Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
w wurcach byla przewaznie sucha miska.
olej lata po misce jak żyd po pustym sklepie.
mam patent jak temu zaradzic. dzis sie za to zabieram
panewka pierwsza od rozrządu czyli najmniej podatna na zatarcie bo pierwsza jest zasilana.
zrobie cos podobnego do dodatkowych zbiornikow stefa i przegrode oddzielajaca strtefe korbowa od miski
olej lata po misce jak żyd po pustym sklepie.
mam patent jak temu zaradzic. dzis sie za to zabieram
panewka pierwsza od rozrządu czyli najmniej podatna na zatarcie bo pierwsza jest zasilana.
zrobie cos podobnego do dodatkowych zbiornikow stefa i przegrode oddzielajaca strtefe korbowa od miski
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Specjalista w tym temacie nie jestem, ale proponuje zrobic to tak jak jest w silniku 2,2 16v. W misce olejowej poza grodzia jest zrobiona wanienka mala w ktorej siedzi smok.
Car Valeting, Car Detailing.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
masz jakies foto podgladowe?
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Fotki nie mam, bo oczywiscie moj silnik lezy u Krzyska, ale moze zrobi foty i mi podesle
Car Valeting, Car Detailing.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Na szybko z netu mam foto pompy i smoka, smok wchodzi w wanienke, ktora jest ciut wieksza od samego smoka, mniej wiecej chyba daje to poglad.
Car Valeting, Car Detailing.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
lordzie, cos na ten wzor?
bo inna opcja wiele nie pomoze.
bo inna opcja wiele nie pomoze.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Mniej wiecej dokladnie tak, tylko tam nie jest to uzyskane poprzez wyplycanie miski a wychodzi z miski w dol - w stosunku do tej wieksza pojemnosc ukladu
Car Valeting, Car Detailing.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
w dol nie mozemy isc, do plyty mam 1.5cm
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Oprócz grodzi, takich jak pokazałeś na foto warto tez pomyśleć o "windage tray".
Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś
A co z Accusump ? Wchodzisz w to ?"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Lordzie to jest pompa z benzyny czy diesla? Na pewno w silnikach serii EW pompa wygląda inaczej, dodatkowo miska ma niżej wanienke, a smok ma dodatkową rurke zasysającą olej. Moge jutro porobić foty.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Śmieszy mnie fakt, że jeszcze kilka lat temu kiedy borykałem się z tym niektórzy twierdzili, że taki problem w mi16 nie występuje. Dobrze, że teraz już nie ma co do tego wątpliwości.
Ja bym poszedł w jeszcze większą pojemność miski, u mnie dla przykładu wchodzi ponad 8litrów. Do tego grodzie w odpowiednich miejscach z flapdorsami. Rozwiązanie jak w EW nie zda egzaminu ponieważ ta miska jest i tak już nisko a tu chodzi przede wszystkim o to, że generalnie brakuje oleju, więc trzeba iść w max pojemność.
Odma zbudowana tak aby całość wyganianego oleju wracała do miski a nie do catch tank'u.
Nie wiem jaki masz teraz przekrój przewodów drenażowych, bo na zdjęciach nie wyglądało na zbyt wiele (trzeba zrobić max jakie się da).
Niestety budowa głowicy jest problemem, mieści dużo oleju i można kombinować coś żeby nie była cała „zatopiona” – coś jak w nowszych silnikach, ale to nie będzie latwe, a może wstawić jakiś "wypełniacz"
Kolejny pomysł to przejście na mechaniczne popychacze i zdławienie ilości oleju jaka dochodzi do głowicy.
Należy też poddać pod wątpliwość fakt zakładania większych kół zębatych napędzających pompę oleju w celu poprawienia wydajność i zwiększania max ciśnienia oleju (inną sprężyną). Wydaje mi się, że przez to olej jest szybciej wysysany z miski co w naszym wypadku wcale nie jest dobre?!
Kubas nie wiem jak na takim Poznaniu bo nie jeździłem, ale mój mig nie lubi właśnie ciasnych krętych kartingowych, gdzie zakręt w zakręt i dohamowanie. Wtedy ten olej buja się po głowicy i nie może spłynąć. Na Ułężu problem nie występował. Z moich obserwacji dłuższe zakręty przy większych prędkościach nie są tak odczuwalne tylko właśnie takie „kręciołki”.
PS. Ewentualne zostaje kupienie silnika z 206RC lub sucha miska
Ja bym poszedł w jeszcze większą pojemność miski, u mnie dla przykładu wchodzi ponad 8litrów. Do tego grodzie w odpowiednich miejscach z flapdorsami. Rozwiązanie jak w EW nie zda egzaminu ponieważ ta miska jest i tak już nisko a tu chodzi przede wszystkim o to, że generalnie brakuje oleju, więc trzeba iść w max pojemność.
Odma zbudowana tak aby całość wyganianego oleju wracała do miski a nie do catch tank'u.
Nie wiem jaki masz teraz przekrój przewodów drenażowych, bo na zdjęciach nie wyglądało na zbyt wiele (trzeba zrobić max jakie się da).
Niestety budowa głowicy jest problemem, mieści dużo oleju i można kombinować coś żeby nie była cała „zatopiona” – coś jak w nowszych silnikach, ale to nie będzie latwe, a może wstawić jakiś "wypełniacz"
Kolejny pomysł to przejście na mechaniczne popychacze i zdławienie ilości oleju jaka dochodzi do głowicy.
Należy też poddać pod wątpliwość fakt zakładania większych kół zębatych napędzających pompę oleju w celu poprawienia wydajność i zwiększania max ciśnienia oleju (inną sprężyną). Wydaje mi się, że przez to olej jest szybciej wysysany z miski co w naszym wypadku wcale nie jest dobre?!
nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.leon pisze:Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś
Kubas nie wiem jak na takim Poznaniu bo nie jeździłem, ale mój mig nie lubi właśnie ciasnych krętych kartingowych, gdzie zakręt w zakręt i dohamowanie. Wtedy ten olej buja się po głowicy i nie może spłynąć. Na Ułężu problem nie występował. Z moich obserwacji dłuższe zakręty przy większych prędkościach nie są tak odczuwalne tylko właśnie takie „kręciołki”.
PS. Ewentualne zostaje kupienie silnika z 206RC lub sucha miska
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Ja to gdzieś znalazłem jako dedykowane do 405 Mi16. Chodziło mi też bardziej o skopiowanie/wykorzystanie elementów przy budowie grodzi, a nie kupowanie tego kitu.stef pisze:nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
ciągle siedze i siedze w garażu przy tym aucie i końca nie widać....
jestem w trakcie przerabiania miski, podłączania wszystkiego co potrzebne do ITB, przerabiam wiązkę wtrysków, tps, cewki, czujników itp i zdecydowana większość wykonuje od podstaw co jest baaaardzo czasochłonne.
ITB w 90% gotowe do pierwszego odpalenia.
na dniach ma przyjść wałek ssący z podniesionym wzniosem
jestem w trakcie przerabiania miski, podłączania wszystkiego co potrzebne do ITB, przerabiam wiązkę wtrysków, tps, cewki, czujników itp i zdecydowana większość wykonuje od podstaw co jest baaaardzo czasochłonne.
ITB w 90% gotowe do pierwszego odpalenia.
na dniach ma przyjść wałek ssący z podniesionym wzniosem
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
Panie i Panowie ITB w 100 % zainstalowane,no moze w 99.9%:D
wszystkie czujniki podłączone i skalibrowane.
wiazka do ITB calkowicie NOWA!!!
wiazka do seryjnego dolotu zbudowana od nowa, wpieta tez w instalacje.
zaslepki po seryjnych wtryskach zainstalowane
zrobilem tez pewnego rodzaju przyslone zeby cieple powietrze z chlodnicy nie wpadalo do przepustnic.
zostaje zrobic jeszcze air boxa albo kupic/zrobic skarpetki na trąbki.
wszystko wyglada tak ze jaja urywa, mam nadzieje ze jeszcze lepiej bedzie jezdzic niestety z rozwiazaniem problemu smarowania nie jest tak kolorowo...
zejdzie mi dluzej niz myslalem i odpalenie znowu sie przesunie. co gorsza od przyszłego tygodnia bede poza domem i caly projekt moze stanac na miesiac:(
wszystkie czujniki podłączone i skalibrowane.
wiazka do ITB calkowicie NOWA!!!
wiazka do seryjnego dolotu zbudowana od nowa, wpieta tez w instalacje.
zaslepki po seryjnych wtryskach zainstalowane
zrobilem tez pewnego rodzaju przyslone zeby cieple powietrze z chlodnicy nie wpadalo do przepustnic.
zostaje zrobic jeszcze air boxa albo kupic/zrobic skarpetki na trąbki.
wszystko wyglada tak ze jaja urywa, mam nadzieje ze jeszcze lepiej bedzie jezdzic niestety z rozwiazaniem problemu smarowania nie jest tak kolorowo...
zejdzie mi dluzej niz myslalem i odpalenie znowu sie przesunie. co gorsza od przyszłego tygodnia bede poza domem i caly projekt moze stanac na miesiac:(
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
czuje ze juz niedługo w Srebrnej Górze bedzie troche głosniej niz zwykle.
ale co zrobic?....juz nie ma wyjscia z tej sytuacji.
ale co zrobic?....juz nie ma wyjscia z tej sytuacji.