Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINAŁU
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Kolejne złącza masowe , które wymagały oczyszczenia i konserwacji.
Kolejnym etapem prac była wymiana starego filtra paliwa.
Przy okazji odświeżyłem obejmę mocującą ów filr i wymieniłem mosiężne pierścienie uszczelniające na złączkach przewodów paliwowych.
W tym temacie pozostało mi jeszcze wymienić przewody paliwowe w komorze silnika.
Macie jakieś sugestie, jakie przewody wybrać ? Te, które sa obecnie to montowane przeze mnie polskie jakieś, takie zwykłe, ale po tych kilku latach strachciały i grożą pęknięciem. Poszukuję zatem porządnych, wytrzymałych.
Z filtra wylałem masę brudu, benzyna poleciała z dolnego otworu...czarna
Zatem kolejny mały krok ku wyjechaniu z garażu
Kolejnym etapem prac była wymiana starego filtra paliwa.
Przy okazji odświeżyłem obejmę mocującą ów filr i wymieniłem mosiężne pierścienie uszczelniające na złączkach przewodów paliwowych.
W tym temacie pozostało mi jeszcze wymienić przewody paliwowe w komorze silnika.
Macie jakieś sugestie, jakie przewody wybrać ? Te, które sa obecnie to montowane przeze mnie polskie jakieś, takie zwykłe, ale po tych kilku latach strachciały i grożą pęknięciem. Poszukuję zatem porządnych, wytrzymałych.
Z filtra wylałem masę brudu, benzyna poleciała z dolnego otworu...czarna
Zatem kolejny mały krok ku wyjechaniu z garażu
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Janku, znamy się nie od dziś i dobrze wiemy, że nie umiem żyć inaczej. Ciesze się, że mogłem choć w małym stopniu Cie zainspirować do działania przy 205kąch...gdybyśmy jeszcze mieli więcej czasu, byłoby rewelacyjnie.,cejot pisze:Orfi, to co zawsze robiłeś i robisz znowu to czysta inspiracja. Przynajmniej dla mnie. Zarówno kiedyś, tak i dziś. Wincyj
Jeśli możesz to napisz jak i czym czyściłeś listwę wtryskową i wtryskiwacze?
Ja o końcu Facebooka nie wiem, ale ja się nie znam. Wiem, że początek odświeżania forum co raz bliżej...szysz61 pisze:Też zaglądam tu codziennie i czytam. Wytrwajmy, koniec facebooka już blisko.
Wtryskiwacze i listwę z zewnątrz umyłem benzyną ekstrakcyjną. Listwa wewnątrz była czysta, wtryskiwacze pracowały poprawnie ( co świadczy dobrze o jakości filtrów Boscha ). Miałem dać wtryski do firmy, gdzie czyszczą się na maszynie, ale w końcu dałem sobie spokój.
Oringi wymieniłem na nowe, bo stare były dość twarde już.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Dziś dobrałem się w końcu do rozrządu.
okazuje się, że za luźny pasek odpowiadała poluzowana rolka napinająca , ta w okolicy alternatora, między dolnym kołem pasowym , a kołem wałka ssącego.
Zbyt luźny jest odcinek właśnie między tą rolka a kołem wałka ssącego, oraz między kołami wałków rozrządu. Naciągając go skasuję oba luźne odcinki. Ciut na wyprzedzenie przesunie się wałek ssący...czy to będzie miało ujemny skutek ? wątpię, w końcu gdy silnik był składany, pasek był naciągniety prawidłowo i wszystko działało jak należy.
Nie udało mi się jej niestety dziś naciągnąć z powodu braku odpowiednich narzędzi. i tak się cieszę, że nie trzeba będzie wyciągać silnika ....chyba
Koniecznie natomiast trzeba zdemontować pasek alternatora, to o wiele ułatwi naprawę.
Przy okazji obejrzałem sobie cały silnik od spodu i z dumą stwierdzam brak wycieków, poza kilkoma spoconymi punktami, ale tym bym sie nie przejmował zbytnio.
Jutro, albo pojutrze, prac ciąg dalszy i ..w drogę
okazuje się, że za luźny pasek odpowiadała poluzowana rolka napinająca , ta w okolicy alternatora, między dolnym kołem pasowym , a kołem wałka ssącego.
Zbyt luźny jest odcinek właśnie między tą rolka a kołem wałka ssącego, oraz między kołami wałków rozrządu. Naciągając go skasuję oba luźne odcinki. Ciut na wyprzedzenie przesunie się wałek ssący...czy to będzie miało ujemny skutek ? wątpię, w końcu gdy silnik był składany, pasek był naciągniety prawidłowo i wszystko działało jak należy.
Nie udało mi się jej niestety dziś naciągnąć z powodu braku odpowiednich narzędzi. i tak się cieszę, że nie trzeba będzie wyciągać silnika ....chyba
Koniecznie natomiast trzeba zdemontować pasek alternatora, to o wiele ułatwi naprawę.
Przy okazji obejrzałem sobie cały silnik od spodu i z dumą stwierdzam brak wycieków, poza kilkoma spoconymi punktami, ale tym bym sie nie przejmował zbytnio.
Jutro, albo pojutrze, prac ciąg dalszy i ..w drogę
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Dziś w końcu ogarnięty rozrząd, jeszcze kilka detali i można śmigać
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Uważam etap komory silnika za zamknięty.
Dziś wymieniłem przewody paliwowe i zamontowałem wcześniej przygotowany filtr powietrza.
Coraz bliżej finału
Dziś wymieniłem przewody paliwowe i zamontowałem wcześniej przygotowany filtr powietrza.
Coraz bliżej finału
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Aż wstyd by było mój widok spod maski pokazać po takich zdjęciach
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
wywal te przewody Fagumita i zakładaj Gatesa, Fagumity parcieją po paru miesiącach nawet.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
A nawet paru tygodniach...fila1223 pisze:wywal te przewody Fagumita i zakładaj Gatesa, Fagumity parcieją po paru miesiącach nawet.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
czyli nie byłem odosobnionym przypadkiem
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Te, które miałem do tej pory tez były tej samej firmy, wytrzymały 6 lat i nie wyglądały jakoś tragicznie
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Te które zdejmowałem z mojego auta po roku były albo sparciałe albo twarde jak plastik
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Dzis kropka nad I...wymiana oleju silnikowego.
Stary był czarny jak w dieslu...niestety
Zalałem 10W50 który dostałem od Damiana podczas zakupu auta, do tego dokupiłem Purfluxa i koniecznie nowa uszczelka pod korek spustowy.
jutro w drogę
Stary był czarny jak w dieslu...niestety
Zalałem 10W50 który dostałem od Damiana podczas zakupu auta, do tego dokupiłem Purfluxa i koniecznie nowa uszczelka pod korek spustowy.
jutro w drogę
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Dziś ogólnie mam chujowy dzień...
Nie dość, że na pokazach lotniczych w Płocku na które czekałem 6 lat znów zginął pilot, to jeszcze w dodatku zjebało się CTI...chodzi jakby na 3 cylindrach...eehhhh
Nie dość, że na pokazach lotniczych w Płocku na które czekałem 6 lat znów zginął pilot, to jeszcze w dodatku zjebało się CTI...chodzi jakby na 3 cylindrach...eehhhh
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
I jak? Wiadomo co u pacjenta?
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA
Nie pali na jeden cylinder..cewka, świeca...na razie nie mam czasu
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl