Moj PROJECT 205 GTi16
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Czyli moja maska w CTI też musiała być źle zrobiona, bo za cholerę nie można było jej spasować
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Silnik ze skrzynią włozony na przerobionych poduszkach siedzi dość ciasno.
Inspirując się projektem bunia zrobiłem porządek z cięgnami skrzyni przy okazji odpowiednio ustawiając lewarek zmiany biegów. Parę łożysk a tak cieszą - polecam każdemu nawet do cywilnego auta.
Teraz zacznie się najprzyjemniejsza robota - czyli układanie wiązek i całego osprzętu no i przede wszystkim głowica. Teraz powinno być już z górki
Inspirując się projektem bunia zrobiłem porządek z cięgnami skrzyni przy okazji odpowiednio ustawiając lewarek zmiany biegów. Parę łożysk a tak cieszą - polecam każdemu nawet do cywilnego auta.
Teraz zacznie się najprzyjemniejsza robota - czyli układanie wiązek i całego osprzętu no i przede wszystkim głowica. Teraz powinno być już z górki
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
Chcę zrobić mechanikę ale na razie nie było czasu się za to zabrać ... zobaczymy czy się uda, jak nie to zostanie hydro i tyle.
Niestety nie pamiętam, gdzieś to miałem ale teraz nie potrafię odszukać ;/ (ale chyba chodzi Ci bardziej o odległość zaworu od tłoka przy TDC?)
Hehe, nie widzieliście jeszcze moich drzwi ... Co do walki to może nie na każdym po prostu teraz robię powoli i dokładniej i staram się wywalić wszystko co zbędnemoralez pisze:Widze, ze walka o niską mase jest na każdym elemencie
Na ile szacujesz obnizenie masy przez te zabiegi?
Z tego co wstępnie wyliczyłem powinno zniknąć ok. 60kg w stosunku do tego co było, czyli:
- maska laminat
- klapa laminat
- poliwęglan z tyłu
- lekkie felgi
- brak nagrzewnicy itp
- akumulator żelowy
- szyby na korbki
- odchudzona wiązka elektryczna (brak centralnego zamka) itp.
a gotowe auto trzeba będzie zważyć a nie dywagować na temat domniemanej masy
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
wlasnie w gmp zawor nie jest tak blisko tloka jak przy wspolotwarciu kiedy zamyka sie zawor wydechowy a otwiera ssacy i tlok leci na dol.
Jak sprawdzales/liczyles CR?
Jak sprawdzales/liczyles CR?
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
A widzisz nigdy nie zagłębiałem się w temat ... więc zapewne jest jak mówisz
Co do CR to masz wzór:
CR = CV + CCV / CCV
CV = pojemność cylindra
CCV = pojemność komory spalania
W wyliczeniu pojemności komory spalania nie można zapomnieć o wszystkim tym co jest nad tłokiem w TDC.
Pojemność komory głowicy czy wcięc w tłokach najłatwiej zmierzyć wlewając w nie olej.
Jako podpowiedź powiem, że u mnie w splanowanej głowicy o 1mm wyszło 35,5ml a pojemność wcięć w tłoku wynosi 2,3ml (dla DFW to 0,9ml) i przy uszczelce 1,44mm CR wychodzi 11,3:1
Co do CR to masz wzór:
CR = CV + CCV / CCV
CV = pojemność cylindra
CCV = pojemność komory spalania
W wyliczeniu pojemności komory spalania nie można zapomnieć o wszystkim tym co jest nad tłokiem w TDC.
Pojemność komory głowicy czy wcięc w tłokach najłatwiej zmierzyć wlewając w nie olej.
Jako podpowiedź powiem, że u mnie w splanowanej głowicy o 1mm wyszło 35,5ml a pojemność wcięć w tłoku wynosi 2,3ml (dla DFW to 0,9ml) i przy uszczelce 1,44mm CR wychodzi 11,3:1
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Jakie dałeś podkładki pod nowe wodziki ? Stożki jakieś? Ja bym to na deszczowe dni jeszcze zabezpieczył jakimiś osłonkami
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
właśnie o to chodzi, że nie dawałem żadnych nie ma potrzeby. Ja nawierciłem "wybieraki", przez to śruba 6 i z drugiej strony nakrętka potem na to łożysko i znowu nakrętka. Możliwość ruchu jest bardzo duża. Jedynie w "elce" był problem i nie pozwalało wykonać ruchu lewarkiem do przodu. Ale odpowiednio przeginając "elkę" w stosunku do łożyska jest idealnie. Nie instalowałem również łożyska tego długiego cięgna, które mocowane jest do sanek. Dlatego, że odpowiada to jedynie za dalikatny ruch lewo prawo, a u mnie nie było to wyrobione. Bunioo to zrobił i musiał pokombinować ze skracaniem, gięciem i spawaniem (z tego co widzę po zdj), Ja spawałem jedynie przy najdłuższym cięgnie do zmiany biegów (stoczone łby śrub do rurki)
PS. a samochód raczej nie będzie jeździł po mokrym chyba, że zaskoczy mnie deszcz a nawet jeżeli to nie sądzę, żeby miało to jakiś destrukcyjny wpływ na łożyska
PS. a samochód raczej nie będzie jeździł po mokrym chyba, że zaskoczy mnie deszcz a nawet jeżeli to nie sądzę, żeby miało to jakiś destrukcyjny wpływ na łożyska
Ostatnio zmieniony 01 sty wt, 2013 9:53 pm przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Nieźle lecisz z tym odchudzaniem Podoba mi się to
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Z tym z Xantii, to trzeba potestować. Miałem z diesla z przekłądnią, kręcił jak szalony, ale najpierw nie mogliśmy zmieścić (jakby zapierał się o jakieś przetłłoczenie w bloku), w końcu niby się udało, ale wydawał przy odpalaniu straszliwe dźwięki, zupełnie jakby zębatka rozrusznika i koła zamachowego nie do końca się zgrywały Wywaliłem ustrojstwo i wróciłem do serii.stef pisze:mój był regenerowany i trochę mi go szkoda, wiem że to niezła harhara ale na razie go zostawię. To że kręci wolniej w żaden sposób nie przeszkadza bardziej chodzi mi o wagę. Znasz może masę tego z xantii?buniooo pisze:bardzo fajnie,bardzo! Wywal ten rozrusznik i wstaw cos nowszego np z Xantii. kreci o 30% szybciej,ciszej i jak do tej pory ani razu sie nie zawiesil.
Co planujesz w stosunku do czapki?
pamietasz moze jaka masz odleglosc od zaworu do tloka przy wspolotwarciu?
Mig faktycznie odpalał ze strzała, ale dźwięk był nie do zniesienia. Poza tym rozrusznik był większy i cięższy.
Jak chcesz się pobawić, to mam do sprzedania
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Nie jestem pewien, czy w mi16 jest jakaś różnica przy rozruszniku, ale my mamy rozrusznik z Berlinga, mniejszy, lżejszy i dostępny...
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
Przeczytałem od dechy do dechy właśnie, super temat
Mam związane z nim jedno pytanie, będę się starał w swoim gti trochę też powalczyć ze zbędnymi kilogramami. Jak wygląda temat szyb z poliwęglanu? Czy to muszą być jakieś szyby z atestem, czy można sobie po prostu kupić materiał i zrobić takie samemu? Nie mówię tu o przedniej czy przednich bocznych ale tylne boczne i z klapy bagażnika? Trochę tam kg do urwania chyba jest?:)
Mam związane z nim jedno pytanie, będę się starał w swoim gti trochę też powalczyć ze zbędnymi kilogramami. Jak wygląda temat szyb z poliwęglanu? Czy to muszą być jakieś szyby z atestem, czy można sobie po prostu kupić materiał i zrobić takie samemu? Nie mówię tu o przedniej czy przednich bocznych ale tylne boczne i z klapy bagażnika? Trochę tam kg do urwania chyba jest?:)
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
ja kupiłem odpowiedniej wielkości kawałki poliwęglanu i docinałem. Z tym, że mój ma grubość 1mm - a to bardzo mało, faluje itp szczególnie na klapie. Ale koszt był niewielki. Bunio ma spoko zrobione chyba 4mm. Kilka kg urwiesz ... nie wiem czy w seryjnym aucie ma to sens