów jeszcze nie robiłem, ale spodziewam się niskiej szóstki do setki. V-max to licznikowe 220 km/h.
Od wyjazdu z garażu wóz przejechał 2000 km, głównie w ruchu miejskim. Spalanie przy spokojnej jeździe w okolicach 10l, przy dynamicznej zamykam się w 13 litrach, co uznaje za naprawdę przyzwoity wynik. Podejrzewam że w trasie, spokojnie uda się zejść na 8 litrów.
Z chorób wieku dziecięcego mam za sobą:
- awarię jednej cewki zapłonowej zaraz po wyjeździe z warsztatu (wymieniona na nowy oryginał Sagema)
- wyciek paliwa pod maską, spowodowany zbyt luźnym dokręceniem cybantu na przewodzie powrotnym
- wyciek płynu chłodniczego w okolicach wejścia do nagrzewnicy (tu również zawinił zbyt słabo skręcony cybant)
Z rzeczy do zrobienia:
- podcięcie tylnych błotników (obecne felgi z uwagi na mniejsze ET niż Ouragany, potrafią przytrzeć o budę)
Dokładnych pomiarów osiągów jeszcze nie robiłem, ale spodziewam się niskiej szóstki do setki. V-max to licznikowe 220 km/h.
Od wyjazdu z garażu wóz przejechał 2000 km, głównie w ruchu miejskim. Spalanie przy spokojnej jeździe w okolicach 10l, przy dynamicznej zamykam się w 13 litrach, co uznaje za naprawdę przyzwoity wynik. Podejrzewam że w trasie, spokojnie uda się zejść na 8 litrów.
Z chorób wieku dziecięcego mam za sobą:
- awarię jednej cewki zapłonowej zaraz po wyjeździe z warsztatu (wymieniona na nowy oryginał Sagema)
- wyciek paliwa pod maską, spowodowany zbyt luźnym dokręceniem cybantu na przewodzie powrotnym
- wyciek płynu chłodniczego w okolicach wejścia do nagrzewnicy (tu również zawinił zbyt słabo skręcony cybant)
Z rzeczy do zrobienia:
- podcięcie tylnych błotników (obecne felgi z uwagi na mniejsze ET niż Ouragany, potrafią przytrzeć o budę)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 Forever GTI-6
Z innej beczki... Maskę masz z laminatu? Zastanawia mnie to zniekształcenie na masce w miejscu zaczepu?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Fragment który zaznaczyłeś to tzw. purchel wstydu Garbatą maskę, którą obecnie mam na samochodzie, kupowałem w czasach w których nikt jeszcze nie śnił o odlewach z laminatu, a zdobycie oryginału graniczyło wtedy z cudem. Gdy pojawiała się oferta sprzedaży maski z automata, jej stan był kwestią drugoplanową. Kierując się tą zasadą, nabyłem maskę która wymagała gruntownej odbudowy...
Niestety ilość szpachli, której nałożenie było niezbędne, aby ową maskę wyrównać, musiała w którymś momencie pęknąć, czego efekty możesz podziwiać na załączonym w Twoim poście zdjęciu. Jeżeli ktoś jest zainteresowany jej naprawą i montażem na swoim aucie, to zapraszam do kontaktu. Niebawem lakierowania doczeka się zakupiona kilka lat temu nowa, oryginalna garbata maska, czyniąc peugeota autem bez grama szpachli.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 Forever GTI-6
Nie ukrywam, że w planach mam zakup takiej maski, a pytanie (wątpliwość) wzięło się stąd, że gdzieś tam w łepetynie jest założenie maski z laminatu Pomyślałem, że to może "wada fabryczna"
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI-6
Może od ZX volcano? Jest troche krótsza od tej z Dkz, między 10 a 15km/h różnicy.
GTI_Efekt Masy
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
mam u siebie taka z laminatu, nie jest idealnie spasowana ale myslę to to kwestia odpowiedniego ustawieniasimon3 pisze:Nie ukrywam, że w planach mam zakup takiej maski, a pytanie (wątpliwość) wzięło się stąd, że gdzieś tam w łepetynie jest założenie maski z laminatu Pomyślałem, że to może "wada fabryczna"
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Mały update,
Auto od wyjazdu z warsztatu pokonało jak dotąd 4500km. Oprócz chorób wieku dziecięcego, jakie udało się usunąć zaraz po swapie, jak narazie spisuje się bezawaryjnie.
Aktualnie trwają pracę nad złożeniem nowej skrzyni biegów, która bardziej będzie odpowiadała charakterystyce obecnego silnika, który pokazuje swoje możliwości dopiero w górnym zakresie obrotów.
Wybór padł na sprawdzony zestaw czyli na seryjną, pięciobiegową skrzynię z 1.9 GTI uzbrojoną w przełożenie główne 4.429 z 405 Mi16 oraz dołożonym piątym biegiem z diesel'a (przełożenie 0.757).
Poniżej schemat pokazujący jak powinny kształtować się prędkości na poszczególnych biegach.
Rysunek po lewej stronie dotyczy wyżej opisanej skrzyni - po prawej zaś skrzyni z przełożeniem z Mi16, ale bez długiej piątki z diesel'a.
Jest realna szansa na zamknięcie szafy
Auto od wyjazdu z warsztatu pokonało jak dotąd 4500km. Oprócz chorób wieku dziecięcego, jakie udało się usunąć zaraz po swapie, jak narazie spisuje się bezawaryjnie.
Aktualnie trwają pracę nad złożeniem nowej skrzyni biegów, która bardziej będzie odpowiadała charakterystyce obecnego silnika, który pokazuje swoje możliwości dopiero w górnym zakresie obrotów.
Wybór padł na sprawdzony zestaw czyli na seryjną, pięciobiegową skrzynię z 1.9 GTI uzbrojoną w przełożenie główne 4.429 z 405 Mi16 oraz dołożonym piątym biegiem z diesel'a (przełożenie 0.757).
Poniżej schemat pokazujący jak powinny kształtować się prędkości na poszczególnych biegach.
Rysunek po lewej stronie dotyczy wyżej opisanej skrzyni - po prawej zaś skrzyni z przełożeniem z Mi16, ale bez długiej piątki z diesel'a.
Jest realna szansa na zamknięcie szafy
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Auto ostatnio porobiło nieco kilometrów po kraju, pokonując tym samym 7000km od momentu odpalenia pod maską XU104RS. Udało się również sprawdzić prędkość maksymalną na seryjnej skrzyni z 1.9 GTI XU9JAZ. Wynik zadowala... ale będzie jeszcze szybciej
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 87
- Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 Indiana
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 205 Forever GTI-6
i troszkę
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 Forever GTI-6
Może wskazanie licznika nie jest adekwatne do faktycznej prędkości?
Mam na myśli fakt, że może szybciej jedzie niż wskazuje prędkościomierz?? Albo wolniej
Wskazania przewidziane przez producenta są dla kół o rozmiarze 14" Zmiana na inny rozmiar na pewno ma wpływ na wskazanie prędkości, a już na pewno na długość drogi.
Nie to żebym się czepiał ale może jest jeszcze lepiej niż widać
Mam na myśli fakt, że może szybciej jedzie niż wskazuje prędkościomierz?? Albo wolniej
Wskazania przewidziane przez producenta są dla kół o rozmiarze 14" Zmiana na inny rozmiar na pewno ma wpływ na wskazanie prędkości, a już na pewno na długość drogi.
Nie to żebym się czepiał ale może jest jeszcze lepiej niż widać
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Nadszedł czas na mały update w temacie.
Auto od swapa pokonało przez ostatni rok około 15 tys. km i ma za sobą pierwszy przegląd olejowy po 10 tys. km. Konsumpcja oleju - absolutne zero, co tylko potwierdza dobrą kondycje silnika.
Aktualnie pug wisi na podnośniku, a tuż pod nim z dwòch skrzyń biegòw powstaje Frankenstein, o przełożeniu głòwnym 4,18, ktòry powinien dodać jeszcze nieco zrywności Foreverowi, ograniczając jednocześnie top speed do 204 kmh.
Przy okazji domontażu skrzyni biegòw od 1.9 GTI, ktòra siedziała w aucie do tej pory, na jaw wyszły takie oto kwiatki:
Zerwane dwa zęby w dyferencjale, nie wròżyły tej skrzyni długiej przyszłości, także opròcz przełożenia głòwnego, wymieniony został ròwnież dyfer. Podmiance uległ też synchronizator drugiego biegu, ktòry powoli dawał o sobie znać.
Opròcz tego do regeneracji swożnia na Słomanią poleciał lewy wahacz. Obie strony dostały ròwnież nowe tuleje.
Wymieniona została przy okazji poduszka reakcyjna przy skrzyni.
Na inspekcje poleciały także pòłośki. Tu skończyło się na wymianie osłon i łożyska. Przeguby mimo iż nie mają lekko, były w stanie idealnym.
Z mniejszych rzeczy w aucie zmieniona została jeszcze:
- nagrzewnica
- linka sprzęgła
Pierwsze jazdy pròbne na dniach
Auto od swapa pokonało przez ostatni rok około 15 tys. km i ma za sobą pierwszy przegląd olejowy po 10 tys. km. Konsumpcja oleju - absolutne zero, co tylko potwierdza dobrą kondycje silnika.
Aktualnie pug wisi na podnośniku, a tuż pod nim z dwòch skrzyń biegòw powstaje Frankenstein, o przełożeniu głòwnym 4,18, ktòry powinien dodać jeszcze nieco zrywności Foreverowi, ograniczając jednocześnie top speed do 204 kmh.
Przy okazji domontażu skrzyni biegòw od 1.9 GTI, ktòra siedziała w aucie do tej pory, na jaw wyszły takie oto kwiatki:
Zerwane dwa zęby w dyferencjale, nie wròżyły tej skrzyni długiej przyszłości, także opròcz przełożenia głòwnego, wymieniony został ròwnież dyfer. Podmiance uległ też synchronizator drugiego biegu, ktòry powoli dawał o sobie znać.
Opròcz tego do regeneracji swożnia na Słomanią poleciał lewy wahacz. Obie strony dostały ròwnież nowe tuleje.
Wymieniona została przy okazji poduszka reakcyjna przy skrzyni.
Na inspekcje poleciały także pòłośki. Tu skończyło się na wymianie osłon i łożyska. Przeguby mimo iż nie mają lekko, były w stanie idealnym.
Z mniejszych rzeczy w aucie zmieniona została jeszcze:
- nagrzewnica
- linka sprzęgła
Pierwsze jazdy pròbne na dniach
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI-6
Przygody pugów Krzyśka zataczają koło Szczegóły niedługo
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/