Projekt rajdowóz 205 KJS

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Póki co zima trzyma to nie ma weny szukać części i marznąć w garażu. Jeszcze nic nie kupiłem w kwestii amorów i sprężyn. Szukam teraz kolumny Macpherson i zwrotnic, czyli coś nad czym nie trzeba się głowić "jaki model wybrać" :)
BTW nigdy nie brałem pod uwagę KYB, na samym początku był zestaw bielstein b6 + eibach. Teraz stanęło na sprężynach eibacha ale amorki Monroe.
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Zima się skończyła, więc trzeba działać. Więc dzisiaj po zakupach w "Świętym Mieście" udało mi się skompletować zawieszenie przód! I to za jednym razem :) Pozdrowienia dla Mariusza który spadł mi z nieba w tej kwestii ;) A no i jeszcze gratisy dorzucił. Teraz nie pozostaje nic innego, jak wyczyścić rudą, wymienić wszystkie gumy i zamontować na budzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: nowak68 »

Miło było gościć :D Działaj, żeby maszyna jeszcze w tym roku pojeździła w zakrętach :W
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Urwica mnie zaraz strzeli... Czy ktoś może mi doradzić jak odkręcić tą cholerną śrubę mocującą piastę do półosi?
Dokładnie chodzi o to:
Obrazek
Dziadostwo jest tak zapieczone, że już prawie kątówka szła w ruch :)
Awatar użytkownika
TomekP
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 2:33 am
Posiadany PUG: Look '91 1.8 16V
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: TomekP »

Pneumat, długa laga albo palnik :D
adam405peugeot
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: adam405peugeot »

Tarcza i tak jest do wymiany, więc zablokować tarcze o zacisk szczypcami typy mors, jeżeli jest możliwość to podgrzać palnikiem, w tym przypadku tyko chyba pneumat wchodzi w grę bo zestaw nie jest zamontowany na aucie co może być utrudnione
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: hans »

dobry pneumat i zadnego palnika!
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Dzisiaj przygotowywałem zawieszenie do piaskowania i przy wykręcaniu wahaczy zaciekawiła mnie jedna rzecz. Tak wygląda jeden:
Obrazek
A tak drugi:
Obrazek
Ktoś wie dlaczego przy jednym jest sprężyna a przy drugim nie?

I jeszcze jedno pytanie, montował ktoś poliuretanowe tuleje u siebie?
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: mlody333 »

Ten ze sprężyną to rzeźba. Nawet nie wiem co autor tego rozwiązania miał na myśli. Do piaskowania zdemontuj wahacze i drążek stabilizatora.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: kubas »

W ogóle wkładanie zwykłego zawieszenia do samochodu który ma coś tam rajdować to jakaś porażka... Ten samochód się kompletnie nie prowadzi na tym zawieszeniu.
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Wziąłem się za robienie blachy. W niektórych miejscach ruda wgryzła się już dość konkretnie (np. narożniki bagażnika). Ale szlifierka, R-stop, minia i baranek pomogły ją zwalczyć :) Póki co wszystko jest zrobione na "roboczo". Na środek oraz komorę silnika w swoim czasie przyjdzie jeszcze lakier. Póki co czeka mnie przystanek "montaż zawieszenia" oraz operacja "klatka" :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Indjana »

Eee, ale za burgund to nie ma +25 kW kolego
Tak to jest jak się amator bierze za robotę!
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Znalazłem w bardzo dobrej cenie, zawieszenie kayaba AGX. Komplet przód + tył za 800zł.
http://i.imgur.com/rMAuVW2.png
Jedyny problem jest taki, że to wyciągnięte z peugeota 106. Czy ktoś orientuje się jak będzie z wrzuceniem tego do mnie? Plug and play czy będzie potrzebny rzeźbiarz akrobata? :)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: kubas »

nic nie będzie pasowało.
Zupa
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty ndz, 2017 9:32 pm
Posiadany PUG: 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Śląsk

Re: Projekt rajdowóz 205 KJS

Post autor: Zupa »

Fura w końcu stanęła na czterech łapach! Jeśli utrzymam taką prędkość przy postępie prac, to skończę go może do końca 2020 ;)

Ale mam przy okazji jedno "głupie" pytanie:
W starej przekładni kierowniczej/maglownicy montowanie do kolumny kierowniczej było za pomocą wieloklina, o takie o:
https://scr.hu/0w1wc/8057q
W nowej natomiast jest montowanie na "kwadrat", o takie o:
http://scr.hu/0w1wc/0pzmf
Czy to jest jakaś inna wersja? W tym wypadku muszę też wymienić kolumnę?
ODPOWIEDZ