Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: kubas »

Będzie problem zobaczysz :)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

No nie wiem, skoro wcześniej tak jeździłem i nie było z tym problemów to chyba teraz tym bardziej? A i opony lepsze na tyle teraz.

Auto i tak nie będzie jeździło w zimie czy nawet po mokrym.

A jak jednak będzie problem to się założy i już :P
Obrazek
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: kubas »

No to nie będzie optymalnie hamował :) A tak sobie korektorem ładnie ustawiasz :)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Zepsuliśmy wał :)
Załączniki
DSCF2176.JPG
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: buniooo »

no powiem Ci ze podoba sie to mi.
Jak z wywazeniem bedzie?
Duzo stracil na wadze?
Pytanie z innej beczki - Jaki luz masz przy pasowaniu czop korbowodu - panewka? 0.06-7mm ?
Zycze samych udanych modow :)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Nie wiem ile waży ponieważ jeszcze go nie mam u siebie :) Kolo też będzie więcej zebrane, do tego jest aluminiowe koło pasowe i to wszystko razem oczywiście z dociskiem zostanie wyważone dynamicznie. Wał był zbierany równomiernie i odpowiednio do wagi lżejszych korb i tłoków, tak żeby miało to ręce i nogi i żeby długo nie siedzieć przy samym wyważaniu.

Katalog podaje 0,025-0,05 luzu.

Pytanie jaki wymiar mają czopy Twojego wału?
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: buniooo »

stef pisze:Nie wiem ile waży ponieważ jeszcze go nie mam u siebie :) Kolo też będzie więcej zebrane, do tego jest aluminiowe koło pasowe i to wszystko razem oczywiście z dociskiem zostanie wyważone dynamicznie. Wał był zbierany równomiernie i odpowiednio do wagi lżejszych korb i tłoków, tak żeby miało to ręce i nogi i żeby długo nie siedzieć przy samym wyważaniu.

Katalog podaje 0,025-0,05 luzu.

Pytanie jaki wymiar mają czopy Twojego wału?
korby 49,99mm
glowne 1szlif.

luz korba panewka ok 0.06 mm ( z zalecenia k-sport)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Może wychodzi z założenia, że do "sportu" powinno się robić luźniej?

Graham Bell dla czopa 50mm podaje zakres 0,038 - 0,050mm.
Natomiast dla silników z aluminiowym blokiem wg. niego powinno się robić jeszcze ciaśniej, ponieważ materiał pod wpływem temperatury rozszerza się. Wtedy ponoć lepiej stosować wymiary fabryczne.

W naszym przypadku (fi 60mm) dla aluminiowego bloku na głównych podaje zakres 0,025 - 0,033mm.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Lord Devil »

Mozecie mi wyjasnic dlaczego robic jeszcze ciasniej, skoro wlasnie material pod wplywem temp rozszerza sie? tym bardziej chyba w sporcie, gdzie silnik jakby nie bylo ma znacznie wyzszy zakres obrotow i obciazenia a co za tym idzie wytwarza wiecej ciepla.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

No właśnie materiał się rozszerza, a co za tym idzie np. stopa korbowodu zwiększa swoją średnicę. W przypadku korbowodu może nie ma to jeszcze takiego znaczenia ponieważ i wał i korba jest wykonana z żeliwa więc zwiększają się podobnie. Dlatego Bell pisze o innym pasowaniu dla silników z blokiem aluminiowym.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Lord Devil »

Ok, bo mialem na mysli - mocowanie walu do silnika i wlasnie sam wal.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Lord Devil pisze:Ok, bo mialem na mysli - mocowanie walu do silnika i wlasnie sam wal.
Mocowanie czyli stopy główne bloku?
Tam dokładnie tak samo to wygląda, a przez to że blok jest aluminiowy może się rozszerzać, odkształcać jeszcze bardziej niż w przypadku bloku żeliwnego.

Wał po obróbce jest lżejszy ok. 1kg

Zepsuliśmy również koło zamachowe - może się nie rozpadnie. Seria 6,7kg >>> 4,81kg
Załączniki
koło zamachowe Stefan.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Lord Devil »

Stef szczerze Ci zycze, zeby sie nie rozpadlo, widzialem po destrukcji, masakra niestety nie tylko kola...
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: buniooo »

moje raz sie rozpadlo i tragedii nie bylo. Obudowa skrzyni troche dostala, czujnik polozenia walu i na tym sie skonczylo. na szczescie:)
Wszystko wyglada pro pro pro. Na pewno wszystko odczujesz jak poskładasz motor.
Mocno kibicuje. Fajnie bylo by zrobic jakis meeting migowy:D
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Jest ryzyko jest zabawa.
Doskonale zdaję sobie sprawę co może się stać. Koło było odchudzane wcześniej i ważyło 5,9kg, teraz nie było zbierane w okolicach gdzie przykręca się wał, ponieważ tam jest najcieńsze miejsce. Zostało zebrane tak jak widać na zewnątrz. Więc teoretycznie będzie na nie działać mniejsze przeciążenie. Płaszczyzna pod docisk zrobiona + wyważanie dynamiczne. Widziałem już koło z mi16 robione na 4,3kg i śmigało bez problemu. Więc może i moje się nie rozsypie. Wiadomo, że przy każdej tego typu obróbce należy brać to pod uwagę.
Oby tylko nie wleciało do kabiny 8)7

PS. jak auto będzie już śmigało na pewno wezmę w takim czymś udział. Jakieś spotkanie GTi by się przydało
Obrazek
ODPOWIEDZ