205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Wracając do tematu czterotłoczków - od montażu przejechane około 1000km także wystarczająco dużo aby ocenić czy warto było.... i dochodzę do wniosku że w 100% tak. Hebel ułożył się na tyle że bierze porównywalnie wysoko co zaciski z 307, za to z duuużo większą skutecznością. Do zablokowania kół potrzeba niewiele siły, zaś sam moment blokowania jest o wiele lepiej wyczuwalny. Największą poprawę czuć podczas hamowania z dużych prędkości - tu zestaw naprawdę pokazuje klasę. Jako że nie ma róż bez kolców, czas wspomnieć o największej wadzie owych zacisków, czyli o piszczeniu. Po ułożeniu się klocków, zestaw piszczy zarówno podczas hamowania na prostych, jak i na skręconych kołach. Miny ludzi idących chodnikiem ewidentnie wskazują że nie wszystkim ten dźwięk kojarzy się z czymś przyjemnym :)

Teraz z innej beczki - korzystając z ładnej pogody zabrałem się ostatnio za pranie tapicerki. W ruch poszedł odkurzacz piorący Karcher Puzzi, dzięki któremu wnętrze znów wygląda całkiem świeżo.
20130420_185344.jpg
20130420_185515.jpg
20130420_185728.jpg
Kolor czerwony chyba bardzo spodobał się Foreverowi - do tego stopnia że dziś postanowił upstrzyć nim również kontrolki na desce rozdzielczej :/ Jednocześnie mym oczom przedstawiła się kontrolka STOP, kontrolka za niskiego ciśnienia oleju (mimo że wskazówka poruszała się właśnie od 4 barów ku górze), jak również kontrolka przegrzania (co ciekawe silnik miał niespełna 90 stopni). Ta radosna, krwisto czerwona trójca pomrugiwała sobie z częstotliwością uzależnioną od stopnia wyboistoiści nawierzchni, ale jak widać spodobało jej się to tak bardzo, że postanowiła zagości na desce na stałe. Z uwagi iż nie jestem fanem czerwonego tercetu, rozpocząłem poszukiwania ich "managera" pośród instalacji elektrycznej. Na koniec dnia dzisiejszego poszukiwania były mniej więcej na takim etapie. Swoją drogą to już chyba najwyższa pora na zrobienie porządków pod maską.
20130520_220632.jpg
20130520_220639.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Forever GTI

Post autor: 2mouse »

Jakie klocki założyłeś?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI

Post autor: krzyska »

problem falowania rozwiązany?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Odpowiadając na Wasze pytania:

- klocki kupiłem w zestawie razem z zaciskami, a że były w bardzo ładnym stanie to dałem im szanse na dokończenie żywota na moim samochodzie. Hamują świetnie, piszczą też świetnie, także zostają :) A jaki to model - nie mam pojęcia :)

- co do falujących obrotów, to problem niestety nie został rozwiązany. Dochodzę powoli do wniosku że ten typ tak ma i nic nie da się z tym zrobić. Swoją drogą jakiś czas temu przeglądałem stary numer tygodnika "Auto Świat" z końca lat 90-tych, w którym był test używanych 205-tek. Jako wadę modeli benzynowych z silnikami z gamy XU, autor tekstu wskazał problem z falującymi obrotami biegu jałowego, także coś w tym musi być.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Teraz z innej beczki.

Z uwagi na fakt iż nowe hamulce potrafią dodać od siebie kilka "nutek" w trakcie odsłuchu ulubionego kawałka, nadszedł czas na kolejne modyfikacje nagłośnienia. Na pierwszy ogień poszły przednie drzwi, a konkretnie ich wygłuszenie. Dotychczas zastosowane maty bitumiczne APP ustąpiły (po długiej walce), ciekawemu rozwiązaniu stosowanemu z powodzeniem w budżetowych projektach car audio, a mianowicie bitumicznej macie dekarskiej.
mata dekarska soudaband.jpg
Nie mam zielonego pojęcia do jakich zastosowań docelowo służy ten produkt, ale na własnej skórze przekonałem się że z powodzeniem może konkurować z matami wygłuszającymi tworzonymi specjalnie pod car audio. Poniżej efekty.
SNC01100.jpg
wytłumienie drzwi dekarką - peugeot 205.jpg
Mimo zastosowanie wytłumienia bezpośrednio pod boczkiem, udało mi się go bez problemu zamocować przy użyciu seryjnie stosowanych spinek.

Na tym nie koniec. Mając już odpowiednio przygotowane furtki, nadszedł czas na zmianę głośników. Tu budżetowo już nie było :/ Wybór padł na 13stki Morel Tempo Coax 5. Podpięte bezpośrednio pod wzmacniacz, naprawdę pokazują klasę. Różnica między dotychczasowymi Magnatami a nimi jest naprawdę duża.
Morel Tempo Coax 5.jpg
W aucie w miejsce tuby JBL-a, wskoczyła zamknięta skrzynia z subwooferem Polk Audio, jest również nowy wzmaczniacz Signat Fury, nowe radio i jeszcze kilka smaczków, ale o tym później.
Ostatnio zmieniony 26 maja ndz, 2013 11:55 pm przez Haku, łącznie zmieniany 2 razy.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: dzikson »

Taka taśma dekarska z Castoramy od 4 lat wyściela podłogę i boczki w moim XSie, drzwi obklejałem tą samą techniką co Ty. Wszystko gra świetnie, dopóki nie trzeba dostać się do mechanizmu podnoszenia szyby lub cięgien zamka drzwi :mrgreen:
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: xtrack »

2mouse pisze:Jakie klocki założyłeś?
z tego co pamietam to były chyba ATE ale głowy nie dam uciac...
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: 205 Forever GTI

Post autor: zmac »

xtrack pisze:
2mouse pisze:Jakie klocki założyłeś?
z tego co pamietam to były chyba ATE ale głowy nie dam uciac...
ATE felga do mycia 2x dziennie :)
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Pluto »

Nie przesadzaj. Sam śmigam na ATE i na srebrnej feldze nie było nic widać ;)
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: d_ARC »

BzyQ pisze:Możesz rozwinąć temat :?: :)
Regulacja na trzpieniu widocznym na foto. Trzeba nacisnąć do oporu pedał hamulca i zablokować (np deseczką o gaz i sprzęgło), wtedy mocnymi szczypcami przytrzymujemy trzpień i wkręcamy/wykręcamy śrubkę, regulacja jakieś +/- 20 mm. Dotyczy serwa na foto (takie teraz mam w aucie), niestety w ory z GTI nie znalazłem takiego bajeru. Poza tym, jak pisałem, 'martwe' położenie pedału możemy regulować na czujniku do świateł STOP.

PS. Kloceki z ASO pylą jak ******, na białych felgach jest masakra, wystarczy kilkadziesiąt kilometrów i nadają się do czyszczenia :(

Obrazek
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 Forever GTI

Post autor: marcinpug »

Ate ma w ofercie prawie od 2 lat klocki ceramiczne . Ceramiczne w sensie braku pylenia . Nie mylić ze sportowymi klockami ceramicznymi .http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/14 ... locki.html
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Po zmianach w układzie chłodzenia, przyszedł czas na trochę napraw w napędzie. Na pierwszy ogień poleciało sprzęgło. Stare Valeo przy bardzo dynamicznych startach z ręcznego potrafiło na moment stracić kontakt, co definitywnie wyeliminowało je z dalszej zabawy. Z uwagi na fakt iż przez bardzo długi okres znosiło wszystkie moje nie zawsze zdrowe pomysły na drodze, postanowiłem dać szansę kolejnemu zestawowi tego samego producenta.
sprzęgło Valeo - Peugeot 205 GTI.jpg
łożysko oporowe skrzyni biegów.jpg
Przy zdejmowaniu skrzyni inspekcji zostały poddane również półośki. Do wymiany zakwalifikowały się gumowe osłony przegubów wewnętrznych, które zaczynały powoli parcieć. Z pomocą w zdobyciu nowych przyszedł zakład Auto Przegub w Sulejówku, który trzy lata temu dokonywał przeróbki owych półosi na mocniejsze, wymienne przeguby z Peugeot'a 406 2.0 Turbo.
półosie - 205 1.9 GTI.jpg
Do skrzyni powędrował nowy olej Total 75W80. Tak swoją drogą - co ile producent przewiduje jego wymianę?
Total 75W80.jpg
Żeby nie było zbyt kolorowo, na jaw wyszła nowa usterka układu chłodzenia w postaci uszkodzonego przewodu gumowego od termostatu do chłodnicy, z rozgałęzieniem do wymiennika ciepła. Puścił wewnętrzny kord, co sprawiło że przewód przypomina bardziej boa dusiciela niż kanał którym ma płynąć gorący Prestone.
20130611_110958.jpg
Proszę o kontakt osoby które mają takowy na sprzedaż.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Orfister »

Z tego co jest mi wiadomo to producent nie przewiduje zmiany oleju w skrzyni biegów, jedynie kontrola stanu co ( jeśli dobrze pamiętam ) 60 tys km . Natomiast powiem Ci ciekawostkę. Zalecenia jakościowe oleju do skrzyni biegów to klasa GL-5 , natoniast ten olej który wlałeś to GL4+
natomiast ja stosuję tego totala we wszytskich swych posiadanych kiedyś i obecnie pojazdach i nie obserwuje jakichkolwiek ujemnych skutków.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: grzesiek309 »

Orfi, masz rację tą klasą. Niestety szukałem GL5 i w zasadzie nikt ich nie produkuje.
Wymiana oleju na pewno skrzyni nie zaszkodzi. W 406 zdecydowanie poprawiła się praca synchronizatorów po zalaniu BVa.
Haku, mam cały wymiennik z 309 GTI, ale servicebox mówi, że ma inny numer, niż w 205. Może ktoś wie, czy da się je stosować zamiennie?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Pluto »

Widziałem na żywo i powiem Wam, że robi robotę.
Dużo pracy i serca włożone w auto! Szacunek
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Zablokowany