Moj PROJECT 205 GTi16
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Będzie problem zobaczysz
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
No nie wiem, skoro wcześniej tak jeździłem i nie było z tym problemów to chyba teraz tym bardziej? A i opony lepsze na tyle teraz.
Auto i tak nie będzie jeździło w zimie czy nawet po mokrym.
A jak jednak będzie problem to się założy i już
Auto i tak nie będzie jeździło w zimie czy nawet po mokrym.
A jak jednak będzie problem to się założy i już
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
No to nie będzie optymalnie hamował A tak sobie korektorem ładnie ustawiasz
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
no powiem Ci ze podoba sie to mi.
Jak z wywazeniem bedzie?
Duzo stracil na wadze?
Pytanie z innej beczki - Jaki luz masz przy pasowaniu czop korbowodu - panewka? 0.06-7mm ?
Zycze samych udanych modow
Jak z wywazeniem bedzie?
Duzo stracil na wadze?
Pytanie z innej beczki - Jaki luz masz przy pasowaniu czop korbowodu - panewka? 0.06-7mm ?
Zycze samych udanych modow
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Nie wiem ile waży ponieważ jeszcze go nie mam u siebie Kolo też będzie więcej zebrane, do tego jest aluminiowe koło pasowe i to wszystko razem oczywiście z dociskiem zostanie wyważone dynamicznie. Wał był zbierany równomiernie i odpowiednio do wagi lżejszych korb i tłoków, tak żeby miało to ręce i nogi i żeby długo nie siedzieć przy samym wyważaniu.
Katalog podaje 0,025-0,05 luzu.
Pytanie jaki wymiar mają czopy Twojego wału?
Katalog podaje 0,025-0,05 luzu.
Pytanie jaki wymiar mają czopy Twojego wału?
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
korby 49,99mmstef pisze:Nie wiem ile waży ponieważ jeszcze go nie mam u siebie Kolo też będzie więcej zebrane, do tego jest aluminiowe koło pasowe i to wszystko razem oczywiście z dociskiem zostanie wyważone dynamicznie. Wał był zbierany równomiernie i odpowiednio do wagi lżejszych korb i tłoków, tak żeby miało to ręce i nogi i żeby długo nie siedzieć przy samym wyważaniu.
Katalog podaje 0,025-0,05 luzu.
Pytanie jaki wymiar mają czopy Twojego wału?
glowne 1szlif.
luz korba panewka ok 0.06 mm ( z zalecenia k-sport)
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Może wychodzi z założenia, że do "sportu" powinno się robić luźniej?
Graham Bell dla czopa 50mm podaje zakres 0,038 - 0,050mm.
Natomiast dla silników z aluminiowym blokiem wg. niego powinno się robić jeszcze ciaśniej, ponieważ materiał pod wpływem temperatury rozszerza się. Wtedy ponoć lepiej stosować wymiary fabryczne.
W naszym przypadku (fi 60mm) dla aluminiowego bloku na głównych podaje zakres 0,025 - 0,033mm.
Graham Bell dla czopa 50mm podaje zakres 0,038 - 0,050mm.
Natomiast dla silników z aluminiowym blokiem wg. niego powinno się robić jeszcze ciaśniej, ponieważ materiał pod wpływem temperatury rozszerza się. Wtedy ponoć lepiej stosować wymiary fabryczne.
W naszym przypadku (fi 60mm) dla aluminiowego bloku na głównych podaje zakres 0,025 - 0,033mm.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Mozecie mi wyjasnic dlaczego robic jeszcze ciasniej, skoro wlasnie material pod wplywem temp rozszerza sie? tym bardziej chyba w sporcie, gdzie silnik jakby nie bylo ma znacznie wyzszy zakres obrotow i obciazenia a co za tym idzie wytwarza wiecej ciepla.
Car Valeting, Car Detailing.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
No właśnie materiał się rozszerza, a co za tym idzie np. stopa korbowodu zwiększa swoją średnicę. W przypadku korbowodu może nie ma to jeszcze takiego znaczenia ponieważ i wał i korba jest wykonana z żeliwa więc zwiększają się podobnie. Dlatego Bell pisze o innym pasowaniu dla silników z blokiem aluminiowym.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Ok, bo mialem na mysli - mocowanie walu do silnika i wlasnie sam wal.
Car Valeting, Car Detailing.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Mocowanie czyli stopy główne bloku?Lord Devil pisze:Ok, bo mialem na mysli - mocowanie walu do silnika i wlasnie sam wal.
Tam dokładnie tak samo to wygląda, a przez to że blok jest aluminiowy może się rozszerzać, odkształcać jeszcze bardziej niż w przypadku bloku żeliwnego.
Wał po obróbce jest lżejszy ok. 1kg
Zepsuliśmy również koło zamachowe - może się nie rozpadnie. Seria 6,7kg >>> 4,81kg
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Stef szczerze Ci zycze, zeby sie nie rozpadlo, widzialem po destrukcji, masakra niestety nie tylko kola...
Car Valeting, Car Detailing.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
moje raz sie rozpadlo i tragedii nie bylo. Obudowa skrzyni troche dostala, czujnik polozenia walu i na tym sie skonczylo. na szczescie:)
Wszystko wyglada pro pro pro. Na pewno wszystko odczujesz jak poskładasz motor.
Mocno kibicuje. Fajnie bylo by zrobic jakis meeting migowy:D
Wszystko wyglada pro pro pro. Na pewno wszystko odczujesz jak poskładasz motor.
Mocno kibicuje. Fajnie bylo by zrobic jakis meeting migowy:D
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Jest ryzyko jest zabawa.
Doskonale zdaję sobie sprawę co może się stać. Koło było odchudzane wcześniej i ważyło 5,9kg, teraz nie było zbierane w okolicach gdzie przykręca się wał, ponieważ tam jest najcieńsze miejsce. Zostało zebrane tak jak widać na zewnątrz. Więc teoretycznie będzie na nie działać mniejsze przeciążenie. Płaszczyzna pod docisk zrobiona + wyważanie dynamiczne. Widziałem już koło z mi16 robione na 4,3kg i śmigało bez problemu. Więc może i moje się nie rozsypie. Wiadomo, że przy każdej tego typu obróbce należy brać to pod uwagę.
Oby tylko nie wleciało do kabiny
PS. jak auto będzie już śmigało na pewno wezmę w takim czymś udział. Jakieś spotkanie GTi by się przydało
Doskonale zdaję sobie sprawę co może się stać. Koło było odchudzane wcześniej i ważyło 5,9kg, teraz nie było zbierane w okolicach gdzie przykręca się wał, ponieważ tam jest najcieńsze miejsce. Zostało zebrane tak jak widać na zewnątrz. Więc teoretycznie będzie na nie działać mniejsze przeciążenie. Płaszczyzna pod docisk zrobiona + wyważanie dynamiczne. Widziałem już koło z mi16 robione na 4,3kg i śmigało bez problemu. Więc może i moje się nie rozsypie. Wiadomo, że przy każdej tego typu obróbce należy brać to pod uwagę.
Oby tylko nie wleciało do kabiny
PS. jak auto będzie już śmigało na pewno wezmę w takim czymś udział. Jakieś spotkanie GTi by się przydało