205 Forever GTI-6
- TomekŻulu
- Junior
- Posty: 225
- Rejestracja: 14 sty sob, 2012 12:19 am
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Grenntown
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Zrekompensujesz sobie gdy wszystko będzie na miejscu, opuscisz z podnosnika i rzucisz okiem
- Pluto
- Maniak
- Posty: 1615
- Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
- Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Sporo osób właśnie Mikody nacinane bierze, również do upalania i są zadowoleni.
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Kolejny dzień przy aucie zaowocował dokończeniem tematu hamulców. Zaciski z 406-stki są już na swoim miejscu, dumnie wypełniając przerwy między ramionami felg przedniej osi
Co do wrażeń z jazdy, to powiem coś więcej za jakieś 400 km jak cały zestaw się ułoży. Jak na razie na plus mogę powiedzieć tyle, że zaciski prawie nie piszczą Jedyne moment w którym z kół słychać pisk to hamowanie na skręconych w prawo kołach. Po za tym cisza. Co do samego dźwięku to nie jest on dla mnie uciążliwy - ma w sobie coś co mimowolnie kojarzy mi się z motorsportem
Teraz wady - mimo zastosowania pompy hamulcowej z 406 2.0 o średnicy 23,8 mm, skok pedału hamulca jest większy niż w przypadku zacisków z 307 2.0 16v, które miałem na aucie do tej pory. Różnica nie jest duża, nie jest uciążliwa, aczkolwiek miło by było gdyby heble brały od samego początku.
Co do samego montażu - z uwagi na szerokość zacisku nie obyło się bez dystansów. Felga z ET28 musiała zostać odsadzona o dodatkowe 18mm na stronę. Pozwoliło to zachować bezpieczną odległość zacisku w stosunku do ramion felgi wynoszącą około 3mm.
Małej inspekcji doczekał się również tył. Zaciski zostały rozłożone, przesmarowane i złożone ponownie. Ręczny naciągnięty, układ odpowietrzony - można jeździć
Co do wrażeń z jazdy, to powiem coś więcej za jakieś 400 km jak cały zestaw się ułoży. Jak na razie na plus mogę powiedzieć tyle, że zaciski prawie nie piszczą Jedyne moment w którym z kół słychać pisk to hamowanie na skręconych w prawo kołach. Po za tym cisza. Co do samego dźwięku to nie jest on dla mnie uciążliwy - ma w sobie coś co mimowolnie kojarzy mi się z motorsportem
Teraz wady - mimo zastosowania pompy hamulcowej z 406 2.0 o średnicy 23,8 mm, skok pedału hamulca jest większy niż w przypadku zacisków z 307 2.0 16v, które miałem na aucie do tej pory. Różnica nie jest duża, nie jest uciążliwa, aczkolwiek miło by było gdyby heble brały od samego początku.
Co do samego montażu - z uwagi na szerokość zacisku nie obyło się bez dystansów. Felga z ET28 musiała zostać odsadzona o dodatkowe 18mm na stronę. Pozwoliło to zachować bezpieczną odległość zacisku w stosunku do ramion felgi wynoszącą około 3mm.
Małej inspekcji doczekał się również tył. Zaciski zostały rozłożone, przesmarowane i złożone ponownie. Ręczny naciągnięty, układ odpowietrzony - można jeździć
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Może na skok pedału pomoże regulacja cięgna w serwie pod nową pompę
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Chętnie dowiem się jak wykonać taką regulację, także podobnie jak przedmówca proszę o rozwinięcie tematu.d_ARC pisze:Może na skok pedału pomoże regulacja cięgna w serwie pod nową pompę
W kwestii układania się tarcz i klocków jest już jakiś progres i heble biorą coraz lepiej (jak narazie przejechane 150km). Odnoszę jednak wrażenie, że skuteczność hamowania rośnie wprostproporcjonalnie do ilości dźwięków jakie zaciski wydają Piszczą już również podczas skręcania w lewo - przy hamowaniu na wprost, póki co cisza.
Przy okazji wczorajszych prac wyszło na jaw jeszcze kilka pierdół, które warto było by zrobić przed sezonem. Na pierwszy ogień poleciała chłodnica. Był to chyba najstarszy element jaki miałem na aucie i zdecydowanie zasługiwał na wymianę. Wybór padł na zamiennik cenionego za jakość swoich chłodnic Nissens'a.
Całość układu zalana Prestonem o temperaturze wrzenia 129 stopni ( jak się później okazało 5l nie wystarcza - weszło prawie 6,5 l ).
Oprócz tego wymieniony został cieńszy z przewodów łączący zbiorniczek wyrównawczy z chłodnicą, kończąc epokę wycieków z układu.
Podsumowując - układ chłodzący dołączył dziś do zaszczytnego grona partii samochodu, które są w stanie perfekt. Chyba czas zacząć powoli myśleć o jakimś nowym silniku
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Forever GTI
Wymiana trzpienia naciskajacego tloczek na dluzszy ? Widzialem cos takiego ale nie w osobówkach
GTI_Efekt Masy
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Prestone jest za..je.. fajny..., wg mnie lepszy niż Total
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- TomekŻulu
- Junior
- Posty: 225
- Rejestracja: 14 sty sob, 2012 12:19 am
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Grenntown
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
a więć w rolandzię też Prestonowska krew popłynie już kupiłemOrfister pisze:Prestone jest za..je.. fajny..., wg mnie lepszy niż Total
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Jest to jeden z najlepszych produktów na rynku wg mnie . Choć Total Glacelf jest też niezły. Na tym prestonie jeżdżę w CTi i w 306...zeeero problemów , a parametry ma lepsze niż Glacelf
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Z tego co chodza opinie po internecie to z plynow zawierajacych wode jest rzeczywiscie bdb szkoda ze tzw. full syntetyczny jest taki drogi i daleko
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Przed tygodniem też przeszedłem na pompę 23,8 (u mnie z Puga 806) i inne serwo (o średnicy z GTI, pochodzi z Renault, producent Bosh). Niestety pedał hamulca poszedł lekko w górę (dłuższe cięgno) i nie mogę już operować gazem i hamulcem bez odrywania pięty od podłogi. Oglądając serwo zauważyłem, że na trzpieniu jest możliwość regulacji długości przez otwór od strony pompy, co powinno pozwolić na zgranie długości trzpienia do danej pompy. Potestuję jeszcze na starym serwie, może to rozwiąże mój problem.BzyQ pisze:Możesz rozwinąć temat
Czy przed montażem porównałeś wymiary starej i nowej pompy? U mnie była różnica w długości tłoczyska ok 5 mm. To może np. powodować, że tłoczysko starej pompy było idealnie zgrane z trzpieniem serwa i od razu po dotknięciu pedału uruchamiało pompę, a w nowej trzpień potrzebuje 5mm więcej aby dotknąć tłoczyska pompy. Wyjściowe położenie pedału możesz też wyregulować (np. obniżyć) na czujniku do lampy 'stop'. U mnie musiałem podnieść pedał na czujniku przez dłuższe cięgno serwa, a i tak heble zaczynają działać już po lekkim naciśnięciu pedału, więc ta opcja odpada, bo obniżenie położenia pedału będzie skutkować, że trzpień z serwa cały czas będzie uruchamiał pompę hamulcową
W moim migu zmiana pompy też dała bardzo dużo, do końca weekendu w aucie zagoszczą jeszcze zregenerowane zaciski Bosh 54mm pod tarcze 266mm/22mm i ory klocuszki. Wtedy będę bawił się w regulację i inne drobnostki poprawiające komfort użytkowania
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Mozesz powiedziec z jakiego renault to serwo?
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205 Forever GTI
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, wybierane na szrocie spośród leżących luzem aby było w jak najlepszym stanie i wymiary się zgadzały
Numer z naklejki 7700308989/K (pod napisem Renault)
Robię foto z prac, jak skończę wrzucę do mojego tematu łącznie z numerami części.
Numer z naklejki 7700308989/K (pod napisem Renault)
Robię foto z prac, jak skończę wrzucę do mojego tematu łącznie z numerami części.