Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINAŁU
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
no widzę kawał porządnej roboty no i fajnie jest wiedzieć że w CTi też są wentylowane bendixy już myślałem że tylko ja mam takie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Są są heheh
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Na takich materiałach eksploatacyjnych jeżdżę...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Wczoraj walczyłem z licznikiem...
Jakieś 2 miesiące temu popsuł mi się mechanizm kasowania dziennego licznika...a niestety charakter mam taki a nie inny , że nie cierpię jak mam coś niesprawne...
Rozebrałem deskę i wyjąłem licznik ( tu podziękowania dla Klubowiczów za pomoc w rozwikłaniu banalnej zagadki linki prędkościomierza ).
Po zdjęciu szybki ( przydają sie przy tym zapałki ) zdemontowałem zespół prędkościomierza.
Do zdjęcia wskazówki konieczne było użycie sposobu, ręcznie nie dałem rady jej zdjąć...
Konstrukcja zespołu licznika jest prosta jak konstrukcja ruskich gierek "eljektronika" co pozwoliło mi w dość sprawny sposób wymienić mechanizm kasowania ( bęben z cyframi został ten co był ).
Na koniec dałem po kropelce oliwki maszynowej na każdy ruchomy węzeł ( buksy oraz zębatki ).
Ktoś kto konstruował ten licznik, pomyślał nawet o tym, by ułatwić ponowny montaż wskazówki. Otóż na tarczy w okolicy otworu na przycisk zerowania jest znacznik, na który należy ustawić wskazówkę ( oczywiście uprzednio montując przeciwwagę ).
Dopełnieniem całej pracy była wyprawa na stację Shell i wykupienie całego zapasu żaróweczek 1,2 W. Wymieniłem wszystkie, by za np miesiąc nie okazało się ze jedna ze starych odmówiła posłuszeństwa.
Ostatnim krokiem była wymiana regulatora natężenia oświetlenia wskaźników - stary nie działał.
Teraz świecą sie wszystkie kontrolki, przyciemnianie, i zerowanie licznika.
Oczywiście nie obyło się bez wyczyszczenia 18 letniego kurzu
Uzupełniłem też ( miałem w zapasie ) gumowe "kondoniki" na bolcach mocujących obudowę licznika - stare się pokruszyły.
Służę pomocą i radą osobom, które będą podejmowały taką naprawę.
Postaram się na dniach zrobić mały poradnik ( fotorelację )
Poniżej foto efektu końcowego - niestety zdjęcie robione telefonem..
Proszę zwrócić uwagę na żabi patent związany z brakiem tylnej wycieraczki - banalne proste i nie musieli robić oddzielnych złączy elektrycznych do cabrio i pozostałych modeli.
Jakieś 2 miesiące temu popsuł mi się mechanizm kasowania dziennego licznika...a niestety charakter mam taki a nie inny , że nie cierpię jak mam coś niesprawne...
Rozebrałem deskę i wyjąłem licznik ( tu podziękowania dla Klubowiczów za pomoc w rozwikłaniu banalnej zagadki linki prędkościomierza ).
Po zdjęciu szybki ( przydają sie przy tym zapałki ) zdemontowałem zespół prędkościomierza.
Do zdjęcia wskazówki konieczne było użycie sposobu, ręcznie nie dałem rady jej zdjąć...
Konstrukcja zespołu licznika jest prosta jak konstrukcja ruskich gierek "eljektronika" co pozwoliło mi w dość sprawny sposób wymienić mechanizm kasowania ( bęben z cyframi został ten co był ).
Na koniec dałem po kropelce oliwki maszynowej na każdy ruchomy węzeł ( buksy oraz zębatki ).
Ktoś kto konstruował ten licznik, pomyślał nawet o tym, by ułatwić ponowny montaż wskazówki. Otóż na tarczy w okolicy otworu na przycisk zerowania jest znacznik, na który należy ustawić wskazówkę ( oczywiście uprzednio montując przeciwwagę ).
Dopełnieniem całej pracy była wyprawa na stację Shell i wykupienie całego zapasu żaróweczek 1,2 W. Wymieniłem wszystkie, by za np miesiąc nie okazało się ze jedna ze starych odmówiła posłuszeństwa.
Ostatnim krokiem była wymiana regulatora natężenia oświetlenia wskaźników - stary nie działał.
Teraz świecą sie wszystkie kontrolki, przyciemnianie, i zerowanie licznika.
Oczywiście nie obyło się bez wyczyszczenia 18 letniego kurzu
Uzupełniłem też ( miałem w zapasie ) gumowe "kondoniki" na bolcach mocujących obudowę licznika - stare się pokruszyły.
Służę pomocą i radą osobom, które będą podejmowały taką naprawę.
Postaram się na dniach zrobić mały poradnik ( fotorelację )
Poniżej foto efektu końcowego - niestety zdjęcie robione telefonem..
Proszę zwrócić uwagę na żabi patent związany z brakiem tylnej wycieraczki - banalne proste i nie musieli robić oddzielnych złączy elektrycznych do cabrio i pozostałych modeli.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Widze ze nie skorzystales z okazji i nie cofnales licznika
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Takie cofanie licznika to jakby 80 latka miniówkę zakładała
Takie rzeczy to tylko w Słomczynie i na otomoto
Poza tym moje auto nie idzie do Żyda wiec koszerne zabiegi nie są konieczne.
Takie rzeczy to tylko w Słomczynie i na otomoto
Poza tym moje auto nie idzie do Żyda wiec koszerne zabiegi nie są konieczne.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Dobra robota,wydaje sie ze zegary to drobiazg ale jak lepiej i jak wygodniej miec wszystko sprawne.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Pytanie tylko... czy każdy GTI ma bardziej jaskrawy obrotomierz od reszty ? u mnie tak to wygląda...a żarówki takie same...
może się coś zakurzyło wewnątrz ? ale to dziwne by było żeby kurz ominął obrotomierz
może się coś zakurzyło wewnątrz ? ale to dziwne by było żeby kurz ominął obrotomierz
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
mechanizm predkosciomierza utrudnia dobre podswietlenie tarczy
Co do kontrolek to chyba powinny byc jasniejsze.
Ja w swoich zegarach wszystkie wnetrza podswietlane wykleilem alufolia co troche poprawia sprawe.
Co do kontrolek to chyba powinny byc jasniejsze.
Ja w swoich zegarach wszystkie wnetrza podswietlane wykleilem alufolia co troche poprawia sprawe.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Tak czułem, że gdzieś jest haczyk...ale nie będę tego już ponownie rozbierał, szkoda mojego czasu... dobrze jest jak jest, ciekawiło mnie po prostu tylko czy u każdego tak jest jak u mnie..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Maniak
- Posty: 1109
- Rejestracja: 12 kwie sob, 2008 12:04 pm
- Posiadany PUG: Citroen Xsara Picasso & Peugeot Tepee
- Numer Gadu-gadu: 10911568
- Lokalizacja: Mrozy
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Mateusz, pamiętasz jak Ci pozazdrościłem na zlocie w "Kościankach" tych podświetlanych wskazówek? I proszę teraz w Garrosie świeci tak pięknie, jak w Boże Narodzenie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: No i stało się! Kupiłem piękne CTI :)
Hehe.. Maćku .. zarzuć focią
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Historia długa pewnego Puga, który po mału sięga ORFINAŁ
Wklejałem swego czasu w tym temacie ( ileś tam stron wcześniej ) zdjęcie zakupionego przeze mnie aparatu zapłonowego..
Długi czas nie mogłem zebrać się z podmianką oryginalnego Boscha..bo jak wspomniałem zakupiłem Ducelliera...
Obawy z mojej strony były związane z ustawieniem zapłonu...mimo wszystko zdecydowałem się zaryzykować.
Dziś z całą powagą sytuacji mogę stwierdzić - nie żałuję
Po założeniu owego nowego aparatu i ustawieniu go w położeniu analogicznym jak Bosch zapłon był zdecydowanie za późny...
W związku z tym, ze aparat ten dedykowany jest do silnika XU ale o poj. 1.6 - metodą prób i błędów ustawiłem odpowiednio zapłon ( na ucho i na "pedał" gazu ).
W końcowym rezultacie aparat został "zakotwiczony" w położeniu niemal skrajnym w kierunku wyprzedzenia..
jakie spostrzeżenia po jeździe ?
Silnik zdecydowanie żwawiej wkręca się na obroty, jego praca jest cichsza i przede wszystkim - nie przecieka uszczelnienie wewnętrzne aparatu;
Do tego praca na biegu jałowym jest bardziej płynna za sprawą nowego mechanizmu regulacji wyprzedzenia zapłonu.
Silnik równiutko trzyma 1000 obrotów ( odczyt z obrotomierza )
Polecam każdemu kto ma XU9J1 i boryka się z niesprawnym aparatem.
Cena takiego nowego aparatu to 250 zł... za te pieniążki nabywamy kolejne kilkanaście lat spokoju ( o ile ktoś planuje tak długo trzymać auto ).
Owszem są to spostrzeżenia po jednym dniu, pojeżdżę dłużej to będę mógł podzielić sie bogatszymi spostrzeżeniami.
Długi czas nie mogłem zebrać się z podmianką oryginalnego Boscha..bo jak wspomniałem zakupiłem Ducelliera...
Obawy z mojej strony były związane z ustawieniem zapłonu...mimo wszystko zdecydowałem się zaryzykować.
Dziś z całą powagą sytuacji mogę stwierdzić - nie żałuję
Po założeniu owego nowego aparatu i ustawieniu go w położeniu analogicznym jak Bosch zapłon był zdecydowanie za późny...
W związku z tym, ze aparat ten dedykowany jest do silnika XU ale o poj. 1.6 - metodą prób i błędów ustawiłem odpowiednio zapłon ( na ucho i na "pedał" gazu ).
W końcowym rezultacie aparat został "zakotwiczony" w położeniu niemal skrajnym w kierunku wyprzedzenia..
jakie spostrzeżenia po jeździe ?
Silnik zdecydowanie żwawiej wkręca się na obroty, jego praca jest cichsza i przede wszystkim - nie przecieka uszczelnienie wewnętrzne aparatu;
Do tego praca na biegu jałowym jest bardziej płynna za sprawą nowego mechanizmu regulacji wyprzedzenia zapłonu.
Silnik równiutko trzyma 1000 obrotów ( odczyt z obrotomierza )
Polecam każdemu kto ma XU9J1 i boryka się z niesprawnym aparatem.
Cena takiego nowego aparatu to 250 zł... za te pieniążki nabywamy kolejne kilkanaście lat spokoju ( o ile ktoś planuje tak długo trzymać auto ).
Owszem są to spostrzeżenia po jednym dniu, pojeżdżę dłużej to będę mógł podzielić sie bogatszymi spostrzeżeniami.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Historia długa pewnego Puga, który po mału sięga ORFINAŁU...
Spoko,gratuluje,miałem małe obiekcje jak już ci mówiłem kiedyś, co do tego aparatu,w silnikach XU9JA na pewno by się nie sprawdził,J1 ma taka sama głowice jak silnik 1,6 i podobna mapę zapłonu wiec musi to grac,natomiast w 128km już inna piłka,przerabiałem temat osobiście.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Historia długa pewnego Puga, który po mału sięga ORFINAŁU...
Zloty rozwin bo mam wrazenie ze dowiem sie czegos nowegozlotycbr pisze: co do tego aparatu,w silnikach XU9JA na pewno by się nie sprawdził,J1 ma taka sama głowice jak silnik 1,6 i podobna mapę zapłonu wiec musi to grac,natomiast w 128km już inna piłka,przerabiałem temat osobiście.
Pozdrawiam