Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: MiceK »

Czyli moja maska w CTI też musiała być źle zrobiona, bo za cholerę nie można było jej spasować :(
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

Silnik ze skrzynią włozony na przerobionych poduszkach siedzi dość ciasno.

Inspirując się projektem bunia zrobiłem porządek z cięgnami skrzyni przy okazji odpowiednio ustawiając lewarek zmiany biegów. Parę łożysk a tak cieszą - polecam każdemu nawet do cywilnego auta.

Teraz zacznie się najprzyjemniejsza robota - czyli układanie wiązek i całego osprzętu no i przede wszystkim głowica. Teraz powinno być już z górki :)
Załączniki
20121208497.jpg
P1000601.jpg
P1000606.jpg
P1000608.jpg
P1000610.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: buniooo »

bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: moralez »

Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie :mrgreen:
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?

Chcę zrobić mechanikę ale na razie nie było czasu się za to zabrać ... zobaczymy czy się uda, jak nie to zostanie hydro i tyle.

Niestety nie pamiętam, gdzieś to miałem ale teraz nie potrafię odszukać ;/ (ale chyba chodzi Ci bardziej o odległość zaworu od tłoka przy TDC?)
moralez pisze:Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie :mrgreen:
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Hehe, nie widzieliście jeszcze moich drzwi ... Co do walki to może nie na każdym po prostu teraz robię powoli i dokładniej i staram się wywalić wszystko co zbędne

Z tego co wstępnie wyliczyłem powinno zniknąć ok. 60kg w stosunku do tego co było, czyli:
- maska laminat
- klapa laminat
- poliwęglan z tyłu
- lekkie felgi
- brak nagrzewnicy itp
- akumulator żelowy
- szyby na korbki
- odchudzona wiązka elektryczna (brak centralnego zamka) itp.

a gotowe auto trzeba będzie zważyć a nie dywagować na temat domniemanej masy :D
Załączniki
20120724252.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: buniooo »

wlasnie w gmp zawor nie jest tak blisko tloka jak przy wspolotwarciu kiedy zamyka sie zawor wydechowy a otwiera ssacy i tlok leci na dol.
Jak sprawdzales/liczyles CR?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

A widzisz nigdy nie zagłębiałem się w temat ... więc zapewne jest jak mówisz :)

Co do CR to masz wzór:

CR = CV + CCV / CCV

CV = pojemność cylindra
CCV = pojemność komory spalania

W wyliczeniu pojemności komory spalania nie można zapomnieć o wszystkim tym co jest nad tłokiem w TDC.

Pojemność komory głowicy czy wcięc w tłokach najłatwiej zmierzyć wlewając w nie olej.

Jako podpowiedź powiem, że u mnie w splanowanej głowicy o 1mm wyszło 35,5ml a pojemność wcięć w tłoku wynosi 2,3ml (dla DFW to 0,9ml) i przy uszczelce 1,44mm CR wychodzi 11,3:1
Obrazek
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: kubas »

Jakie dałeś podkładki pod nowe wodziki ? Stożki jakieś? Ja bym to na deszczowe dni jeszcze zabezpieczył jakimiś osłonkami :)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

właśnie o to chodzi, że nie dawałem żadnych :) nie ma potrzeby. Ja nawierciłem "wybieraki", przez to śruba 6 i z drugiej strony nakrętka potem na to łożysko i znowu nakrętka. Możliwość ruchu jest bardzo duża. Jedynie w "elce" był problem i nie pozwalało wykonać ruchu lewarkiem do przodu. Ale odpowiednio przeginając "elkę" w stosunku do łożyska jest idealnie. Nie instalowałem również łożyska tego długiego cięgna, które mocowane jest do sanek. Dlatego, że odpowiada to jedynie za dalikatny ruch lewo prawo, a u mnie nie było to wyrobione. Bunioo to zrobił i musiał pokombinować ze skracaniem, gięciem i spawaniem (z tego co widzę po zdj), Ja spawałem jedynie przy najdłuższym cięgnie do zmiany biegów (stoczone łby śrub do rurki)

PS. a samochód raczej nie będzie jeździł po mokrym chyba, że zaskoczy mnie deszcz a nawet jeżeli to nie sądzę, żeby miało to jakiś destrukcyjny wpływ na łożyska
Ostatnio zmieniony 01 sty wt, 2013 9:53 pm przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: grzesiek309 »

Nieźle lecisz z tym odchudzaniem :wink: Podoba mi się to :mrgreen:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: d_ARC »

stef pisze:
buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?
Z tym z Xantii, to trzeba potestować. Miałem z diesla z przekłądnią, kręcił jak szalony, ale najpierw nie mogliśmy zmieścić (jakby zapierał się o jakieś przetłłoczenie w bloku), w końcu niby się udało, ale wydawał przy odpalaniu straszliwe dźwięki, zupełnie jakby zębatka rozrusznika i koła zamachowego nie do końca się zgrywały :( Wywaliłem ustrojstwo i wróciłem do serii.
Mig faktycznie odpalał ze strzała, ale dźwięk był nie do zniesienia. Poza tym rozrusznik był większy i cięższy.
Jak chcesz się pobawić, to mam do sprzedania ;)
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: 2mouse »

Nie jestem pewien, czy w mi16 jest jakaś różnica przy rozruszniku, ale my mamy rozrusznik z Berlinga, mniejszy, lżejszy i dostępny... :W
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: Lord Devil »

Staf bardzo schludnie to wyglada :Y
Car Valeting, Car Detailing.
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: operatorbazooki »

Przeczytałem od dechy do dechy właśnie, super temat :)

Mam związane z nim jedno pytanie, będę się starał w swoim gti trochę też powalczyć ze zbędnymi kilogramami. Jak wygląda temat szyb z poliwęglanu? Czy to muszą być jakieś szyby z atestem, czy można sobie po prostu kupić materiał i zrobić takie samemu? Nie mówię tu o przedniej czy przednich bocznych ale tylne boczne i z klapy bagażnika? Trochę tam kg do urwania chyba jest?:)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Moj PROJECT 205 GTi16

Post autor: stef »

ja kupiłem odpowiedniej wielkości kawałki poliwęglanu i docinałem. Z tym, że mój ma grubość 1mm - a to bardzo mało, faluje itp szczególnie na klapie. Ale koszt był niewielki. Bunio ma spoko zrobione chyba 4mm. Kilka kg urwiesz ... nie wiem czy w seryjnym aucie ma to sens
Obrazek
ODPOWIEDZ