205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
TomekŻulu
Junior
Posty: 225
Rejestracja: 14 sty sob, 2012 12:19 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Grenntown
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: TomekŻulu »

Zrekompensujesz sobie gdy wszystko będzie na miejscu, opuscisz z podnosnika i rzucisz okiem :gti:
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Pluto »

Sporo osób właśnie Mikody nacinane bierze, również do upalania i są zadowoleni.
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Kolejny dzień przy aucie zaowocował dokończeniem tematu hamulców. Zaciski z 406-stki są już na swoim miejscu, dumnie wypełniając przerwy między ramionami felg przedniej osi :)
SNC01059.jpg
Co do wrażeń z jazdy, to powiem coś więcej za jakieś 400 km jak cały zestaw się ułoży. Jak na razie na plus mogę powiedzieć tyle, że zaciski prawie nie piszczą :) Jedyne moment w którym z kół słychać pisk to hamowanie na skręconych w prawo kołach. Po za tym cisza. Co do samego dźwięku to nie jest on dla mnie uciążliwy - ma w sobie coś co mimowolnie kojarzy mi się z motorsportem :)

Teraz wady - mimo zastosowania pompy hamulcowej z 406 2.0 o średnicy 23,8 mm, skok pedału hamulca jest większy niż w przypadku zacisków z 307 2.0 16v, które miałem na aucie do tej pory. Różnica nie jest duża, nie jest uciążliwa, aczkolwiek miło by było gdyby heble brały od samego początku.

Co do samego montażu - z uwagi na szerokość zacisku nie obyło się bez dystansów. Felga z ET28 musiała zostać odsadzona o dodatkowe 18mm na stronę. Pozwoliło to zachować bezpieczną odległość zacisku w stosunku do ramion felgi wynoszącą około 3mm.
dystans 17mm.jpg
Małej inspekcji doczekał się również tył. Zaciski zostały rozłożone, przesmarowane i złożone ponownie. Ręczny naciągnięty, układ odpowietrzony - można jeździć :)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Munne »

Good 4 you!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: d_ARC »

Może na skok pedału pomoże regulacja cięgna w serwie pod nową pompę
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 Forever GTI

Post autor: BzyQ »

Możesz rozwinąć temat :?: :)
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

d_ARC pisze:Może na skok pedału pomoże regulacja cięgna w serwie pod nową pompę
Chętnie dowiem się jak wykonać taką regulację, także podobnie jak przedmówca proszę o rozwinięcie tematu.

W kwestii układania się tarcz i klocków jest już jakiś progres i heble biorą coraz lepiej (jak narazie przejechane 150km). Odnoszę jednak wrażenie, że skuteczność hamowania rośnie wprostproporcjonalnie do ilości dźwięków jakie zaciski wydają :) Piszczą już również podczas skręcania w lewo - przy hamowaniu na wprost, póki co cisza.

Przy okazji wczorajszych prac wyszło na jaw jeszcze kilka pierdół, które warto było by zrobić przed sezonem. Na pierwszy ogień poleciała chłodnica. Był to chyba najstarszy element jaki miałem na aucie i zdecydowanie zasługiwał na wymianę. Wybór padł na zamiennik cenionego za jakość swoich chłodnic Nissens'a.
Chłodnica Nissen - Peugeot 205 1.9 GTI.jpg
Chłodnica 205 1.9 GTI - stara vs. nowa.jpg
Całość układu zalana Prestonem o temperaturze wrzenia 129 stopni ( jak się później okazało 5l nie wystarcza - weszło prawie 6,5 l ).
płyn chłodniczy Prestone.jpg
Oprócz tego wymieniony został cieńszy z przewodów łączący zbiorniczek wyrównawczy z chłodnicą, kończąc epokę wycieków z układu.

Podsumowując - układ chłodzący dołączył dziś do zaszczytnego grona partii samochodu, które są w stanie perfekt. Chyba czas zacząć powoli myśleć o jakimś nowym silniku ;)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI

Post autor: krzyska »

Wymiana trzpienia naciskajacego tloczek na dluzszy ? Widzialem cos takiego ale nie w osobówkach
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Orfister »

Prestone jest za..je.. fajny..., wg mnie lepszy niż Total
Awatar użytkownika
TomekŻulu
Junior
Posty: 225
Rejestracja: 14 sty sob, 2012 12:19 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Grenntown
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: TomekŻulu »

Orfister pisze:Prestone jest za..je.. fajny..., wg mnie lepszy niż Total
a więć w rolandzię też Prestonowska krew popłynie :D już kupiłem
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Orfister »

Jest to jeden z najlepszych produktów na rynku wg mnie . Choć Total Glacelf jest też niezły. Na tym prestonie jeżdżę w CTi i w 306...zeeero problemów , a parametry ma lepsze niż Glacelf
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Manwe »

Z tego co chodza opinie po internecie to z plynow zawierajacych wode jest rzeczywiscie bdb szkoda ze tzw. full syntetyczny jest taki drogi i daleko
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: d_ARC »

BzyQ pisze:Możesz rozwinąć temat :?: :)
Przed tygodniem też przeszedłem na pompę 23,8 (u mnie z Puga 806) i inne serwo (o średnicy z GTI, pochodzi z Renault, producent Bosh). Niestety pedał hamulca poszedł lekko w górę (dłuższe cięgno) i nie mogę już operować gazem i hamulcem bez odrywania pięty od podłogi. Oglądając serwo zauważyłem, że na trzpieniu jest możliwość regulacji długości przez otwór od strony pompy, co powinno pozwolić na zgranie długości trzpienia do danej pompy. Potestuję jeszcze na starym serwie, może to rozwiąże mój problem.
Czy przed montażem porównałeś wymiary starej i nowej pompy? U mnie była różnica w długości tłoczyska ok 5 mm. To może np. powodować, że tłoczysko starej pompy było idealnie zgrane z trzpieniem serwa i od razu po dotknięciu pedału uruchamiało pompę, a w nowej trzpień potrzebuje 5mm więcej aby dotknąć tłoczyska pompy. Wyjściowe położenie pedału możesz też wyregulować (np. obniżyć) na czujniku do lampy 'stop'. U mnie musiałem podnieść pedał na czujniku przez dłuższe cięgno serwa, a i tak heble zaczynają działać już po lekkim naciśnięciu pedału, więc ta opcja odpada, bo obniżenie położenia pedału będzie skutkować, że trzpień z serwa cały czas będzie uruchamiał pompę hamulcową :(
W moim migu zmiana pompy też dała bardzo dużo, do końca weekendu w aucie zagoszczą jeszcze zregenerowane zaciski Bosh 54mm pod tarcze 266mm/22mm i ory klocuszki. Wtedy będę bawił się w regulację i inne drobnostki poprawiające komfort użytkowania :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: moralez »

Mozesz powiedziec z jakiego renault to serwo?
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: d_ARC »

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, wybierane na szrocie spośród leżących luzem aby było w jak najlepszym stanie i wymiary się zgadzały :mrgreen:
Numer z naklejki 7700308989/K (pod napisem Renault)
Robię foto z prac, jak skończę wrzucę do mojego tematu łącznie z numerami części.
Zablokowany