Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINAŁU

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Wy się śmiejecie a ja kupiłem kolejną nową częśc do CTI...aparat zapłonowy
Załączniki
DSC_3129.JPG
DSC_3127.JPG
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Kamkiler »

Skąd masz takie kwiatki ?? moze znajdziesz mi coś do XY8 :P bo zamierzam powymieniać parę częsci :)
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Z Allegro normalnie centralnie trzeba uważać ..i są takowe kwiatki...powiem więcej, czasem nawet kwiaciarnia się robi...ale nie mam kasy na wszystko niestety...
Co planujesz w leżaczku wymieniać?
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Kamkiler »

Pompa wody , jest za 50zł i mysle ze niedługo ją kupie (Delphi)
łańcuch rozrządu mam nowy w kartoniku ,ale jak zauwazylem po jakim przebiegu sie zużywa to ostawiłem na półkę (moze za 5 lat :p )
może kopułka i palec + oring aparatu zapłonowego
chłodnica bo pękł bolec od zbiorniczka wyrównawczego

no i koniec jeśli chodzi o silnik :)
każdy tak narzeka na te leżaki , a wg mnie jest niezniszczalny i niepsujący się .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

A dziś przyszły klocki hamulcowe...na zapas .. w sumie...
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... 53#p174953
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Dziś w końcu zebrałem się i zmontowałem ( wraz z polutowaniem nowych kabelków ) halogeny.
Odczyszczone i odmalowane na nowo ramki, nowe szkła z odbłyśnikami, nowe uszczelki, i wyczyszczone obudowy...poniżej efekt..
Załączniki
DSC_3147.JPG
DSC_3152.JPG
DSC_3154.JPG
DSC_3158.JPG
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: KuKiTa »

wypassssssss, ale przecież chwaliłeś sie że są w super stanie
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

A i owszem.... w CTI są zamontowane...te to drugi komplet. 8)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: RafGentry »

Orfister pisze:A i owszem.... w CTI są zamontowane...te to drugi komplet. 8)
Zboczeniec :!: :twisted: 8)7

Ale dzięki takim jak Ty, oryginalne 205 CTI przetrwa całe lata _O_
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Hehehe .. to chyba jedyny przypadek, kiedy za slowo zboczeniec grzecznie podziękuję,, _O_
No plan jest taki, by CTI było do końca dni...niezależnie czyje przyjdą pierwsze...moje czy jego :wink:
Co do oryginalności...myślę ostatnio nad powrotem do Speedline 14"...
wiem, ze to nie 15", wiem że ciężej je wyważyć z powodu braku otworu na przelot...wiem, że wielu się ich wyzbyło...bo nie są coool .. ( łacznie ze mną, bo z ory kolami od CTI sprzedałem GT :lol: )...wszytsko to wiem..
ale poczyniłem kroki by odkupić od nowego już właściciela mojego GT wspomniane wyżej felgi..
po pierwsze primo - będą ory 14"
po drugie primo - będą to te same felgi które jeździły w moim CTI od produkcji...
tooo jest dopiero zboczenie.. 8)7 8)7 8)7
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Kamkiler »

Zamysł jest dardzo dobry , i życzę Ci byś wytrwał . Ja osobiście jednak myśle że fajnie mieć jedyną w polsce wersje nadwiozia CT ,ale w oryginale nie jest za piękna więc staram się ją trochę poprawić :) by peugeot 205 wzbudział podziw na każdej drodze i światłach jak dotychczas ...
CTi nie ma tego problemu :p
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Wczoraj na parkingu u rodziców w Gostyninie...
Kiedyś to była fajna 205ka GRD, ale dostała się w niepowołane ręce...drzwi zamykały sie delikatnie, a ten walił nimi tak, że aż na dachu bąble sie robiły od nadciśnienia w kabinie 8)7
Załączniki
pugi.jpg
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Archer »

14 speedline są może trudniejsze w wyważeniu ale moga naprawde super wyglądać .
Nawet moje staruszki jak wymyłem to wyglądały super mimo że jedna z felg naprawdę jest brzydka z bliska .
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Jutro, lub w środę będę miał komplet 14" Speedline u siebie...oczywiście zamieszczę zdjecia.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)

Post autor: Orfister »

Kolejne inwestycje poczynione...
Z racji tego, że posłuszeństwa odmówiła uszczelka pod miską olejową, nastąpiła jej wymiana...na Reintza :P
Idąc dalej i za ciosem...po zdjęciu miski warto było też wymienić łańcuszek pompy oleju, padło na oryginalny - jak na poniższym zdjęciu..
Do jego wymiany konieczne było zdemontowanie obudowy z simmeringiem....też poszedł nowy...
Dalszym krokiem było naprawienie błędu sprzed 5 tyś km - czyli wymiana pompy wodnej...
Stara niestety przez głupotę nie została wymieniona, co teraz zemściło się dodatkową robotą..
Wybór padł na SKF oczywiście. Stara zaczynała już cieknąć, co uwidoczniło się dopiero po zdemontowaniu obudów...a po wyjęciu pompy okazało się jeszcze że zaczynała juz wyć - reparaturka juz też prawie nie trzymała...
Kolejnym zaskoczeniem było to, że po zdemontowaniu pompy okazało się iż jest fabryczna - co stwierdziłem po kształcie łopatek wirnika.
Niestety czas spowodował w bloku, w kanale wodnym tuz przy pompie korozję w postaci wrzerów kawitacyjnych. Na to niestety nie mamy wpływu.
Po złożeniu dołu i rozrządu - na nowym pasku oczywiście, przyszła kolej na regulację zaworów.
Okazało się jednak, że nie jest ona konieczna, luzy takie jak być powinny, co niezmiernie miło mnie zaskoczyło.
Miłą niespodzianką był też kształt krzywek, które wg oceny, naocznej praktycznie nie noszą śladów zużycia ( patrz zdjęcia ).
całość przykryłem wymytą pokrywą z nową uszczelką..
Miałem jeszcze zmieniać aparat zapłonowy, ale nie starczyło już czasu, bo priorytetem była wymiana amortyzatorów.
Po raz kolejny czas pozwolił jedynie na wymianę przednich. prócz amortyzatorów poszły nowe łożyska Macphersona gumy, odboje i osłony ( Bilstein ).
Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy i olej na nowy.
To tak po krótce...
Kolejnym etapem będzie wymiana amortyzatorów z tyłu oraz aparatu zapłonowego wraz z regulacją zapłonu.
Załączniki
DSC_3396.JPG
DSC_3395.JPG
DSC_3403.JPG
DSC_3414.JPG
DSC_3415.JPG
DSC_3417.JPG
DSC_3419.JPG
DSC_3426.JPG
DSC_3427.JPG
DSC_3429.JPG
DSC_3438.JPG
DSC_3435.JPG
DSC_3447.JPG
DSC_3450.JPG
DSC_3452.JPG
DSC_3456.JPG
ODPOWIEDZ