Strona 2 z 9
: 03 sie pt, 2007 8:42 am
autor: Lord Devil
Powiem Ci jak ja rozwiązałem ten problem. Brak korektora siły hamowania może doprowadzić, do tego, że przy ostrym hamowaniu tył zacznie wyprzedzać przód. Niestety korektory lubią się psuć, a zepsuty daje taki sam efekt jak brak. W każdej 205 robię tak, że daje nowe przewody (to nie są duże pieniądze). Przewody montuje bez koreklorow i zamieniam ciągne na krzyż, co daje podobny efekt, a nie ma niebezpieczenstwa ze padnie korektor.
: 03 sie pt, 2007 11:43 pm
autor: Banita
Tyl wyprzedza przod takze z korektorami. Korektory psuja sie raczej w ten sposob, ze sie blokuja -po prostu tyl przestaje hamowac (mam kilka roznych modeli i wszystkie umarly w ten sam sposob). Nie zabardzo rozumiem jak ciagniecie na krzyz przewodow moze zastapic korektory. Uklady z tego co sie orientuje byly takie: X i Y. Z tego co piszesz masz Y i wystarczy 1 korektor przy pompie.
: 04 sie sob, 2007 11:27 am
autor: stef
Banita dobrze pisze. Kiedy walnal mi jeden z korektorow po prostu jedno kolo przesalo calkowicie hamowac. Korektor tak jakby sie przytyka i plyn przez niego nie przechodzi. Uklad X nie zastapi korektorow bo niby jak
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Daj jeden korektor i tyle
: 04 sie sob, 2007 12:22 pm
autor: moralez
uklad Y z jednym korektorem przy pompie widzialem w gti 1,6 ktore co ciekawe mialo z tylu bebny
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
: 04 sie sob, 2007 2:02 pm
autor: MistrzuGT
tylko ze jak ten jeden kolektorek sie zatnie przy ukladzie Y to tyl calkiem bez hamulcow zostanie
: 04 sie sob, 2007 6:24 pm
autor: tomek
Gti 1,6 były na bębenkach ale cylinderki miały bez korektorów, stąd konieczny zewnętrzny, za to cylinderki tańsze i L=P
Nie jestem w temacie ale z moich obserwacji wynika że są różne rozwiązania korektorów:
- od ugięcia zawieszenia
- ograniczające zależnie od ciśnienia, mam gdzieś ch-ki od 405 z i bez ABS
- bezwładnościowe chyba ford i opel - te muszą być odpowiednio zorientowane do nadwozia
- regulowane, w sporcie, tuningu
- w cylinderkach, PSA
- zamienianie układu X na H by Lord
Przy przeróbkach, gdy nie ma oryginałów, można się szarpnąć o regulowany.
Montowanie z innych aut może nie dać oczekiwanego efektu.
Ugięciowy nie sprawdza się ponoć przy twardym zawiasie z powodu ograniczonego mniejszego skoku.
: 04 sie sob, 2007 6:29 pm
autor: Lord Devil
Układ X nie ma wcale zastąpić korektorów. Nie będę jednak tłumaczył co i jak bo ponad połowa wie lepiej.
: 04 sie sob, 2007 6:43 pm
autor: tomek
Nikt nie mówi, że wie lepiej!!
Tyle, że w każdej 205 oryginalnie jest już układ X , diagonalny, czy jak go zwał.
Czyli pisząc, że "zamieniasz" powracasz do H !!
Może pisząc "zamieniam" masz na myśli znów prowadzenie na krzyż ale nikt nie będzie się domyślał.
Wytłumacz co ma dać zmiana X w H czy H w X na siłę hamowania tylnych kół
: 04 sie sob, 2007 7:45 pm
autor: Lord Devil
Nie chodzi tyle w tym wypadku o siłę hamowania co o "czas reakcji" aby wczesniej nie doszło do zblokowania kół tylnych jak przednich.
: 05 sie ndz, 2007 12:49 am
autor: moralez
lord niechce wchodzic w zbytnia polemike, ale hydraulika ma to do siebie ze czy masz 1 m przewodu czy 3 m to zareaguje tak samo szybko
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 09 sie czw, 2007 10:43 am
autor: woocash
no czyli - jak mi się wydaje - jeśli siła hamowania na 4 kołach miałaby być ta sama, to tylne koła o niebo prościej zablokować - działa na nie mniejsza siła, do tego są chyba raczej odrywane od drogi niż do niej dociskane...
czyli - moralez ma rację jeśli chodzi o siłę działającą na tłoczek, tomek tez ma rację, a ja nadal nie rozumiem sensu zamieniania przewodów (typu układu) - to nic nie daje... przeciez obie sekcje mają osobne tłoczki w pompie.. - czas reakcji taki sam..
: 29 sie śr, 2007 5:49 pm
autor: martinop
Zderzak z 309 GTi założony. Po zastosowaniu dystansów 20mm/strona felgi są zamontowane. Mi się podoba
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 29 sie śr, 2007 6:08 pm
autor: stef
Ladnie wyglada co tak malo zdj?
: 29 sie śr, 2007 6:08 pm
autor: Heler
Pięknie i nic wiecej mowic chyba nie trzeba
P.S. Ja bym felge zrobil w jakims ciemnym kolorze, cos a la ciemny chrom.
: 29 sie śr, 2007 6:15 pm
autor: pki205
Podoba mi sie, ale faktycznie wiecej zdjec by sie przydalo
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)