teraz nie latam
niedawno w swoim temacie pisałem,
nie chcę tu buniowi zaśmiecać wątku
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 14 cze czw, 2012 5:40 pm
autor: buniooo
wykonalem nowa poduszke silnika bo gumowa poszla za psami:D
Material to elastomer poliuretanowy w najtwardszej wersji
zastosowalem tez pewnien patent aby poduszka nie wysuwała sie z lapy.
Jezeli ktos bedzie chetny moge odsprzedac material bo troche mi zostalo
jutro postaram sie dodac zdjecia air boxa i przeróbek miski...
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 14 cze czw, 2012 6:09 pm
autor: grzesiek309
A nadaje się to cudo na tuleje zawieszenia?
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 14 cze czw, 2012 6:14 pm
autor: buniooo
tak, z tego robi sie tuleje do motorsportu.
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 14 cze czw, 2012 9:01 pm
autor: stef
No to odczujesz różnicę. Ja trochę jeździłem na ertalonowej a potem zrobiłem sobie litą gumową. Na razie się nie rozwaliła i jest sztywno a jednak wibracje mniejsze. Jak się rozwali wrócę do ertalonu. Twoja ładniej wygląda bo żółta (sportowa).
PS. trochę szkoda by robić z tego tuleje wahaczy, dużo musiałbyś toczyć, szkoda materiału
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 14 cze czw, 2012 10:11 pm
autor: xtrack
buniooo pisze:
Jezeli ktos bedzie chetny moge odsprzedac material bo troche mi zostalo ...
eeeee
kolego
chyba sie zapomniałes...a ja to co pies??
daj numer konta to przeleje ci za ten kawałek plastiku.
ps . troche deski na podłodze ci sie rozlazły...popraw to do jutra bo bedzie dym.
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 15 cze pt, 2012 12:10 am
autor: buniooo
xtrack pisze:
chyba sie zapomniałes...a ja to co pies??
daj numer konta to przeleje ci za ten kawałek plastiku.
Tobie nie sprzedam za te deski!
jutro sie zameldujesz na salonach to dostaniesz swoja "dzialke"
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 17 cze ndz, 2012 9:46 pm
autor: buniooo
obiecane zdjęcia
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 18 cze pn, 2012 6:19 am
autor: stef
no tak popsuć grill'a no wiesz co?
PS. że o zderzaku nie wspomnę !
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 20 cze śr, 2012 9:35 pm
autor: buniooo
Stef tak ma byc:D
micha zakonczona, stab wlozony, oliwa zalana.
bagnet max stan pokazuje jak wleje 4l oleju
wlalem 5,2 bo tyle ma byc i koniec kropka
a tak sie teraz wlewa oliwe do migacza
zrobilem pionowe i poziome grodzie w misce.
troche prowizora ale do piatku musze zakocznyc wszystkie prace
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 20 cze śr, 2012 9:41 pm
autor: grzesiek309
I weź tu gdzieś na trasie oleju dolej
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 21 cze czw, 2012 1:40 pm
autor: stef
A co odmę masz przebudowaną inaczej, że tak z tym olejem kombinujesz?
Szukaj głębszej miski przedłużaj smok to Ci się trochę więcej oleju zmieści i nie będziesz musiał przepełniać
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 21 cze czw, 2012 9:30 pm
autor: buniooo
mam zrobiony catch tank i dlatego musze jeden przewod odlaczyc i nim wlac olej.
nie moge dac glebszej miski bo mam zaraz plyte, moze centymetr nizej. Nastepny mod to drenaż glowicy i kolektor z rs
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 21 cze czw, 2012 9:36 pm
autor: xtrack
grzesiek309 pisze:I weź tu gdzieś na trasie oleju dolej
na trasie auto i tak na lawecie sie toczy.
Re: Peugeot 205 Mi16 Ecu Master FI
: 29 lip ndz, 2012 8:35 pm
autor: buniooo
dlugo nie uaktualniałem tematu bo troche sie sprzęt popsuł
bedac na zawodach zabrakło smarowania z nieznanego powodu i motor przytarlo:(
jak dlugo nie bylo smarowanie nie jestem w stanie powiedziec, ale silnik pracowal w zakresie 6-7,5 tys/obr.
zebraliśmy sie do domu i oto co zobaczyłem:
zatarlo wszystkie 4 panewki korbowe, ale zadnej sie nie obrocilo
panewki glowne ok
co dziwne, cisnienia oleju nie bylo jak by w pompie zawiesil/zatarl sie zawor zwrotny, bo innego wytłumaczenia nie widze(auto nie mialo smarowania przy jezdzie na wprost)
Poczatkowo z xtrackiem myslelismy ze wleci nowy wal i jazda dalej na nastepne zawody, jednak nie bylo tak kolorowo
po zdjeciu pokrywy zaworow szok! pelo opilkow z zatartych panewek w glowicy!
poprzycierane walki rozrzadu ogolnie rozpier*****
wyciagamy tloki a w tlokach nieszczęsne kawalki panewek ktore uszkodzily tuleje jak i tloki...(natrysk oleju na denko tloka zrobil swoje)
caly silnik zlom
ostatnia nadzieja w bloku ktory szczesliwie okazal sie prosty, cala reszta w zlom albo do regeneracji.
teraz czas na pytanie - jak opilki z panewek znalazly sie w glowicy i na tlokach skoro pompa nie dawala zadnego cisnia? filtr oleju czysty....
dobra jedziemy z koksem!
zamowilem-znalazlem:
korby od stefa w idealnym stanie bo moje pokrzywiło i przegrzało - raz jeszcze dzieki Stefan!
wal z mi16 korby w nominale, glowne 1szlif
nowe pierscienie
nowe tuleje ( 8v)
panewki i uszczelniacze itp itd
pompe oliwy z silnika xu10... w kpl z wiekszym kolkiem i lancuszkiem
wjechala miska glebsza o 15mm + 3 przegrody (2 w misce i jedna na pompie)
przerobilem smok pompy oleju
dodatkowy drenaż glowicy po obu jej stronach aby olej nie zalegal w glowicy
uszczelinlem polaczenie blok pompa oliwy
powiekszylem otwory w uszczelce glowicy ktorymi przeplywa olej do bloku( standardowo otwor jest 4 razy mniejszy niz kanal glowica-blok)
kupilem po namowie stefa dodatkowy mechaniczy czujnik cisnienia oleju oraz wykonalem stosowny adapter
olej jaki bedzie docelowo to LIQUI MOLY RACE TECH GT1 10W60 + ceramizer (juz nie bedzie problemu z niskim cisnieniem oleju przy rozgrzanym silniku)
kozystajac z okazji ze motor poza buda to pocielismy razem z xtrackiem w prowork komore silnika aby zmiescic kolektor z XU10J4RS
wykonalem nowa flansze wydechowa ale juz zamiast 8 kanalow, 4 "fasole"
przerobiona uszczelka + delikatnie powiekszone kanaly ssace i wydechowe w celu lepszego spasowania z kolektorem in i ex
przejsciowka z glowicy mi16 na kolektor RS. zdjecia flanszy i kolektora niebawem
graty do skladania silnika
aktualnie silnik poskladany juz siedzi w aucie. zostalo zespawac wydech i troche jeszcze pociac auto( o tym jutro bo juz wiecej zdj nie moge wstawic:P)