205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Modyfikowanie tego auta to jednak nieuleczalna choroba... Idą zmiany...
Załączniki
205 Forever GTI-6.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Forever GTI

Post autor: fila1223 »

następny 16v się szykuje :D
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: 205 Forever GTI

Post autor: cienki »

Czekam na knowhow dotyczący wiązki silnika. Sam teraz kompletuje graty do swapa.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: 205 Forever GTI

Post autor: operatorbazooki »

Widziany z tydzień temu w Pruszkowie ;) Ale strasznie brudny !
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Lecimy z koksem :)
Załączniki
20151230_221806_resized.jpg
20151230_220540_resized.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Prac ciąg dalszy...
Załączniki
IMG_20160108_015339.jpg
IMG_20160108_015055.jpg
IMG_20160108_015204.jpg
Ostatnio zmieniony 08 sty pt, 2016 10:53 am przez Haku, łącznie zmieniany 2 razy.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: daro »

Dawca Xsara vts?
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Silnik wzięty z rozbitej Xsary VTS '99. Przebieg potwierdzony książką serwisową 184 tys. km, kompresja między 13,9 a 14,1 także jeszcze posłuży. Skrzynia biegów zostaje z XU9JAZ - do tego większe sprzęgło 215mm z 405 Mi16. Jak dobrze pójdzie to w aucie zagości jeszcze maglownica ze wspomaganiem z krótkim przełożeniem (2,4 obrotu od oporu do oporu). Na tą chwilę trwa kompletowanie ostatnich elementów tej układanki.
Załączniki
0831 R5 + rozrząd XU10J4RS.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI

Post autor: krzyska »

Zastanawiałeś się nad 2.0T?
GTI_Efekt Masy Obrazek
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: daro »

Zamontuj sobie przepustnicę z 406 3.0 jest o wiele większa i pasuję bez problemu.
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Niewiele brakowało a właśnie 2.0 turbo wylądowało by pod maską. W okolicach Serocka stoi Citroen XM 2.0 turbo, który miał mi posłużyć za dawcę.
5844994791_4.jpg
5844994791_1.jpg
Po finalnym podliczeniu kosztów swapa, wybór padł jednak na wolnossące 2 litry. Po przekładce chętnie porównam osiągi i zobaczymy co szybsze ;)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI

Post autor: krzyska »

Takie same wnioski co u mnie, montaż 2.0 wydaje się szybszy i prostszy.
Ale jak patrzę na Twoje auto ( i jeszcze indiane Flory) to świszczy mi w głowie 2.0T.
GTI_Efekt Masy Obrazek
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: daro »

Przy 2.0 T jest o wiele więcej przeróbek, i trzeba gdzieś coolera wcisnąć, ale łatwiej się można bawić w podnoszeniu mocy :twisted: .
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: grzesiek309 »

GTI-6 za to miażdży TCT dźwiękiem :twisted: Przy przyspieszaniu z niskich obrotów bulgocze jak jakieś V, a przy wysokich brzmi jeszcze lepiej :mrgreen:
Sam miałem zamiar pakować TCT, bo nawet takowe kupiłem, ale zrezygnowałem.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Dziś dotarły kolejne graty w postaci uszczelniaczy oraz paska osprzętu.
IMG_20160109_022411.jpg
Zdjęte i uszczelnione na nowo zostały głowiczki wałków rozrządu. Póki co bez przykrych niespodzianek :)
IMG_20160109_022546.jpg
Na koniec dnia zabrałem się za demontaż skrzyni biegów z xsary. W wyniku kolizji jaką miał dawca silnika, zerwane zostało jej górne mocowanie także element idzie na części. Pytanie do forumowych speców - gdzie mogę porównać przełożenia VTS-a z tym co oferuje skrzynia z 1.9 GTI. Opłaca się przekładać piąty bieg do skrzyni z JAZ-a?
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Zablokowany