Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Musze sie pochwalic :P

Kolektor pospawany - zostalo tylko obrobienie kanalow ... do tego trzeba bylo delikatnie przerobic tunel aby mocno nie pochylac kolektora.

Co ciekawe seryjny kolektor z 309 GTi16 wcale nie jest tak dokladnie zrobiony (chodzi mi o zejscia 8w4) dla porowniania link ponizej:

http://gti.peugeot205.pl/gallery/album1 ... GTI16V_004
Załączniki
DSC01645.jpg
DSC01643.jpg
DSC01642.jpg
DSC01628.jpg
DSC01624.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: d_ARC »

No kolektor wygląda piknie _O_ Napisz jak wrażenia z jazdy i osiągi po montażu. Ale powiem szczezrze, że na taką rzeźbę z tunelem i grodzią, bez obspawania budy i porządnej konserwacji bym się nie zdecydował...
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Zanim auto wyjedzie z garazu jeszcze troche potrwa, ale na pewno podziele sie wrazeniami. Szczerze to wydaje mi sie, ze teraz buda bedzie sztywniejsza niz byla. Spaw co 1cm, blacha grubsza. Moim zdaniem nie stracil w tym miejsu sztywnosci a wrecz przeciwnie. Co do zabezpieczania to na tyle na ile moglem ... mysle ze spokojnie wystarczy tym bardziej, ze auto wyjedzie w zimie moze 1 czy 2 razy. Fakt nie wyglada to ladnie ale na tym mi akurat bardzo nie zalezy. Dla mnie najwazniejsze bylo odpowiednie ustawienie kolektora wzgledem glowicy a bylo to mozliwe tylko dzieki takiej rzezbie. Wyjdzie w praniu czy bylo to wlasciwie rozwiazanie.

PS. docelowo oczywiscie mysle o klatce i obspawaniu (ale kiedy to bedzie? :? )

A tak to teraz mniej wiecej wyglada (zdj komorka)
Załączniki
kolekt.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: zen81 »

Oby twoja praca przyniosla owoce :)
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Lord Devil »

Mi sie to rozwiazanie nie podoba. Dokladnie mam na mysli krojenie i rzezbienie auta, zeby silnik tam pasowal tak a nie inaczej. Sadze ze lepsza droga jest takie umieszczenie motoru aby pasowal w miejsce nieprzerabianej komory silnikowej.
Car Valeting, Car Detailing.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Munne »

"Dla mnie najwazniejsze bylo odpowiednie ustawienie kolektora wzgledem glowicy a bylo to mozliwe tylko dzieki takiej rzezbie"

Tutaj sie Stef grubo mylisz ale to nie pierwszy raz, obejrzyj sobie jak to robi "magic" zero rzezby w budzie zachowuje ory look a kolektor ten miesci bez zadnego problemu, ale kazdy buduje auta jak potrafi osobiscie nigdy bym sie nie zdecydowal na taka operacje, czy ewentualne korzysci byly warte rozpieprzenia auta?
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: xtrack »

a mnie sie podoba :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Banita »

Planowales flansze kolektora? Po spawaniu sie krzywi, a malo ktory zaklad chce sie tego podjac, bo nie maja za co chwycic. Poza tym gdy podczas spawania byl punktowo przegrzany, to podczas pracy tez sie lekko deformuje. Jak bedzie wszystko grac, to daj namiary kto go robil :mrgreen:
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Cieszy mnie to xtrack :)
Nie jestem takim purysta jak niektorzy, zreszta "Magicy" i tak wiedza lepiej wiec wszelkie dyskusje nie maja sensu.

Banita >>> oczywiscie, ze planowalem flansze mocno ja posciagalo przy spawaniu. Na tym zdj. widac ze nawet zostala plama ale nie chcialem jej juz wiecej ciac (w tym przypadku nie mialo to znaczenia).

http://gti.peugeot205.pl/gallery/album12/DSC01584

http://gti.peugeot205.pl/gallery/album12/DSC01586

Jak trzeba Ci cos zrobic to sie odzywaj ... koszt ok. 50zl. Robimy rozne kolektory i zawsze znajdzie sie sposob na jego zamocowanie!
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: moralez »

stef pisze: Nie jestem takim purysta jak niektorzy, zreszta "Magicy" i tak wiedza lepiej wiec wszelkie dyskusje nie maja sensu.
wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16 :twisted:
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Para »

moralez pisze: wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16 :twisted:
Oni nic nie przerabiali tylko zaprojektowali na nowo :mrgreen:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: moralez »

Para pisze:
moralez pisze: wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16 :twisted:
Oni nic nie przerabiali tylko zaprojektowali na nowo :mrgreen:
kilka elementow ze zwyklej by sie znalazlo i oto chodzi 8)
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Para »

Usunalem zbedne komentarze :? Nie robcie zamieszania.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Magic75

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Magic75 »

i dont think you understand the sump system. and the valve cut is wrong as well must be after 45g another 30g jesus

and what did you do to the poor car??? wtf you cut the tunnel????
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Para »

I guess, different people different ideas. It's always a learning progress. I wonder what was easier and less time consuming, Cutting the tunnel or modifying manifold.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
ODPOWIEDZ