205 Forever GTI-6
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Temat belki z tarczami cały czas jest odwlekany w czasie - momentem w którym na pewno będę musiał się nim zająć, będzie koniec żywota aktualnie posiadanej belki, który mimo kolejnych tysięcy przelatanych kilometrów nie chce nadejść Byłem na badaniu okresowym niecały miesiąc temu i w dalszym ciągu zero luzów. Belka z GTI na którą docelowo będę się przesiadał wymaga regeneracji co również jest powodem odwlekania tej konwersji w czasie.
W przeciwieństwie do belki umrzeć postanowiły ostatnio hamulce z tyłu. Auto w górę, koła w dół, młotek, zbijak i moim oczom ukazały się dwa pięknie cieknące cylinderki. Tu z pomocą przyszły kupione jeszcze w zeszłym sezonie leżaki magazynowe w postaci nowych ory cylinderków. Pasowały, mimo iż zakupione zostały w Auto Bogatki - w sklepie w którym otrzymanie dokładnie tej części, którą się zamówiło graniczyło z cudem ( o czym niestety kilka osób od nas się przekonało ). Oprócz tego wymienione zostały mocno już skorodowane przewody hamulcowe tylne. Na miejsce tylnych gumowych przewodów hamulcowych, weszły przewody w oplocie stalowym dedykowane do Volvo 850 T5, kupione kiedyś świetnej cenie w Intercarsie. Z uwagi na dość mocne "zarzyganie" wnętrza bębna płynem hamulcowym, dla pewności wymieniłem również okładziny. Z nadzieją że to już koniec wydatków, kontrolnie obejrzałem resztę okolicznych elementów - bez wizyty w sklepie się nie obyło. Wymienione zostały jeszcze poduchy tylnej belki oraz linka ręcznego po stronie pasażera. Na koniec wymiana płynu i odpowietrzanie układu - tu również miłe zaskoczenie - przednie odpowietrzniki pozwoliły się odkręcić
Efektem całego dnia babraniny jest powrót naprawdę konkretnego, równobiorącego hebla oraz porządny ręczny. Radość z jazdy + 10 pkt
W najbliższym wolnym czasie do wymiany leci jeszcze wahacz prawy przód - sworzeń w aktualnym ma już dość współpracy ze mną. W jego miejsce trafi kupiony dzisiaj nowy egzemplarz.
Potem przyjdzie czas na kolejne upgrade'y wnętrza.
W przeciwieństwie do belki umrzeć postanowiły ostatnio hamulce z tyłu. Auto w górę, koła w dół, młotek, zbijak i moim oczom ukazały się dwa pięknie cieknące cylinderki. Tu z pomocą przyszły kupione jeszcze w zeszłym sezonie leżaki magazynowe w postaci nowych ory cylinderków. Pasowały, mimo iż zakupione zostały w Auto Bogatki - w sklepie w którym otrzymanie dokładnie tej części, którą się zamówiło graniczyło z cudem ( o czym niestety kilka osób od nas się przekonało ). Oprócz tego wymienione zostały mocno już skorodowane przewody hamulcowe tylne. Na miejsce tylnych gumowych przewodów hamulcowych, weszły przewody w oplocie stalowym dedykowane do Volvo 850 T5, kupione kiedyś świetnej cenie w Intercarsie. Z uwagi na dość mocne "zarzyganie" wnętrza bębna płynem hamulcowym, dla pewności wymieniłem również okładziny. Z nadzieją że to już koniec wydatków, kontrolnie obejrzałem resztę okolicznych elementów - bez wizyty w sklepie się nie obyło. Wymienione zostały jeszcze poduchy tylnej belki oraz linka ręcznego po stronie pasażera. Na koniec wymiana płynu i odpowietrzanie układu - tu również miłe zaskoczenie - przednie odpowietrzniki pozwoliły się odkręcić
Efektem całego dnia babraniny jest powrót naprawdę konkretnego, równobiorącego hebla oraz porządny ręczny. Radość z jazdy + 10 pkt
W najbliższym wolnym czasie do wymiany leci jeszcze wahacz prawy przód - sworzeń w aktualnym ma już dość współpracy ze mną. W jego miejsce trafi kupiony dzisiaj nowy egzemplarz.
Potem przyjdzie czas na kolejne upgrade'y wnętrza.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Super, że dbasz o auto a szczególnie o siebie i przemiłą pasażerkę
Wiem jak potrafi cieszyć sprawny hamulec. w CTI przed swapem miałem padlinę a nie hamulce, teraz po wymianie przednich zacisków i tylnych bębnów jest bajka...
A jak Twoje prace nad 16V ?
Wiem jak potrafi cieszyć sprawny hamulec. w CTI przed swapem miałem padlinę a nie hamulce, teraz po wymianie przednich zacisków i tylnych bębnów jest bajka...
A jak Twoje prace nad 16V ?
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
Re: 205 Forever GTI
Czyj wahaczyk? Ory?
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 Forever GTI
Ja tam pozostaje przy swoim - jeśli ma hamować, to tarcze na tył i nic innego. Zdania nie zmienię i będę go bronić jak dziewictwa an...a czekajcie...jak niepodległości, bo to lepiej brzmi.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: 205 Forever GTI
Stary wahacz wyslij do Lublina na regeneracje.
http://www.zumi.pl/376769,Specjalistycz ... firma.html
http://www.zumi.pl/376769,Specjalistycz ... firma.html
Kazda morda pasuje do Forda!
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
pomyłka, znam ludzi co zmieniają na bębny bo jest lepszy hamulec (głównie chodzi o ręczny)DJPreZes pisze:Ja tam pozostaje przy swoim - jeśli ma hamować, to tarcze na tył i nic innego. Zdania nie zmienię i będę go bronić jak dziewictwa an...a czekajcie...jak niepodległości, bo to lepiej brzmi.
a jak komuś chodzi tylko o ręczny to tym bardziej nie polecam tarcz
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 Forever GTI
No ok - ręczny w Garrosie na bębnach mam taki, że jakbym w trakcie jazdy zaciągnął, to by mi chyba zrobił salto w tył. W Indianie na tarczach miałem z tym problemy ostatnio, ale ogólnie też źle nie było. Druga sprawa, że mnie wkurza, że żeby zobaczyć jak się bęben ma w środku, to trzeba wszystko rozbierać, łożysko też może dostać i ogólnie nie masz tego wszystkiego na wierzchu jak w tarczowych. Wniosek - w Garrosie będą tarcze
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
ja w kolejnym gti na tarczach mam totalny brak ręcznego, oczywiście do bardziej sportowych zabaw bo na podjeździe pod górę zatrzymam auto bez problemu ale w porównaniu do bębnowych to w rallye były naprawdę kosior, stawał dęba na ręcznym
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI
Mój forever na bębenkach bendixa lepiej hamuje od gti. Ponoć w bębnach występuje efekt samozaciskania...
Skoro belka nie chce umrzeć, to można zamontować tarcze ale to już fanaberia skoro wszystko jest cacy
Skoro belka nie chce umrzeć, to można zamontować tarcze ale to już fanaberia skoro wszystko jest cacy
GTI_Efekt Masy
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
W odpowiedzi na wasze pytania - wahacz to zamiennik Teknorota. Wyboru producenta tym razem dokonał za mnie stan mojego portfela. W przypadku wahaczy do GTI występuje straszna przepaść cenowa między elementem, który kupiłem ( 150 zł po rabacie ), a kolejnym zamiennikiem firmy RTS ( marka mi nieznana ) cena 380 zł sztuka, a pierwszym zamiennikiem znanego producenta ( Febi - Bilstein ) po 460 zł sztuka. Do regeneracji sworzni mocno się zraziłem - jeździłem na początku na tak przygotowanych wahaczach i pierwszy sworzeń odezwał się już po 30 tys. km.
Zmieniając temat - przy okazji podróżowania po kraju nadarzyła się okazja do w miarę bezpiecznego sprawdzenia możliwości odzyskanych kucy. Biorąc pod uwagę ,że jeżdżę na kołach o mniejszym obwodzie niż seryjne koła w GTI, co z automatu zmniejsza mi prędkość maksymalną, wynik uznaje za zadowalający.... zaś wyraz twarzy parki w stopniowo łykanym E36 za bezcenny
Zmieniając temat - przy okazji podróżowania po kraju nadarzyła się okazja do w miarę bezpiecznego sprawdzenia możliwości odzyskanych kucy. Biorąc pod uwagę ,że jeżdżę na kołach o mniejszym obwodzie niż seryjne koła w GTI, co z automatu zmniejsza mi prędkość maksymalną, wynik uznaje za zadowalający.... zaś wyraz twarzy parki w stopniowo łykanym E36 za bezcenny
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Re: 205 Forever GTI
TRW ponad 500,-...Haku pisze:W przypadku wahaczy do GTI występuje straszna przepaść cenowa między elementem, który kupiłem, a pierwszym zamiennikiem znanego producenta ( Febi - Bilstein )
Może trzeba było wykręcane zrobić, prace przy zmianie są wówczas dosyć proste i nie wychodzi to drogo...Haku pisze:Do regeneracji sworzni mocno się zraziłem - jeździłem na początku na tak przygotowanych wahaczach i pierwszy sworzeń odezwał się już po 30 tys. km.
Ech, bo mogli samochód kupić a nie bajki spod GS-u...Haku pisze:wyraz twarzy parki w stopniowo łykanym E36 za bezcenny
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Dokładnie. W 309 mam wahacze z przerobionymi gniazdami i można samodzielnie wymienić sworznie.2mouse pisze:Może trzeba było wykręcane zrobić, prace przy zmianie są wówczas dosyć proste i nie wychodzi to drogo...Haku pisze:Do regeneracji sworzni mocno się zraziłem - jeździłem na początku na tak przygotowanych wahaczach i pierwszy sworzeń odezwał się już po 30 tys. km.
Koszt około 30zł za sworzeń z renault
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI
RTS szału nie robi, mam wachacz tej marki w Foreverze. Niby wygląda ok ale trwałość na poziomie 10kkm jazdy po naprawdę kiepskich drogach.
Ile km rocznie pokonujesz tym potworkiem?
Ile km rocznie pokonujesz tym potworkiem?
GTI_Efekt Masy
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Kiedyś między 25-30 tys. rocznie, aktualnie około 8-10 tys. km.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm