205 Forever GTI-6
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI
Tym bardziej gratuluję stanu auta a nie jakaś tam zakurzona laleczka do świrowania przez 5 dni w roku
GTI_Efekt Masy
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Ktory mialeś bieg podczas robienia zdjecia?Haku pisze: Zmieniając temat - przy okazji podróżowania po kraju nadarzyła się okazja do w miarę bezpiecznego sprawdzenia możliwości odzyskanych kucy. Biorąc pod uwagę ,że jeżdżę na kołach o mniejszym obwodzie niż seryjne koła w GTI, co z automatu zmniejsza mi prędkość maksymalną, wynik uznaje za zadowalający.... zaś wyraz twarzy parki w stopniowo łykanym E36 za bezcenny
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: 205 Forever GTI
Raczej na piątym, moje 309 przy 190 miało cos koło tego, tez miałem okazje bezpiecznego sprawdzenia auta
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
A skrzynia z 1,9 XUJAZ?Haku pisze:skończyłem piąty
Dziwi mnie to bo u siebie kiedy pod maska bylo mi16, mialem taki wynik ze zdjecia na 4 biegu(skrzynia z JAZa) i 195/50 r15
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Skrzynie przekładałem z auta w którym siedział XU9JAZ. Jak będę miał chwilę to skręcę jakiś film 0-200, będziesz mógł wtedy rzucić sobie okiem kiedy kończą się poszczególne biegi.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
dokladnie, 5 bieg skrzynia be3 z xu9jaz, odciecie przy 6,7rpm to ok 250km/h
http://www.youtube.com/watch?v=x8TfBL0b ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=x8TfBL0b ... e=youtu.be
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
No to mamy zagadkę Lecąc z pamięci - pierwszy bieg na odcięciu to jakieś 65 kmh, dwójka odcina przy 100kmh. Skrzynia be3 z wstecznym do tyłu, opony 195/40/16. Jakieś pomysły co do modyfikacji skrzyni jakie mogły mieć miejsce w przeszłości? Inne przełożenie główne?
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
a przy 120 km/h na 5 jakie masz obroty ?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Ale peugeot namieszał z tymi skrzyniami
Miałem w SX skrzynię z 309 GTI XU9JAZ
Pierwsze dwa biegi cholernie długie. 5 jak w GTI 1.6
SX miał odcinkę przy 7.3k i dociągał do 115 na 2. biegu.
Prędkości przy 6k obr.
1. ~60
2. ~95
3. ~130
4. ~165
5. ~180
Miałem w SX skrzynię z 309 GTI XU9JAZ
Pierwsze dwa biegi cholernie długie. 5 jak w GTI 1.6
SX miał odcinkę przy 7.3k i dociągał do 115 na 2. biegu.
Prędkości przy 6k obr.
1. ~60
2. ~95
3. ~130
4. ~165
5. ~180
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
to liczniki w nich tak przekłamują, w czerwonym gti na skrzyni z JAZ ale przełożeniem głównym z rallye miałem maxa 195km/h przy obrotach 6500obr/min a w obecnym gti z przełożeniem niby krótszym bo z 1,6gti doszedłem do 215km/h przy podobnych obrotach (dokładnie nie pamiętam)
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
3600 przy 120 kmhmoralez pisze:a przy 120 km/h na 5 jakie masz obroty ?
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Czyli niby tyle co ma 1,9 JAZ, moze faktycznie licznik glupieje przy wiekszych predkosciach, trzebaby go sprawdzic z nawigacja.
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Po Waszych niedawnych postach pytających kiedy w końcu na aucie zagoszczą tarcze na tylnej belce, moja wewnętrzna, dwieściepiątkowa ambicja zaczęła spędzać mi sen z powiek. Doprowadziło to do kilku spontanicznych zachowań, których konsekwencją jest fakt iż leże teraz w domu z 39 stopniową gorączką, zamiast podłogi widzę dywan z chusteczek do nosa, a do tego, do końca miesiąca będę jadł chleb ze smalcem, bo na nic innego mnie już nie stać Ale zacznijmy od początku...
Przenieśmy się pięć dni wstecz - nudne popołudnie, allegro, peugeot 205 -> szukaj: wystawione w ciągu 24h.. Wyskakuje silnik 205/309 1.9, stan igła za 1500zł. Cena z kosmosu, ale z ciekawości zaglądam na inne przedmioty sprzedającego. I tu miłe zaskoczenie - silnik pochodzi z peugeota 309 GTI, którego właściciel przeznacza na części. Zaskoczenie zmieniło się w radość gdy okazało się iż auto stoi 30km od mojego miejsca zamieszkania. Z uwagi iż byłem 6-tą osobą która obejrzała aukcję, szansa na wyrwanie czegoś wartościowego była duża. Szybki telefon, krótkie potwierdzenie ,że auto to kompletne, nieruszone GTI, sprawiło iż miałem tym sposobem zaplanowany następny poranek.
Sobota rano.
Dojeżdżam na miejsce - na placu ze 40 porozkładanych francuzów różnych marek, a wśród nich pug o którym mówimy.
309 GTI, sprowadzona z Francji, której lewy bok przysmażył się trochę od płonącego obok renault. Pożar na szczęście nie sięgnął głęboko (nawet opony się nie ponadtapiały), także w dalszym ciągu szanse na wyrwanie ciekawych części było duże. Po bliższych oględzinach auta, było mi żal tego egzemplarza, z uwagi na naprawdę dobry stan jaki sobą reprezentował (poza niedomagającym silnikiem w stanie "igła"). To co mnie zaskoczyło, to fakt że dosłownie wszystkie elementy mechaniczne były oryginalne. Przewody zapłonowe bougicord, filtr oleju peugeot, ory łączniki stabilizatora itd. Wszystko full oryginał. Ale przejdźmy do głównego wątku tego posta czyli tarcz hamulcowych z tyłu..
Jak pewnie wiecie, zalega mi w garażu kompletna belka z 205 1.9 GTI wymagająca regeneracji. Mając świadomość ,że na jej remont będę musiał przeznaczyć równowartość blisko 195 puszek piwa, stwierdziłem, że lepiej będzie wydać te pieniądze na ewentualną regeneracje czegoś lepszego niż belka z 205 GTI, a mianowicie na regeneracje belki z 309 GTI. Tym sposobem odwiedzany przeze mnie egzemplarz zawisł sobie na kobyłkach, a ja zamieniłem się w przyrząd zwany szarpakiem Dla uzyskania lepszej dźwigni na śrubę od koła nałożyłem krzyżak do odkręcania kół i zabrałem się za testy.
Wynik: brak jakichkolwiek luzów w belce - oprócz tego w zestawie z nią miałem układ hamulcowy z oryginalnymi klockami/tarczami, w stanie bdb. Kolejnym dużym atutem był fakt iż belka była obniżona, co docelowo planowałem uczynić ze swoją. Zaczęły się negocjacje - wynik: stargowane 250zł z wyjściowej ceny, do tego w gratisie przedni stabilizator wraz z mocowania + jeszcze kilka pierdół.
Minus - wszystko demontuje sobie własnoręcznie :/ Nie było by z tym problemu gdyby nie fakt iż auto stało sobie pod chmurką, a temperatura oscylowała w okolicach zera, co w głównej mierze przyczyniło się do mojego aktualnego stanu zdrowia.
Montaż belki planuje na początek przyszłego miesiąca, czyli na moment ,w którym stan konta pozwoli na zakup bułek, szynki, piwa i korektora siły hamowania.
Jedno z wyjść z pompy hamulcowej zostanie zaślepione, na tył auta będzie wędrował jeden przewód hamulcowy, wchodzący przewodami w oplocie do kabiny, gdzie zostanie umieszczony korektor. Potem powędruje z powrotem pod auto, gdzie w okolicach belki poprzez trójnik, rozdzieli się na lewy i prawy tylny zacisk. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Przenieśmy się pięć dni wstecz - nudne popołudnie, allegro, peugeot 205 -> szukaj: wystawione w ciągu 24h.. Wyskakuje silnik 205/309 1.9, stan igła za 1500zł. Cena z kosmosu, ale z ciekawości zaglądam na inne przedmioty sprzedającego. I tu miłe zaskoczenie - silnik pochodzi z peugeota 309 GTI, którego właściciel przeznacza na części. Zaskoczenie zmieniło się w radość gdy okazało się iż auto stoi 30km od mojego miejsca zamieszkania. Z uwagi iż byłem 6-tą osobą która obejrzała aukcję, szansa na wyrwanie czegoś wartościowego była duża. Szybki telefon, krótkie potwierdzenie ,że auto to kompletne, nieruszone GTI, sprawiło iż miałem tym sposobem zaplanowany następny poranek.
Sobota rano.
Dojeżdżam na miejsce - na placu ze 40 porozkładanych francuzów różnych marek, a wśród nich pug o którym mówimy.
309 GTI, sprowadzona z Francji, której lewy bok przysmażył się trochę od płonącego obok renault. Pożar na szczęście nie sięgnął głęboko (nawet opony się nie ponadtapiały), także w dalszym ciągu szanse na wyrwanie ciekawych części było duże. Po bliższych oględzinach auta, było mi żal tego egzemplarza, z uwagi na naprawdę dobry stan jaki sobą reprezentował (poza niedomagającym silnikiem w stanie "igła"). To co mnie zaskoczyło, to fakt że dosłownie wszystkie elementy mechaniczne były oryginalne. Przewody zapłonowe bougicord, filtr oleju peugeot, ory łączniki stabilizatora itd. Wszystko full oryginał. Ale przejdźmy do głównego wątku tego posta czyli tarcz hamulcowych z tyłu..
Jak pewnie wiecie, zalega mi w garażu kompletna belka z 205 1.9 GTI wymagająca regeneracji. Mając świadomość ,że na jej remont będę musiał przeznaczyć równowartość blisko 195 puszek piwa, stwierdziłem, że lepiej będzie wydać te pieniądze na ewentualną regeneracje czegoś lepszego niż belka z 205 GTI, a mianowicie na regeneracje belki z 309 GTI. Tym sposobem odwiedzany przeze mnie egzemplarz zawisł sobie na kobyłkach, a ja zamieniłem się w przyrząd zwany szarpakiem Dla uzyskania lepszej dźwigni na śrubę od koła nałożyłem krzyżak do odkręcania kół i zabrałem się za testy.
Wynik: brak jakichkolwiek luzów w belce - oprócz tego w zestawie z nią miałem układ hamulcowy z oryginalnymi klockami/tarczami, w stanie bdb. Kolejnym dużym atutem był fakt iż belka była obniżona, co docelowo planowałem uczynić ze swoją. Zaczęły się negocjacje - wynik: stargowane 250zł z wyjściowej ceny, do tego w gratisie przedni stabilizator wraz z mocowania + jeszcze kilka pierdół.
Minus - wszystko demontuje sobie własnoręcznie :/ Nie było by z tym problemu gdyby nie fakt iż auto stało sobie pod chmurką, a temperatura oscylowała w okolicach zera, co w głównej mierze przyczyniło się do mojego aktualnego stanu zdrowia.
Montaż belki planuje na początek przyszłego miesiąca, czyli na moment ,w którym stan konta pozwoli na zakup bułek, szynki, piwa i korektora siły hamowania.
Jedno z wyjść z pompy hamulcowej zostanie zaślepione, na tył auta będzie wędrował jeden przewód hamulcowy, wchodzący przewodami w oplocie do kabiny, gdzie zostanie umieszczony korektor. Potem powędruje z powrotem pod auto, gdzie w okolicach belki poprzez trójnik, rozdzieli się na lewy i prawy tylny zacisk. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm